2019-05-22, 07:50
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det råder fri bevisvärdering i svenska domstolar. GM, dvs Peter L, har erkänt brott på TV. Kvinnan har berättat på TV och i inspelade samtal om brottet. Peter L kan ljuga i domstolen utan att straffas. Kristina får inte ljuga om hon vittnar. Sen får domstolen värdera alla bevis, och det kan inkludera även tv-intervjuer, om Peter ska dömas.

Åklagaren kan välja att lägga ner undersökningen innan så att det inte går till rättegång. Däremot måste Åklagaren ta upp ärendet. Det kan betyda att det läggs ner på studs. Men det tror jag inte på då det gäller en politiker.

Jag skulle faktiskt vilja se om några i SD eller Peter har påverkat BO att inte anmäla. Det kan vara brottsligt i sig och är så fall ett mycket grovt brott.
Jag skulle nog inte tro att partiet påverkat BO att inte anmäla då partiledningen inte verkat veta om händelsen förens ett par dagar sedan. Däremot så tror jag BO fått en rejäl summa pengar utav SD för att gå ut med ett uttalande i media samt låta SD spela in en film med henne och GM.
Citera
2019-05-22, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Om vi ska börja från tidernas begynnelse så var ju järnrörsfilmen internt material...som läcktes...och sedan redigerades och presenterades som någonting annat...varpå detta avslöjades...med följden att bl a Almqvist fick gå. Sen har vi ju Wiechels listor och katalogisering av partikamrater...för att inte tala om Madelene Vestins uteslutning i Dalarna...eller dataintrången i samband med #sdugate. Är helt säker på att du hittar åtskilligt(!) mer om du bemödar dig om att googla lite.

Att SD är immunt mot denna typ av 'skandaler' vet vi redan, men det säger nog mer om väljarna än om partiet.

Ordningen var väl att några av de som var med i filmen berättade om kvällen sedan släppte SD en redigerad version som försvar där de framstod i bättre dager än vad de gjorde i det oredigerade materialet som läckte senare.
Citera
2019-05-22, 08:10
Medlem
secretcinemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jag skulle nog inte tro att partiet påverkat BO att inte anmäla då partiledningen inte verkat veta om händelsen förens ett par dagar sedan. Däremot så tror jag BO fått en rejäl summa pengar utav SD för att gå ut med ett uttalande i media samt låta SD spela in en film med henne och GM.

Nu är det ju inte BO som anmält utan någon från det publika som jag förstår det.

Jag tror snarare någon inom SD tröttnat på att ledningen i partiet är så ryggradslöst att man inte gett MENA-Lundgren sparken ännu.
Citera
2019-05-22, 08:18
Medlem
2big4yous avatar
Allvarligt talat.
Vad har Winberg haft för intressen egentligen?
Spelar in konversationer, spelar hon in alla konversationer hon hör?
Bara att hon gjort detta är ju en anledning till att bli avsatt.
Citera
2019-05-22, 08:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema
Nu är det ju inte BO som anmält utan någon från det publika som jag förstår det.

Jag tror snarare någon inom SD tröttnat på att ledningen i partiet är så ryggradslöst att man inte gett MENA-Lundgren sparken ännu.

Kommer det framgå vem som gjort anmälan?
Gissar på någon som inte gillar SD, eller någon med för mycket fritid. Blir intressant ifall det går vidare till rätten.

Med tanke på hur det går till på landets danshak och dansbanor med rump och brösttafs borde en särskild sedlighetspolis vara tillstädes vid slika tillställningar.
Kanske en framtid för anmälaren - obegränsat med jobb och tillfällen att anmäla båda könen för otillbörliga närmanden.
Senast redigerad av Mullret 2019-05-22 kl. 08:27.
Citera
2019-05-22, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Granskas på samma sätt som SD menar jag. Vänsterskatans millioner är glömda. Det finns säkert liknande grejer på alla partier men man som vanligt jagar bara SD en vecka före valet. Huvudmål för vidriga PK-iter.

Fast man har ju ”granskat” ett antal politiker under årens lopp. Det har varit ganska stora drev mot hela svenska folkets favorit Mona Sahlin.

Annika Strandhäll och Margot Wallströms bravader har granskats.

Eskil Erlandsson fick avgå efter en mindre grej än vad Peter Lundgren gjorde.

Med mera..

Så jo andra granskas också..

Dessutom får väl vinstdrivande aktörer inom media rapportera precis vad dom vill.. och hur dom vill?
Citera
2019-05-22, 08:29
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Fast man har ju ”granskat” ett antal politiker under årens lopp. Det har varit ganska stora drev mot hela svenska folkets favorit Mona Sahlin.

Annika Strandhäll och Margot Wallströms bravader har granskats.

Eskil Erlandsson fick avgå efter en mindre grej än vad Peter Lundgren gjorde.

Med mera..

Så jo andra granskas också..

