2019-05-22, 09:09
Medlem
Tycker JÅ är skönt kall när han kommenterar.
" Vi låter Peter ta det lite lugnt några dagar, Han har ju haft det lite hett om öronen."
För övrigt skall Lundgren sitta kvar, SD skall visa att dom inte böjer sig för medias drev.
Citera
2019-05-22, 09:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Nej, det intressanta är under vilka omständigheter Lundgren rörde kvinnan på brösten.
Fanns det någon form av samtycke inblandat?
Eftersom kvinnan anser saken utagerad så kommer fallet aldrig att leda till åtal.

Hur vet du att svenskt rättsväsende fungerar på det viset?
Citera
2019-05-22, 09:12
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Du verkar inte förstå att kvinnan inte är vilket vittne som helst utan även det påstådda brottsoffret. Hela hennes berättelse bygger på hur hon subjektivt uppfattade händelsen. Om hon säger att hon av olika skäl överdrev i sin konversation med Winberg så vad skall åklagaren göra åt det menar du? Kalla in Joe Labero som tankeläsare?

Har du varit i en rättssal någon gång? Deltagit i en rättegång? Har du någon koll på hur polis och åklagare arbetar? Uppenbarligen verkar du ha rätt stora kunskapsluckor.

Du har verkligen inte förstått någonting. Tycker nästan synd om dig. Men bara nästan. Vittnet är givetvis KW.
Citera
2019-05-22, 09:16
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hur vet du att svenskt rättsväsende fungerar på det viset?
Det fungerar inte på det sättet. Men det spelar ingen roll hur många som försöker förklara det...
Citera
2019-05-22, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
Ska man tvunget tafsa, får man räkna med en smäll, minst.
Absolut. Kvinnan som blir tafsad på har naturligtvis rätt att reagera hur hon vill, inklusive att svara med en örfil, utskällning, aldrig träffa mannen mer, en välriktad spark på pungen, osv, osv, eller att stöna upphetsat och gilla det, om det skulle råka vara på det sättet.

Men att dra upp sådant här i domstol? Vuxna människor kan väl för fan reda ut småsaker själva. Det finns massor av människor som blivit våldtagna på riktigt men inte får sina fall prövade för att rättsväsendet går på knäna av överbelastning. Misshandelsfall som avskrivs pga brist på resurser, osv. Var är känslan för proportioner och förmågan att prioritera det som är viktigt?
Citera
2019-05-22, 09:29
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Bevismaterialet talar mot samtycke. Inget tyder på att kvinnan njöt av och ville bli tagen på pattarna av P..

Bevismaterialet i form av i smyg inspelade samtal är tyvärr inget värt när målsäganden anser saken utagerad.
Det finns liksom ingen grund för åtal.
En ytterligare försvårande omständighet är att det eventuella ofredandet aldrig anmäldes när det inträffade.
Citera
2019-05-22, 09:40
Medlem
Citat:
Bevismaterialet i form av i smyg inspelade samtal är tyvärr inget värt när målsäganden anser saken utagerad.
En ytterligare försvårande omständighet är att det eventuella ofredandet aldrig anmäldes när det inträffade.

Jo, han har erkänt att han har gjort det. Därav kan SD hatare anmäla honom trots att de inte ens var närvarande.
Citera
2019-05-22, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jo, han har erkänt att han har gjort det. Därav kan SD hatare anmäla honom trots att de inte ens var närvarande.

Mm. Förjävligt när andra agerar enligt lagen när SD inte gör det eller hur?

Var det inte bara blattar som gjorde sånt mot tjejer?

Två kända vispoeter har skrivit om det här...
https://i.redd.it/tnaerxc1spz21.png
Citera
2019-05-22, 09:44
Medlem
Hörde på p1 i morse att en # Mee Too har bildats i EU. Endast vänstersidan är med på det. Det blir allt värre för PL.

Nu har alltså stora artilleriet dragit in.
Citera
2019-05-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart-Bladh
Mm. Förjävligt när andra agerar enligt lagen när SD inte gör det eller hur?

Var det inte bara blattar som gjorde sånt mot tjejer?

Två kända vispoeter har skrivit om det här...
https://i.redd.it/tnaerxc1spz21.png

Nej det är inte bara blattar.
Skillnaden är att precis som i din länk, det Evert Ljusberg säger, fumligt försök fortplantning.

Jag vidhåller at det är en jädrans stor skillnad när en man som man känner ii sin närhet får en promille innaför västen och gör ett fumligt försök til fortplantning, han förstår et nej och backar och de pratar ut om det då de känner varandra.

Ett gäng blattar som närmar sig en kvinna de aldrig sett eller ens pratat med och jagar henne med fula ord som haglar och tar på henne. De har fel i sin kulturbild och ska inte vara här för vår/kvinnors trygghets skull.

Jag skulle kunna vara (har varit) på fest där polarn som är rörmokare tog mig på låren och visade att han ville något mera än det vi normalt gör i totalt nyktert tillstånd och som han kanske önskar ska hända men inte vågat ta första steget till.
Inte fasingen ska han anmälas och sparkas från sitt jobb för det!!
Citera
2019-05-22, 09:56
Medlem
Citat:

Jag hoppas att det i smyg inspelade samtalet ska anmälas så det blir åtal för att denna har skaffat på sig material för att ha när det inte går bra och använda som arsenal för att skjuta kollegorna i sank.

Jag hade blivit skitsne om nån väninna jag ringt till och sagt att Olle blev på fyllan och tog mig på tuttsen sen ska det spelas upp för media och dras runt när vi redan gjort upp. Ful väninna!!
Citera
2019-05-22, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag hoppas att det i smyg inspelade samtalet ska anmälas så det blir åtal för att denna har skaffat på sig material för att ha när det inte går bra och använda som arsenal för att skjuta kollegorna i sank.

Jag hade blivit skitsne om nån väninna jag ringt till och sagt att Olle blev på fyllan och tog mig på tuttsen sen ska det spelas upp för media och dras runt när vi redan gjort upp. Ful väninna!!

Åtal för vaddå? Får man inte spela in samtal som man själv deltar i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in