2019-05-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Enligt Winberg så finns det ett diarienummer på anmälan av den stulna mobilen.
Om detta är sant, så kan det mycket väl vara så att någon svensk stulit mobilen i Spanien

Ja visst kan det vara så men det låter inte så rimligt. Först stjäla mobilen, vänta ett år. En vecka innan EU-valet ta kontakt med Expressen och sälja ljudfilerna.

Visst det är möjligt men högst otroligt.
Citera
2019-05-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Enligt Winberg så finns det ett diarienummer på anmälan av den stulna mobilen.
Om detta är sant, så kan det mycket väl vara så att någon svensk stulit mobilen i Spanien
Säkert. Och enligt en känd komiker var det polisen som mördade Palme. Säkert.
Citera
2019-05-22, 20:08
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Härligt att ni antirasister är så toleranta och inte dömer folk efter yttre attribut som utseende, hudfärg eller vikt.
Saker som går att ändra på:

* Inte äta alla pajerna
* Inte dricka alla bärsen
* Inte vara rasist
* Inte tafsa på bröst

Saker som inte går att ändra på:

* Hudfärg
* Ursprung
Citera
2019-05-22, 20:08
Medlem
Vem är ens förvånad? Är inte SD män kända för att talla på allt och alla och inte kunna ha kuken i styr?
Citera
2019-05-22, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Allt är en "hit piece" från media lagom till valet. Man drar fram en icke-skandal och blåser upp stort i förhoppning om att dra väljare från SD. Samma sak med att man nu har uppmärksamt Lars Adaktussons röstande i EU parlamentet. också där vill media dra bort röster men nu från KD.
Tydligt att media går all-in för att dämpa högervågen, kosta vad det kosta vill, allt för att vänstern ska få så mycket röster som möjligt, eller snarare, att få bort potentiella väljare från KD och SD så att de skiter helt i att lägga valsedeln i urnan.

En intressant iaktagelse jag gjorde när jag glodde på TV4-nyheterna idag var att "experten" de hade med i studion som kommenterade debatten i efter fem mellan SD, KD och L anmärkte att SD står i blåsväder pga Lundgren, KD pga Adaktusson och L för att de riskerar åka ur europa-parlamentet helt.

Kanske detta är en kampanj för att rädda kvar L i Europa-parlamentet? De tänker väl kanske att visst, vi kan skrämma iväg osäkra SD-väljare, men de kommer ju bara springa till KD, så då måste vi hitta på något drev mot KD också. Vart tar då både osäkra KD och SD-väljare vägen? Jo M.

Kommer det en hit piece mot Moderaterna de närmaste dagarna så stämmer nog denna teori.
Citera
2019-05-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det du kallar ”ingen big deal” är följande:

Kvinna satte sig i ”Nalles knä”

Nalle klämde då fast henne med benen och så greppade han tag i behåregionen och kände på brösten. Kvinnan satt som i ett skruvstäd.

Kvinnan greps då av panik och försökte komma loss.

Nalle svarade då: Du får gå om du ger mig en puss!

Kvinnan vägrade. Nalle släppte.

Hon mådde dåligt av händelsen lång tid efteråt.
Om vi nu antar att:

1) Ovanstående beskrivning är korrekt.
2) Kvinnan själv lämnar in en polisanmälan.

Så tycker jag saken kommer i ett annat läge. Men i avsaknad av (2) och bevis för (1) så tycker jag "ingen big deal" är en passande beskrivning.
Citera
2019-05-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Saker som går att ändra på:

* Inte äta alla pajerna
* Inte dricka alla bärsen
* Inte vara rasist
* Inte tafsa på bröst

Saker som inte går att ändra på:

* Hudfärg
* Ursprung
Saker som avgör om man är en bra eller dålig politiker:

* Vilka åsikter man har
* Vilka förslag man röstar för respektive mot
* Vilka politiska allianser man ingår
* Hur väl man argumenterar

Saker som inte har med saken att göra:

* Hudfärg
* Ursprung
* Vikt
* Skostorlek
* Favoritfärg
* Dialekt
* Om man någon gång gjort något pinsamt på fyllan
Citera
2019-05-22, 20:19
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ja visst kan det vara så men det låter inte så rimligt. Först stjäla mobilen, vänta ett år. En vecka innan EU-valet ta kontakt med Expressen och sälja ljudfilerna.

