Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-22, 13:46
  #1549
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Inte om BO inte anser att det var det.

Ok. Så om hon förhörs och säger typ ”Han tog på mina bröst, och jag puttade undan hans händer. Men min judiska bedömning är att det inte rör sig om sexuellt ofredande.” så avskrivs det med motiveringen att målsägande inte bedömer att det är ett brott?
Citera
2019-05-22, 13:46
  #1550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men då skall det tas upp direkt, i samband med händelsen. Att komma nu och vara upprörd lurar ingen. Nu gör man politik av det. De båda har dessutom klarat ut det sinsemellan.

Media och polis verkar desperata. - Bra, SD kanske är äkta vara. Vårt sista hopp.

Du menar alltså att media och polis borde agerat innan de fick kännedom om händelsen? Hur tänker du dig att det ska gå till rent praktiskt?

Låter som om du förväxlat filmen Minority Report med verkliga livet.
Citera
2019-05-22, 13:46
  #1551
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Kan garantera dig att media hade blåst upp detta oavsett när det kommit fram. Naturligtvis är det så att någon gett media tillgång till inspelningarna nu men det ursäktar inte på något sätt hans agerande.

Hade jag röstat SD hade jag varit minst sagt upprörd över att min representant inte kan bete sig som en vuxen människa, oavsett om det sker idag eller för ett år sedan.


Men hur väl är situationen utredd? Ärligt talat har jag haft flertalet damer i mitt knä och tagit dem på tuttarna utan att någon blev kränkt. Att ens sitta i en mans knä måste jämföras med en tuttmuff om man ska vara logisk.
Citera
2019-05-22, 13:46
  #1552
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Kan garantera dig att media hade blåst upp detta oavsett när det kommit fram. Naturligtvis är det så att någon gett media tillgång till inspelningarna nu men det ursäktar inte på något sätt hans agerande.

Hade jag röstat SD hade jag varit minst sagt upprörd över att min representant inte kan bete sig som en vuxen människa, oavsett om det sker idag eller för ett år sedan.

Du har inte följt det här så noga va? Det är ju uppenbart att Winberg hade detta som kompromat hela tiden ända sedan det hände och slog till först nu när SD till slut brände alla sina broar med henne lagomt till valet. Massmedia och sossestaten bara tackar och tar emot och kastar bara mer ved på brasan nu när EU-valet är så pass nära förestående. På det sättet får SD bara skylla sig själva.
Citera
2019-05-22, 13:46
  #1553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Makalöst hur svårt vissa har att kritisera sina företrädare.

Ja, för såssar och vänsteranhängare på forumet är kända för att kritisera sina egna? Vet inte om jag någonsin har sett det. Kravbilden och besattheten kring SDs förträdare är dock monumentalt motsatt, man kan nästan tro att de är SD-sympatisörer, eller om dom bara vill att man ska tro det.
Citera
2019-05-22, 13:47
  #1554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men hur väl är situationen utredd? Ärligt talat har jag haft flertalet damer i mitt knä och tagit dem på tuttarna utan att någon blev kränkt. Att ens sitta i en mans knä måste jämföras med en tuttmuff om man ska vara logisk.

Att en kvinna sätter sig i ditt knä ger dig inte rätten att hålla fast henne medan du tar på hennes bröst och sliter i hennes BH. Det förstår normala människor.
Citera
2019-05-22, 13:47
  #1555
Medlem
Sverigedemokraten Peter Lundgren har erkänt att han tagit en kvinnlig partikollega på brösten, och de har båda ställt upp och pratat ut om händelsen i en video som partiet lagt ut.

Leif GW Persson är säker på att det är ett klockrent fall av sexuellt ofredande. Men för att det ska kunna väckas åtal måste kvinnan som blivit ofredad aktivt delta i processen.

– Då bortfaller grunderna för ett åtal, om inte målsägande ställer upp på det, säger han i Nyhetsmorgon.
Han poängterar att det är den utsatta kvinnan som måste driva ärendet. De anmälningar som kommit in från andra är helt verkningslösa, menar GW.

