Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Det råder fri bevisvärdering i svenska domstolar. GM, dvs Peter L, har erkänt brott på TV. Kvinnan har berättat på TV och i inspelade samtal om brottet. Peter L kan ljuga i domstolen utan att straffas. Kristina får inte ljuga om hon vittnar. Sen får domstolen värdera alla bevis, och det kan inkludera även tv-intervjuer, om Peter ska dömas.
Åklagaren kan välja att lägga ner undersökningen innan så att det inte går till rättegång. Däremot måste Åklagaren ta upp ärendet. Det kan betyda att det läggs ner på studs. Men det tror jag inte på då det gäller en politiker. .....
B.O (kvinnan) har full laga rätt att vägra vittna, om hon skulle kallas till TR.
Sen är den delikata frågan, skedde firmafesten i Sverige eller hände detta i ett annat land....
Sen har Expressen befattat sig med stöldgods, eftersom mobilen med inspelningen var stulen....
Och slutligen är det så fantastiskt tajmat att allt detta sker veckan innan EU-valet som avhandlar en firmafest för c:a 1 1/2 år sedan som också är åldern på inspelningen.....
Tänk om jag skulle bryta mig in i ett plåtskåp och sno DAT-backuperna på mailkonversationerna mellan politikerna som skedde vid tsunami-katastrofen, tror ni att MSM skulle våga publicera detta...
Den som vill se snorfulla fackföreningspampar/politiker från olika läger kan besöka hotell Amaraten. Kommer ihåg när sossarna hade en kongress där 2 fackpampar fick sedlighetsroteln efter sig efter att ha jagat luder på Malmskilnads, det blev en liten blänkare i DN, dagen efter slog AB till med Littorin-affären som faktiskt startade här på fb med lite hintar...
Tajmingen är ordet-hata slumpen.