Citat:
Nu är det du som inte ens förstår enkel svenska.. Om han INTE har skägg, så HAR han 'inte skägg'.Om man INTE tror Gud, då TROR man helt enkelt inte Gud, alltså TROR man 'inte Gud'.
Citat:
Tack för klargörande!
Jo. och där är alla svarslösa.
Fast den ingår inte i evolution. Det ämnet heter abiogenesis.
Fast den ingår inte i evolution. Det ämnet heter abiogenesis.
Citat:
Då är vi överens om det också då. Själv tror jag att medvetande är elementärt.
Det bristfälliga med evolutionsteorin är i mina ögon att den inte tar hänsyn till medvetandet. När kom det? Hur uppstod det?
Citat:
Gör dig inte dummare än vad du redan är.
Du menar att det skulle hjälpa att införa en okänd variabel som förklaring? Blir vi klokare av det?
Vi har ju ändå ingen som helst uppfattning om hur denna variabel fungerar. Blir det inte som att säga,
-Vi vet inte varför det mullrar uppe i himlen men vi inför variabeln "Tor och hans vagn" så har vi löst problemet.
Vi har ju ändå ingen som helst uppfattning om hur denna variabel fungerar. Blir det inte som att säga,
-Vi vet inte varför det mullrar uppe i himlen men vi inför variabeln "Tor och hans vagn" så har vi löst problemet.
'Okända variabler' använder vi redan i teorin, ja man skulle kunna säga att teorin bygger på just en sådan.
Blir vi klokare av att lägga in 'slumpmässiga mutationer' när slump bevisligen inte finns?
Om man formulerar och applicerar en sådan variabel, så blir funktionen förhoppningsvis evidensbringande.
Du måste kanske förstå vad jag menar med 'intelligens' först för att förstå vad jag talar om.
https://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence
Citat:
Intelligence has been defined in many ways, including: the capacity for logic, understanding, self-awareness, learning, emotional knowledge, reasoning, planning, creativity, critical thinking, and problem solving. More generally, it can be described as the ability to perceive or infer information, and to retain it as knowledge to be applied towards adaptive behaviors within an environment or context.
Citat:
Trams heller,
För att något ska kunna motbevisas måste det först bevisas.
Om något bevisas, så motbevisas motsatser - Om något motbevisas, så bevisas motsatser.
Citat:
Du är alltså alldeles för dum ens för att läsa bibeln.
Det kan jag nog inte hålla med om. Jag ser dem, iaf bibeln och koranen, som verktyg för eliten.
Ett styrmedel för att hålla folk i schack.
Ett styrmedel för att hålla folk i schack.
Citat:
Utnyttjat? De har NYTTJAT.
Ja, och det är den driften författarna till de heliga skrifterna har utnyttjat.
Det är snarare du som känner dig utnyttjad eller något,
Och visst har maktgalna personer utnyttjat skrifterna, men då är det just det de har gjort. UTNYTTJAT skrifterna.
Citat:
Du Tror alltså att det är Gud som skriver böckerna?
Varför skulle en gud krångla till sitt budskap så att ingen utan "enorm kunskap" begriper det?
Så att det lätt kan misstolkas?
Så att det lätt kan misstolkas?
Citat:
Tänk själv.
Ja, de tar upp människans rädslor och farhågor. Vad händer efter döden? Är det farligt?
Citat:
Man ser det man förstår. Det är Du som är för korkad för att läsa skrifterna helt enkelt.
Författarna är inte dumma. Böckerna fungerar alldeles utmärkt som styrmedel. Däremot är innehållet korkat.
Citat:
Nej just det, varför? Men det är ju så religiösa gör när de stoppar in gud i evolutionen.
De religiösa som stoppat in Gud i ekvationen har varit dem som utvecklat mänsklighetens kunnande till den moderna värld vi har idag.
Förneka inte att i princip alla alla alla uteslutande ingen av historiens vetenskapsmässiga pionjärer varit religiösa.
Du förstår inte konceptet Gud helt sonika.
Senast redigerad av negergubbe 2019-05-21 kl. 11:59.
Senast redigerad av negergubbe 2019-05-21 kl. 11:59.