Citat:
Citat:
Men att ha plan A, plan B, plan C osv är väl inte hur en utredning ska jobba?
Den ska jobba brett, förutsättningslöst och objektivt, samla in bevis som inte bara pekar på en skyldig. Den ska även leta efter bevis som inte bara är till en misstänkts nackdel utan även till hans fördel.
Man har ju sagt att man även utrett andra spår.
Att jobba efter att man har en plan A, att man utgår från en som man misstänker är skyldig (t ex SD) och sedan går vidare till plan B (då tar vi XX istället), är inte att arbeta objektiv och brett.
Det finns naturligtvis en brytpunkt någonstans, där man måste bestämma sig för vilken väg man ska ta, men den brytpunkten kan inte börja från minut ett.
Har du ingen tillit till vårt rättssystem alls?
Plan B?
Vilken skulle den vara då menar du?
Den ska jobba brett, förutsättningslöst och objektivt, samla in bevis som inte bara pekar på en skyldig. Den ska även leta efter bevis som inte bara är till en misstänkts nackdel utan även till hans fördel.
Man har ju sagt att man även utrett andra spår.
Att jobba efter att man har en plan A, att man utgår från en som man misstänker är skyldig (t ex SD) och sedan går vidare till plan B (då tar vi XX istället), är inte att arbeta objektiv och brett.
Det finns naturligtvis en brytpunkt någonstans, där man måste bestämma sig för vilken väg man ska ta, men den brytpunkten kan inte börja från minut ett.
Har du ingen tillit till vårt rättssystem alls?
Plan B?
Vilken skulle den vara då menar du?
Eftersom ni hakade upp er på "plan b" så ok, slarvigt uttryckt.
En person anhölls endast några timmar efter att polisen fått reda på försvinnandet.
Man fick senare samma person häktad en vecka på skälig misstanke, ingen kan få mig
å tro att dom sökte brett då, tvärtom så är det ganska självklart att dom
slet så in i helvete för att få upp misstankegraden för att få till en häktningsförlängning,
hur bra det gick vet vi ju.
Utredningen har sedan dess hävdat att det bara finns en misstänkt, är det då troligt att dom
lägger någon större energi på å hitta en alternativ GM, jag tvivlar.
I och med att utredningen satte kikarsiktet på SD så gott som omgående så känner
jag tvivel för att utredningen har bedrivits med sådan bred och objektivitet som önskvärt är.
Vad gäller min tilltro till rättssystemet så vet både du å jag att det fallerar ibland, jag
står definitivt inte å säger ja å amen till allt som påstås.