Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
jepp, jag anser det vara att straffa små barn, för vad deras moder valt med hennes rätt att välja efter eget huvud och möjligheter, att förvägra dem underhållsbidrag ja.
Försök banka in i din skalle att mannen har inte någon valmöjlighet gällande abort, lika lite som han har någon valmöjlighet vad gäller om kvinnor ska ta P-piller eller inte.
Dessa val är enkom kvinnors, och kvinnor har rätt att fatta dessa val med sig själva och ett barn i åtanke, INTE en man. Varför ska hon behöva tänka på honom? Han kan väl för i helvete tänka själv?
Mäns valmöjligheter i sin reproduktion handlar om att kontrollera och bestämma över sina spermier.
DÄR får ni härja bäst ni vill. Och ni kan ju börja med att kräva bättre preventivmedel, så ni just får bättre kontroll över detta. För har ni det, så får ni betydligt mindre problem med oönskade barn.
Varför har vi inte 10.000 i månaden i underhållsbidrag då? Det blir ännu bättre för barnen. 100.000 i månaden?
Du anser det vara ett straff mot barnen att modern inte får underhållsbidrag men att ta deras liv anser du är helt okej. Helt sjukt.
Varför hon ska tänka på en man? För att det är lika mycket hans barn naturligtvis!
Banka in i din skalle att allt inte handlar om kvinnor och deras vilja.
Om hon ”för helvete kan tänka själv” bör hon även ”för helvete ta ansvar för sina handlingar och de konsekvenser som följer”. Inte tvinga män att betala för de val hon tar.
Jag bryr mig inte om mäns valmöjligheter gällande reproduktion. Läser du ens vad jag skriver?
Om kvinnor i efterhand kan ångra sig vid en graviditet är det helt orimligt att detta straffar mannen kommande 18 år med 350.000kr.
Detta får hon isåfall ansvara för själv om hon väljer att behålla barnet mot mannens vilja.
Simple as that.