Visst det är möjligt men högst otroligt.

Om mobilen stulits eller tappats och tjuven/upphittaren fått tag i innehållet.
Ja då är det väl bästa att plocka fram uppgifterna när dom kan göra skada. Finns diarienummer så har ju mobilens försvinnande anmälts. När exakt fick expressen tillgång till materialet ?
Citera
2019-05-22, 20:19
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Saker som avgör om man är en bra eller dålig politiker:

* Vilka åsikter man har
* Vilka förslag man röstar för respektive mot
* Vilka politiska allianser man ingår
* Hur väl man argumenterar

Saker som inte har med saken att göra:

* Hudfärg
* Ursprung
* Vikt
* Skostorlek
* Favoritfärg
* Dialekt
* Om man någon gång gjort något pinsamt på fyllan
Åh! I så fall ska du ju kolla in hans senaste intervjuer lol hahaha
Citera
2019-05-22, 20:22
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
En intressant iaktagelse jag gjorde när jag glodde på TV4-nyheterna idag var att "experten" de hade med i studion som kommenterade debatten i efter fem mellan SD, KD och L anmärkte att SD står i blåsväder pga Lundgren, KD pga Adaktusson och L för att de riskerar åka ur europa-parlamentet helt.

Kanske detta är en kampanj för att rädda kvar L i Europa-parlamentet? De tänker väl kanske att visst, vi kan skrämma iväg osäkra SD-väljare, men de kommer ju bara springa till KD, så då måste vi hitta på något drev mot KD också. Vart tar då både osäkra KD och SD-väljare vägen? Jo M.

Kommer det en hit piece mot Moderaterna de närmaste dagarna så stämmer nog denna teori.

Det kan mycket väl komma något mot Moderaterna, men med tanke på det som media dragit fram mot SD och KD så skrapar man verkligen i tunnans botten efter vad som helst som kan tänkas dämpa "högerns" framgångar.

Själv hoppas jag att L, de dryga jävlarna, utraderas från den politiska kartan tillsammans med FI, MP och V
Citera
2019-05-22, 20:26
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Ser på Robbans Aftonbladet stream och har aldrig i mitt 38 åriga liv sett så hatiska och radikala människor.

Någonsin

Näh, börjar nog hålla med vissa av skribenterna här på I/I att vi har en inbördeskrigs liknande situation i mitten av 20-talet.

Blir helt gråtfärdig när jag hör 7k representerar na.
Jag håller med, aldrig sett något liknande själv. Fruktansvärt! Och jag är ändå äldre än du. Framtiden ser mörk ut.
Citera
2019-05-22, 20:28
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Pluspoäng för den inte helt obegåvade humorn. Men vem polisanmälde Peter Lundgren? Högg åklagaren möjligen på en anonym anmälan? Hur ser du på en icke-anmälan av "offret" själv? Att det behövs förmyndare som talar om för "offret" vad som egentligen hände?

Som Sverigevän bör du känna till rättssystemet, vissa brott faller under allmänt åtal, då räcker det med en anmälan e.x. av Stina som hört inspelningen på radio. SD:s försök att smussla undan ett presumtivt brott genom gammal hederlig förlikning inte helt olik sharia, det ligger partiet i fatet; att inte tillämpa svensk rätt. Det är helt uppenbart att partiet försöker skyla över klavertrampet.

Man blir mörkrädd, hur mycket skit ligger och väntar under locket? Men framförallt, partiföreträdare går ständigt omkring beredda till inspelning, det vittnar om en sjuk partikultur, paranoia tack vare järnhård styrning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in