2019-05-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Rimligtvis måste ju förundersökningen läggas ner tids nog. Har svårt att tänka mig att den utpekade kvinnan kommer att medverka och utan hennes medverkan ingen vidare utredning.

Att en random privatperson kan göra en anmälan som i detta fallet är ju skrattretande. Anmälan borde kastats i papperskorgen.
Tids nog ja, men han lär nog ha tid att fly hals över huvud till Polens eller Ungerns ambassad innan han blir lynchad av sinnesfriska SVT-junkiesvenskar för sitt brott mot mänskligheten.
Citera
2019-05-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrea600
Det är ändå Överraskande att det finns människor som tillåter sig se lagen gällande ofredande beroende på vem som är potentiell gärningsman. SD politiker går fria, invandrare skall hängas.

Lika överraskande att det finns de som fördömer kvinnan i utseende eller person. Vad vet ni egentligen om henne (och hur är ert utseende och vältränade kroppar) Kan samma övervikt.

Jag kan inte se annat än att varje kultuverad, något utbildad person skulle tycka att detta är förskräckligt. Möjligt att det finns apor som kan ursäkta ett övergrepp. Men vem skulle vilja (som kan välja) ha en man som uppför sig på detta vis?

Att man är ung och kåt... var vi alla. Men av en ledande, framträdande politiker måste man kunna kräva mera av. Jag blir kåt av charm och finess, inte ett överviktig monster som utan finess häver sig över mig.

Men det kanske är så SDare är. Tag fram kuken och....

Summa summarum blir jag bedrövad och förbannad att läsa vissa inlägg. Ja... Jag kan låta bli, men om detta är SDs inställning till kvinnor måste det bekämpas.

Förvånar mig samtidigt att på (nyheterna i går) så ser många kvinnor detta som något enkelt och utrett.

Nej jag är absolut inte på vänster kanten... Men jag tycker att ouppfostrade apor inte hör hemma i ledande roller oavsett politik eller företag.

Men det kanske är det som för några SD:are är folket...

Vad svamlar du om. Lundgren ska samma straff som alla andra om han begår brott. Men nu kommer detta inte gå till åtal eller en fällande dom. Parterna anser att det är utrett och att Winberg har svikit dom båda (kom ihåg även kvinnan) som vänner genom att dra upp detta nu. Gjort inspelningar utan kvinnans vetskap. Ja, det där imponerar inte om du ska försöka lyfta kvinnor som änglar.
Citera
2019-05-22, 17:50
Medlem
Andrea600s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasmicra
Jo,det är ju bara Sd:are som uppför sig så?

Nja... Det tror jag inte. Men dom verkar generellt förlåtande/tillåtande. Vilket skulle vara poängen, även om den inte uttalades av mig.
Citera
2019-05-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Beklagar.

Det förstår du väl att det inte hjälper om offret förklarar aldrig så mycket, att "saken är utredd, inget har hänt och förresten har han sagt förlåt"... Extrapolera till en balkongkastad kvinna, som bedyrar för polisen (från rullstolen) att "Jag hoppade själv och min make är så snäll så" - så blir principen klar.

Att det i verkligheten handlar om en skitsak (objektivt sett) och att PL aldrig hade hamnat i bekymmer för sitt dåliga omdöme om inte en partikamrat (jag hör själv hur dumt ordet "kamrat" låter) hade samlat på skandalinformation för eget bruk.

Det gör inte PL till en bättre människa eller förminskar det dåliga beteendet, möjligen skildrar det PL som mer korkad än man kanske annars hade tänkt sig.

Du är förstås ett större jurdikgeni än GW Persson som är säker på att det läggs ner. Hurvida PL är en dålig människa kan inte jag bedöma. Men låt den som aldrig gjort en dumhet kasta första stenen brukar jag säga.
Citera
2019-05-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vad snabbt du byter fot måste jag säga.
Nyss var hela förundersökningen en politisk produkt av en politiskt motiverad åklagare och nu pratar du helt plötsligt om utgången av åtalet istället. Hur ska du ha det?

(FB) SD's Peter Lundgren tog kvinna på brösten

Huruvida det blir fällande dom eller ej vill jag inte uttala mig om då jag inte är insatt i detaljerna i bevisläget men håller det för allt annat än osannolikt.

Tillägg: Snygg gliring du fick till där med "humoristisk amatörjuridik" för övrigt, nästan så att man missar att du haft fel i varenda påstående

Näe och du är förstås också ett större geni än GW Persson som är säker på att det läggs ner. Fantastiskt självbild du har av dig själv. Men den klär dig inte.
Citera
2019-05-22, 17:57
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Gjort inspelningar utan kvinnans vetskap. Ja, det där imponerar inte om du ska försöka lyfta kvinnor som änglar.
Vad roligt.Hela jävla världen , män och kvinnor , filmar eller tar ljudupptagningar av varandra utan medgivande nonstop. Så tänk er för.
Citera
2019-05-22, 17:57
Medlem
Citat:
Näe och du är förstås också ett större geni än GW Persson som är säker på att det läggs ner. Fantastiskt självbild du har av dig själv. Men den klär dig inte.