– Utan henne kan det aldrig gå till åtal. Så han kommer fixa det galant. Jämför man med en annan politiker, centerpartisten Eskil Erlandsson, han åkte ju ut med vändande post när man upptäckte sånt här i hans historia. Men inte den här gången, han får vara kvar. Jag tror det beror på skillnad i synsätt i de båda partierna.

https://www.expressen.se/
Citera
2019-05-22, 13:48
  #1556
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Du menar alltså att media och polis borde agerat innan de fick kännedom om händelsen? Hur tänker du dig att det ska gå till rent praktiskt?

Låter som om du förväxlat filmen Minority Report med verkliga livet.
Du tramsar. Jag avbryter diskussonen med dig.
Kvinnan och Winberg skulle anmält direkt för att få trovärdighet.
Citera
2019-05-22, 13:49
  #1557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Du har inte följt det här så noga va? Det är ju uppenbart att Winberg hade detta som kompromat hela tiden ända sedan det hände och slog till först nu när SD till slut brände alla sina broar med henne lagomt till valet. Massmedia och sossestaten bara tackar och tar emot och kastar bara mer ved på brasan nu när EU-valet är så pass nära förestående. På det sättet får SD bara skylla sig själva.

Irrelevant för sakfrågan huruvida Winberg hålt på materialet eller ej. Det relevanta är P.L:s agerande.

Citat:
Ursprungligen postat av 4637
Ja, för såssar och vänsteranhängare på forumet är kända för att kritisera sina egna? Vet inte om jag någonsin har sett det. Kravbilden och besattheten kring SDs förträdare är dock monumentalt motsatt, man kan nästan tro att de är SD-sympatisörer, eller om dom bara vill att man ska tro det.

Varför kan man aldrig diskutera SD utan att folk börjar tjattra om andra partier?
Är det så svårt att erkänna att en representant som tillhör SD har agerat fel? Betyder andras felaktiga agerande att hans är acceptabelt för dig?
Citera
2019-05-22, 13:50
  #1558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du tramsar. Jag avbryter diskussonen med dig.
Kvinnan och Winberg skulle anmält direkt för att få trovärdighet.

Nog kan man tycka att detta borde anmälts direkt men det skedde inte, således får man ta situationen som den är. Brottet är inte preskriberat varpå en rättsprocess bör inledas. Att media rapporterar om detta får anses normalt.
Citera
2019-05-22, 13:56
  #1559
Medlem
SickSickSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb

Varför kan man aldrig diskutera SD utan att folk börjar tjattra om andra partier?
Är det så svårt att erkänna att en representant som tillhör SD har agerat fel? Betyder andras felaktiga agerande att hans är acceptabelt för dig?
Därför att ni som lever för att smutskasta SD beter er som om alla andra är vita som snö. Det är lättare att få en apa att skriva full pott på högskoleprovet än att få er att upptäcka skiten i de egna blöjorna. ”SD är inte som andra partier” brukar vara ett populärt uttryck men gissa vad... SD är precis som alla andra partier, din skit stinker precis lika mycket, hycklarjävel.
Citera
2019-05-22, 13:56
  #1560
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4637
Ja, för såssar och vänsteranhängare på forumet är kända för att kritisera sina egna? Vet inte om jag någonsin har sett det. Kravbilden och besattheten kring SDs förträdare är dock monumentalt motsatt, man kan nästan tro att de är SD-sympatisörer, eller om dom bara vill att man ska tro det.

Rimligen bör du kunna ta ett självständigt beslut oavsett vad andra gör i andra sammanhang. Antigen tycker du att Peter agerande är helt ok och du känner stolthet i att han representerar dig i EU eller så tycker du att han betett sig som en fähund och visat prov på en genuin omdömeslöshet som kan göra honom olämplig som företrädare i EU.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du tramsar. Jag avbryter diskussonen med dig.
Kvinnan och Winberg skulle anmält direkt för att få trovärdighet.

Winberg är väl trovärdig, de två inblandad instämmer i Winbergs påståenden. På vilket sätt menar du att hon inte är trovärdig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback