2019-05-02, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Är inte ute efter att rubba din tro eller liknande, däremot är jag nyfiken på vad du hade tänkt göra med evigt liv?
Leva?
Citera
2019-05-02, 22:53
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Leva?

Inget annat?
Citera
2019-05-02, 22:53
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Den islamiska polygamin är ju väsensskilt från monogami och trohet till en , som är så heligt och så gott som definierar det religiöst stiftade äktenskapet "under guds försorg"

Det är ju inte alltför rimligt att islam med sina muslimer som redan i denna tid börjar ifrågasätta Muhammeds vilda leverne med sitt svaga kött (i ständig strid) att ses som föredömlig med sina febrila synvillor ur mörka grotthål.

Redan där avviker muslimer för att närma sig den mer respektabla formen av bemötandet av kvinna.. och många menar att det inte alls är lämpligt att påtvinga flickor äktenskap dvs de får sig den kristna "trogenheten" sig till livs i mötet med väst, dvs islam är inte så rimligt som islamistiska eliten försöker missionera. Eller så som trådstartarn vill skönmåla.
Citera
2019-05-02, 23:00
Avslutad
Citat:
Inget annat?
Jag vet inte vad jag ska svara på det. Guds rike har jag aldrig sett.
Citera
2019-05-02, 23:04
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Jag vet inte vad jag ska svara på det. Guds rike har jag aldrig sett.

Rimligt nog, om du får välja vad du skulle vilja göra i hans rike, vad skulle det vara då?
Citera
2019-05-02, 23:08
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Inom islam finns inte heller särskiljning mellan profant och sakralt, det är alltså främmande tanke-gods , men borde inte vara så när man vill sammansluta sig som en religion av samma teologiska rot.

Jag ser inte den roten, det gör inte heller (den troende) muslimen, som ser Muhammeds vilda leverne med svag lem och krigiskt känsloliv med rätt mycket hat i sinnet, som eftertraktansvärt och gudomligt?? och upphöjer denne framför t.ex Jesus - vilket ändå säger en hel del... apropå "rimlighet"

Att islam är och blivit alltmer raffinerat socioekonomisk politisk idé, i sin kärnverksamhet.
Numera ger man sken av att ha "anpassat sig" , dvs muslimska brödraskapet har uppvaktat samtliga institutioner (förutom de religiösa fränderna, dit sätter man ju helst icke sin fot ty man känner inte den guden) , i hopp om att nå gramgång, och med pengar kan man köpa så gott som allt, även människors ord och svärande. (även om det kan bli ihåligt och andefattigt)
Citera
2019-05-02, 23:12
Avslutad
Citat:
Rimligt nog, om du får välja vad du skulle vilja göra i hans rike, vad skulle det vara då?
Spela gitarr.
Citera
2019-05-03, 05:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kalla det vad du vill men för mig råder det inga som helst tvivel att Gud finns och att han kom ner i köttet som Jesus Kristus för att den som tror på Jesus Kristus, hans död och uppståndelse ska få evigt liv genom Guds överflödiga nåd.

Det var så din subjektiva åsikt. Har du några objektiva argument?
Citera
2019-05-03, 05:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Jesus dog inte enligt koranen.

Talar det som ett argument för eller emot islam (eller för den del kristendomen)?
Citera
2019-05-03, 06:47
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Nej, islams gud är inte samma som den bibliska Guden.
Om Gud finns och är utanför tid och rum, kan Gud inte beskrivas med ord och ingen levande människa kan veta något om Gud.

Det enda jag vet, är att en god och barmhärtig gud inte kan utse en blodbesudlad krigsherre som sitt sista sändebud till alla människor i alla länder i alla tider.

Så kan endast en ondskans skapare göra.
Citera
2019-05-03, 08:54
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rahma
Tyvärr så glömmer ni allt sånt och ser bara det dåliga bilden och svartmålning som sprids i massmedia om Islam. Ledsen men NI ÄR HJÄNTVÄTTADE
Du är den hjärntvättade som tror att en god och barmhärtig gud kan utse en blodbesudlad krigsherre som sitt sista sändebud till alla människor i alla länder i alla tider.

Så kan endast en ondskans skapare göra.
Citera
2019-05-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men är inte ALLT i koranen "sant"?

Självklart ÄR ALLT i Koranen SANT, men jag menade att man ska inte ta en vers ur sitt sammanhang och börja sprida lögner och hat tillslut blir man själv full av hat och missar sitt uppdrag på livet. Det är nämligen att DYRKA Gud. Gud som har skapat oss och försett oss med allt vi behöver för att kunna leva, bygga och uppfinna och blir lyckliga den korta tiden vi har här på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in