2019-05-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ja, så brukar det vara inom SD. Man ska närmast dyrka partitoppen och strunta i vad som händer människor om det påverkar partiets anseende negativt.
Det är väl inte hon som blivit tagen på brösten som har gått ut med det som hänt utsn en kränkt kvinna i partiet se vad metoo medför utpressning av dom som är för dåliga
Citera
2019-05-22, 11:37
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Då får man nog avsätta halva partiet eller mer. Läckta filmer och ljudupptagningar från SD dyker väl upp i media minst en gång om året?

Problemet för SD vid rekrytering är som bekant att bara folk som inte har nåt att förlora är villiga att gå in i det, med allt vad det innebär. Det som i slutändan puttar dem över tröskeln är nog att det trots allt är jävligt förmånligt och bra betalt att vara politiker. Men i och med att de får tillgång till detta så har de för första gången nånting att förlora – en fet inkomst. Och ifall den skulle ta slut så är de ännu mer rökta ute i världen utanför SD än vad de var innan de blev SD-representanter. Vilket företag skulle anställa en före detta EU-parlamentariker eller riksdagsledamot för SD? Så gott som alla som företrätt V, som av eliten anses mer rumsrena än SD, är arbetslösa, inklusive Lars Ohly.

Därför blir de antagligen paranoida och ser fiender överallt. Börjar vakta sina uppdrag med hagelbössa i knät. Smygfilmar och smyginspelar konversationer och möten.
Ja, men just denna händelse slutar inte där.
Expressen har på något sätt fått tag i Winbergs mobil som hon hade tappat bort i Spanien och som av en händelse så fanns det en inspelade konversation på denna mobil.
Låter helt jävla osannolikt.
Citera
2019-05-22, 11:43
Medlem
JanTalibans avatar
Snälla! Hur kan det vara lönt att försöka ta ställning (om vem som är skurk och hjälte) i den här soppan, där ALLA ljuger:

1. Mest av alla ljuger Winberg, tex om stulen mobiltelefon, eller om sina goda avsikter med inspelningen.
2. PK-media ljuger om att sexuella övergrepp har skett. Rimligtvis har man även tokljugit för Winberg; tex lovat att inte avslöja hennes namn.
3. Jimmie blåljuger om varför Winberg sparkas.
4. Lundgren ljuger om vilken utpräglad fylltratt och snuskis han är. (Helt okej att agera fylltratt och snuskis, kan man tycka. Fast kanske ändå ganska kass att kombinera det med att vara toppnamn i ett parti, eller?)
5. Sara-Lena ljuger på beställning om hur oproblematiskt det är att Lundgren är en fylltratt och snuskis.

Apropå lögner, kan vi notera att Jimmie, sin vana trogen, uppträder märkbart ”förkyld”.
Citera
2019-05-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om PL:s tafsande, hennes bortputtande av händerna och de bådas senare uttalanden i media är ett uttryck för S/M så har du rätt, och PL:s agerande är inte brottsligt.

Om de båda talat sanning däremot så skulle jag säga att tafsandet sannolikt är sexuellt ofredande.
Inte om BO inte anser att det var det.
Citera
2019-05-22, 12:07
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jag skulle nog inte tro att partiet påverkat BO att inte anmäla då partiledningen inte verkat veta om händelsen förens ett par dagar sedan. Däremot så tror jag BO fått en rejäl summa pengar utav SD för att gå ut med ett uttalande i media samt låta SD spela in en film med henne och GM.

Övergrepp i rättssak tänker du på.
Inspelningen där Sara-Lena Bjälkö gör avbön påminner stark om dom påtvingade videosnuttar kineserna spelar in med hjärntvättade oliktänkande. En sak är säker Sara-lenas "lojalitet" med SD-politrukerna kommer betala sig.
Peter Lungdren har inte, trots 117 000 kr/månaden Inte enda hel aktivitet utförd per mån under dom fem år han suttit (legat?) vald att "representera" SD i EU.

PL är ett praktexempel på maktgalna gubbar som låtsas företräda vanligt folk men är i EU för att förse sig vid grytorna.
☆☆☆☆☆☆☆

Han är latast av de svenska EU-ledamöterna
Slöast har SD:s toppnamn Peter Lundgren varit. Han har under de fem år som han suttit i parlamentet gjort 40 mätbara aktiviteter
.

