Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-20, 22:48
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Är det lönlöst att vänta in en tjej som inte svarar på första meddelandet inom en vecka? Kan det vara så att hon abrupt slutat använda appen? (Skickade dock meddelandet några timmar efter matchningen så hon borde sett det).

I normala fall raderar jag men hade gärna kommit i kontakt med denna....

Ibland undrar jag hur många som bara använder appen som egobekräftelse när sådant här uppstår...

Det säger väl sig självt att hon inte är intresserad då? Själv resonerar jag att det är lika bra att spamma "hej" till 100+ tjejer och sedan kan man chatta med de som faktiskt svarar. Får man inte ens ett "hej" tillbaka tolkar jag det som att hon redan har ratat en p.g.a. profilbilden.
Citera
2019-05-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det säger väl sig självt att hon inte är intresserad då? Själv resonerar jag att det är lika bra att spamma "hej" till 100+ tjejer och sedan kan man chatta med de som faktiskt svarar. Får man inte ens ett "hej" tillbaka tolkar jag det som att hon redan har ratat en p.g.a. profilbilden.

Hur säger det sig självt? Har hon ratat dig definitivt är du raderad. Matchandet är ömsesidigt.

Den här tjejen är inte ytliga typen som putar på läpparna och har ny kuk för helgen, så jag har svårt att se att hon har kvar mig som en egogrej.

Jag har varit med om tjejer som svarat sent och på något sätt missat mig. Men nu jag skrev inom några timmar för att gardera mot att det inte uppstår igen. Det är där jag är lite konfunderad.
Citera
2019-05-20, 23:04
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Hur säger det sig självt? Har hon ratat dig definitivt är du raderad. Matchandet är ömsesidigt.

Den här tjejen är inte ytliga typen som putar på läpparna och har ny kuk för helgen, så jag har svårt att se att hon har kvar mig som en egogrej.

Jag har varit med om tjejer som svarat sent och på något sätt missat mig. Men nu jag skrev inom några timmar för att gardera mot att det inte uppstår igen. Det är där jag är lite konfunderad.

Prova behåll matchningen ett slag för då har du ju kvar chansen att skriva mer till henne? Skriv lite bloggiga mess kanske typ idag lagade jag jättegott potatismos och åt med röde pölser och en liten sallad…hoppas jag kan få laga något gott till dig någon gång…vad gillar du för mat? Nästa mess kan ju vara något aktivitet du gjort, haft ett bra träningspass,sett nån bra film osv.

Hon kan ju sitta där o tråla eller matchknarka men hon kan ju också börja gilla dig genom det du skriver oavsett vad hon gjort med andra. Se det som en långsam konvo istället för stela mess…helt enkelt som du småpratar med henne och berättar saker som gör att hon lär känna dig. Vill hon inte kan hon ju bara ta bort matchningen men förhoppningsvis så svarar hon och i vilket fall så får du besked.

Oavsett så tränar du på att skriva för allt du gör tar du ju med dig.

Citera
2019-05-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Prova behåll matchningen ett slag för då har du ju kvar chansen att skriva mer till henne? Skriv lite bloggiga mess kanske typ idag lagade jag jättegott potatismos och åt med röde pölser och en liten sallad…hoppas jag kan få laga något gott till dig någon gång…vad gillar du för mat? Nästa mess kan ju vara något aktivitet du gjort, haft ett bra träningspass,sett nån bra film osv.

Hon kan ju sitta där o tråla eller matchknarka men hon kan ju också börja gilla dig genom det du skriver oavsett vad hon gjort med andra. Se det som en långsam konvo istället för stela mess…helt enkelt som du småpratar med henne och berättar saker som gör att hon lär känna dig. Vill hon inte kan hon ju bara ta bort matchningen men förhoppningsvis så svarar hon och i vilket fall så får du besked.

Oavsett så tränar du på att skriva för allt du gör tar du ju med dig.

Na, jag tänker inte ha en monolog. Jag kan tänka mig ett extra meddelande först när vi upprättat någon form av kontakt. Jag skrev mer än ett "hej" första meddelandet. Det är möjligt att hon har omkommit.
Citera
2019-05-21, 23:22
Medlem
Citat:

Och hur vet du att hon inte är en är en ytlig typ och inte åker kuk-karusellen varje helg? Känner du henne så bra? Jisses amalia....tror du verkligen du är den enda hon skriver med😄
Citera
2019-05-21, 23:28
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Och hur vet du att hon inte är en är en ytlig typ och inte åker kuk-karusellen varje helg? Känner du henne så bra? Jisses amalia....tror du verkligen du är den enda hon skriver med😄

Jag tänkte precis samma sak, men orkade inte ens kommentera det . Snacka om att vara naiv.
Citera
2019-05-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag tänkte precis samma sak, men orkade inte ens kommentera det . Snacka om att vara naiv.

Haha nästan så jag inte orkade heller men kunde inte hålla fingrarna i styr. Då är man verkligen naiv😳 det jag har lärt mig är att man absolut INTE ska lita på kvinns, speciellt på tinder, badoo osv, hur oskyldiga de än verkar vara så kan skenet bedra, som oftast.
Citera
2019-05-22, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan

Hon har aldrig skrivit med mig.
Citera
2019-05-22, 08:21
Medlem
Citat:
Hon har aldrig skrivit med mig.

Ah okej, men då är det ännu värre, hur kan du få en bild av en person utifrån profilbild? Menar, du verkar ha fått för dig att hon inte är en slyna eftersom hon inte putar med läpparna och eftersom hon inte svarat efter en vecka så let her go, snälla. Eller är du så desperat så du låser dig vid en brud som inte ens svarar dig?
Citera
2019-05-22, 16:01
Medlem
31 år och oskuld. Kan Tinder vara en väg in i samlagen tror ni? ska man vara tydlig med detta?
Citera
2019-05-22, 18:26
Medlem
pulverhonungs avatar
Längesen man var inne här nu, man märker vilken incelattityd tinder skapar hos vissa, skönt att man tagit bort skiten.
Citera
2019-05-22, 18:48
Medlem
Clyties avatar
Har panik. Jag gillar verkligen inte Tinder och har bara haft det några veckor. Har i alla fall skrivit med en person några dagar och gått med på att träffas. Han föreslog detta ganska snabbt och jag lyckades förhala det hela för tyckte det gick lite snabbt.

Han skriver varje dag jättegulligt och ja visst han verkar fin. Men är han desperat? Knäpp? Eller är det så här man gör? Skriver inget konstigt och jag har ju svarat. Men det verkliga problemet är att han är några år yngre än mig och hans ex mycket yngre än mig samt med silikontuttar. Är verkligen inte av samma typ. Om han väntar sig något silikonigt blir han besviken. Skall jag ställa in hela skiten? Jag menar allvar, förstår inte varför han verkar så intresserad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in