Citat:
Så du anser att den gravida är ett offret för misshandel i misshandelsliknelsen? Klart du tycker det är tramsigt då, men det är du för att du missförstår.
Det initiala argumentet var att även då personen inte gillar abort tycker han/hon att det är bäst att man avgör det själv.
Min invändning var att så bör vi inte resonera för handlingar som påverkar andra individer än den som står inför valet att utföra en handling.
Vi låter inte människor själva få välja om det är rätt att misshandla nån annan eftersom de inte äger rätten att ta det beslutet åt motparten (misshandelsoffret).
Fostret är alltså att liknas vid misshandelsoffrret i denna liknelse. Du kan tycka det är en dålig liknelse men du måste förhålla dig till den liknelsen jag faktiskt gjort. Berätta varför liknelsen är dålig, bemöt inte en liknelse jag inte gjort.
Kan du nu bemöta argumentet enligt den liknelse jag faktiskt gjorde och inte enligt din tolkning som passar ditt syfte.
Jag har redan bevisat på svart och vitt att din argumentation ständigt bygger på att förvränga och ljuga om vad man påstår. Det finns bevisat svart på vitt. Ska vi gå in på det igen? Medger du att du har ljugit om mina påstående för att vinna enkla poänger eller ska jag länka beviset för det igen?
Försök hålla en ärlig nivå på diskussionen är du snäll. Det är kul när du inte håller med och kom gärna med motargument men du sabbar hela tråden när du ständigt gör medvetna feltolkningar och ljuger om vad andra påstår.