Nej jag tror inte åtalet kommer läggas ned såvida inte BO aktivt motarbetar processen och ger motstridiga uppgifter. Jag är inte heller ensam om denna åsikt om du ser till hur frågan behandlas i juridikforumet.

För att citera en av de mest juridikkunniga användarna på forumet
Citat:
Jo men GW är ungefär 50% kunskap och 50% rent skitsnack. Det är inte direkt ovanligt att GW har fel om man säger så.
I vanliga fall är bevisningen bedrövligt dålig i dessa fall även med BO samarbete. I det här fallet är det tvärt om väldigt gott bevisläge.
Jag skulle se det som tjänstefel om det inte leder till åtal.

Oavsett, du har haft fel i varje juridiskt påstående hittils så skulle bli genuint förvånad om du lyckades få det rätt den här gången mot alla odds.
Citera
2019-05-22, 18:02
Medlem
Andrea600s avatar
Citat:
Vad svamlar du om. Lundgren ska samma straff som alla andra om han begår brott. Men nu kommer detta inte gå till åtal eller en fällande dom. Parterna anser att det är utrett och att Winberg har svikit dom båda (kom ihåg även kvinnan) som vänner genom att dra upp detta nu. Gjort inspelningar utan kvinnans vetskap. Ja, det där imponerar inte om du ska försöka lyfta kvinnor som änglar.

Detta för mig handlar om något sånär lika respekt. Jag tror att åtalet läggs ned. Men det föringar inte det beteende han har haft.

Vem hon är (jag har ingen kunskap) så tycker jag ändå att detta är Drummel fasoner. En något respektfull person gör inte sådär. Det är apor som inte klarar av att charma en potentiell partner utan att med viss makt måste vräka sig på.

Jag är ändå överraskad att som det verkar vara så många män här, som inte klarar av att på ett temligen normalt sätt attrahera en motpart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nej jag tror inte åtalet kommer läggas ned såvida inte BO aktivt motarbetar processen och ger motstridiga uppgifter. Jag är inte heller ensam om denna åsikt om du ser till hur frågan behandlas i juridikforumet.

För att citera en av de mest juridikkunniga användarna på forumet

Oavsett, du har haft fel i varje juridiskt påstående hittils så skulle bli genuint förvånad om du lyckades få det rätt den här gången mot alla odds.

Och jag förbehåller mig rätten att mobba dig sen när det läggs ner.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Jag tycker det är skönt att SD markerar att det inte går att problematisera sexuellt ofredande av underlydande partikollega.

Skönt också att SD tvålade till den där sjuka kvinnan som försökte påvisa problem inom ett parti som inte har några interna problem.

Den manliga förebilden Peter Lundgren går ur denna historia som vinnare och idol. Det är nog många SD-kvinnor som kommer att lossa lite på BH-bandet nu om de får möjlighet att vistas i samma rum som Peter.

SD vinner på att vara tydliga att kvinnor är andra klassens medborgare och drar fler väljare på denna sunda inställning.

Hela saken är mycket bra hanterat av SD!
Citera
2019-05-22, 18:04
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Nja... Det tror jag inte. Men dom verkar generellt förlåtande/tillåtande. Vilket skulle vara poängen, även om den inte uttalades av mig.
Tja, du får ju ha din upplevelse . Men de utrensningar som SD gjort under åren talar ett annat språk till mig. (Kontra andra partier.)
Citera
2019-05-22, 18:06
Medlem
Citat:
Detta för mig handlar om något sånär lika respekt. Jag tror att åtalet läggs ned. Men det föringar inte det beteende han har haft.

Vem hon är (jag har ingen kunskap) så tycker jag ändå att detta är Drummel fasoner. En något respektfull person gör inte sådär. Det är apor som inte klarar av att charma en potentiell partner utan att med viss makt måste vräka sig på.

Jag är ändå överraskad att som det verkar vara så många män här, som inte klarar av att på ett temligen normalt sätt attrahera en motpart.

Och man ska också ha respekt för att båda har rett ut detta på ett vuxet sätt och gått vidare. Och kvinnan säger uttryckligen att hon är besviken på Winberg som spelat in hennes samtal utan vetskap, och sedan läckt det till pressen över ett år senare i uppenbart syfte att skada SD för att hon har flyttats ner på valbar listan. Apor finns det inom båda könen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in