Dessutom får väl vinstdrivande aktörer inom media rapportera precis vad dom vill.. och hur dom vill?
Det Erlandsson utsattes för var ju nästan lika löjligt som detta. Men när det bara är kärringar och hen-cuckar kvar i riksdagen så blir det lättare för muslimerna att ta över.
Citera
2019-05-22, 08:30
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Av allt att döma är det Kristina Winberg som läckt ganska nyligen. Antingen som en konsekvens av att hon fick sin kandidatur struken eller så fick hon sin kandidatur struken eftersom hon läckte. Historien om den borttappade telefonen är det ingen som köper.
Den luren försvann efter att KW hade varit ute med ett gäng från SD
då slår mig en tanke om hon även gjorde inspelningar vid detta möte, restaurangbesök eller vad fan det var
i så fall kan det ju dyka upp en hel massa andra inspelade samtal som skett i stort förtroende
Citera
2019-05-22, 08:33
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det råder fri bevisvärdering i svenska domstolar. GM, dvs Peter L, har erkänt brott på TV. Kvinnan har berättat på TV och i inspelade samtal om brottet. Peter L kan ljuga i domstolen utan att straffas. Kristina får inte ljuga om hon vittnar. Sen får domstolen värdera alla bevis, och det kan inkludera även tv-intervjuer, om Peter ska dömas.

Åklagaren kan välja att lägga ner undersökningen innan så att det inte går till rättegång. Däremot måste Åklagaren ta upp ärendet. Det kan betyda att det läggs ner på studs. Men det tror jag inte på då det gäller en politiker. .....

B.O (kvinnan) har full laga rätt att vägra vittna, om hon skulle kallas till TR.
Sen är den delikata frågan, skedde firmafesten i Sverige eller hände detta i ett annat land....
Sen har Expressen befattat sig med stöldgods, eftersom mobilen med inspelningen var stulen....
Och slutligen är det så fantastiskt tajmat att allt detta sker veckan innan EU-valet som avhandlar en firmafest för c:a 1 1/2 år sedan som också är åldern på inspelningen.....

Tänk om jag skulle bryta mig in i ett plåtskåp och sno DAT-backuperna på mailkonversationerna mellan politikerna som skedde vid tsunami-katastrofen, tror ni att MSM skulle våga publicera detta...

Den som vill se snorfulla fackföreningspampar/politiker från olika läger kan besöka hotell Amaraten. Kommer ihåg när sossarna hade en kongress där 2 fackpampar fick sedlighetsroteln efter sig efter att ha jagat luder på Malmskilnads, det blev en liten blänkare i DN, dagen efter slog AB till med Littorin-affären som faktiskt startade här på fb med lite hintar...

Tajmingen är ordet-hata slumpen.
Senast redigerad av duqu 2019-05-22 kl. 08:36.
Citera
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Lundgren sitter nog knappast säkert. Bara för att de behåller honom tills vidare under det som är kvar av EU-valrörelsen betyder det inte nödväntigtvis att han blir långvarig hädanefter.

Och på vilket sätt målar jag upp en hopplös situation? Bara för att jag ser politik, både inrikes och utrikes (vilket då innefattar Ryssland, ett post-sovjetiskt megakorrupt rövhål jag är glad att jag inte bor i) som den jävla kayfabe charad den är? Det är sant att jag inte har några lösningar själv, men varför blir folk så kinkiga så fort man ens problemanalyserar lite grann ens?

Den första spalten kan du bemöta öppet i denna tråd. Den andra kan du gärna ta med mig i PM då jag nu inser att det börjar slira lite väl OT. Deal?
Du har en poäng i att Lundgren nog åker ut så småningom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Allvarligt talat.
Vad har Winberg haft för intressen egentligen?
Spelar in konversationer, spelar hon in alla konversationer hon hör?
Bara att hon gjort detta är ju en anledning till att bli avsatt.
Då får man nog avsätta halva partiet eller mer. Läckta filmer och ljudupptagningar från SD dyker väl upp i media minst en gång om året?

Problemet för SD vid rekrytering är som bekant att bara folk som inte har nåt att förlora är villiga att gå in i det, med allt vad det innebär. Det som i slutändan puttar dem över tröskeln är nog att det trots allt är jävligt förmånligt och bra betalt att vara politiker. Men i och med att de får tillgång till detta så har de för första gången nånting att förlora – en fet inkomst. Och ifall den skulle ta slut så är de ännu mer rökta ute i världen utanför SD än vad de var innan de blev SD-representanter. Vilket företag skulle anställa en före detta EU-parlamentariker eller riksdagsledamot för SD? Så gott som alla som företrätt V, som av eliten anses mer rumsrena än SD, är arbetslösa, inklusive Lars Ohly.

Därför blir de antagligen paranoida och ser fiender överallt. Börjar vakta sina uppdrag med hagelbössa i knät. Smygfilmar och smyginspelar konversationer och möten.
Citera
2019-05-22, 08:34
Bannlyst
Räds lite om det kan gå till så här. Jag är på en fest med bekanta. Dricker alkohol. Dansar och förflyttar händerna över hennes kropp. Hon tar bort händerna. Två år senare står jag åtalad.

Tror detta moralbeteende kommer slå tillbaka på kvinnorna tyvärr. Överdrifter slår alltid tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in