Sveriges lataste EU-ledamöter
1. Peter Lundgren (SD) 40 aktiviteter + 117 200 kr/mån
2. Kristina Winberg (SD) 53
3. Gunnar Hökmark (M) 52
(ställer inte upp till omval)
4. Christofer Fjellner (M) 55
(ställer inte upp till omval)
5. Jakop Dalunde (MP)* 58
*har inte suttit hela femårsperioden

Källa: Europaportalen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/awKOyE/han-ar-latast-av-de-svenska-eu-ledamoterna

Peter "kåt-peter" Lundgren gör i princip ingenting i EU mer än att kvittera ut en bautalön hans väljare bara kunnat drömma om.
Citera
2019-05-22, 12:14
Medlem
Alla som varit på en firmafest, privat fest eller på krogen där någon (man eller kvinna) gjort plumpa raggningsförsök kan ju räcka upp en hand
Citera
2019-05-22, 12:15
Medlem
DIdes avatar
Rent valtekniskt, vad gör de?
Trycker valsedlar och sedan florerar detta i pressen. Är det inte bättre att knipa och vänta ut?

SD har ju såklart inte sossarnas och vänsterns långa tradition av att stödja folkmördande kommunistregimer och nazister (SD har nationalistiskt bakgrund, precis som ex vis kurder, afghaner och chiienare, att vifta med flagga är inte nazism, att statligt kontrollera fria ordet är det) men någon sorts valstrategi måste de väl ha?
Citera
2019-05-22, 12:24
Medlem
0rganets avatar
Vad säger den fjärde SD:aren som var närvarande om det som hände, tyckte denne att detta beteende är ok och normalt på SD sammankomster?

Här är Winbergs version sexövergreppet (från DN inatt del av artikel):
Citat:
Vi tar det från början: Senhösten 2017. Hon och några partikollegor, bland annat EU-kollegan, numera toppkandidaten Peter Lundgren umgicks på kvällen under ett pågående partievenemang. Kristina Winberg är inte säker på vilket datum eller ens vilken stad det var.

– Vi var inne på Peters rum, fyra personer. Vi hade trevligt, pratade och drack lite måttligt. Kvinnan i fråga skulle gå fram till bordet där Peter satt och då tog han tag i henne, tog henne i knäet och höll sedermera fast henne. Han tog henne under tröjan och under behån. Jag såg allt som hände.

– Hon stretade emot. Jag tror till och med att hon faktiskt sa hjälp. Men jag var så paralyserad att den andra kvinnan fick avbryta i stället. Hon gick fram och avbröt för att hon såg att det gick för långt.

Vad hände sen?

– Alla var lite tagna av situationen. I det läget fortsatte vi, satt och pratade en liten stund. Sen tror jag att hon gick fram igen och skulle hämta något och att han sög tag i henne igen men att det inte hände någonting. Då sa jag, ’nu går vi’. Vi gick väldigt tidigt. Det var ingen blöt kväll, jag tror vi gick därifrån redan vid åtta, nio på kvällen. Vare sig hon eller jag var speciellt berusade.

– Jag upplevde inte att han skulle vara jätteberusad. Inte mer än vad man tycker är acceptabelt.
Citera
2019-05-22, 12:25
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det räcker med att en av de som deltar i telefonsamtalet vet att det spelas in.
Precis så ligger det till.

Nu har Winbergskan varit okunnig om hur det förhåller sig med brottet förtal och med hjärtat i halsgropen garderat sig med att enligt Ekot anmäla den aktuella mobilen stulen under den tid inspelningen gjordes.

Det är också så att grundregeln för att inte Winberg ska dömas till ansvar för förtal är att det ska finnas ett allmänt intresse av att uppgiften lämnas. Eftersom Peter L är en högt uppsatt politiker så finns det i högra grad ett allmänintresse.

Dom kuriosa är det intressant att ägna sig åt att sprida sanna budskap också kan vara förtal även om avsikten inte är att den enskilde inte ska lida men av det.
Senast redigerad av Taggad 2019-05-22 kl. 12:36.
Citera
2019-05-22, 12:29
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vad säger den fjärde SD:aren som var närvarande om det som hände, tyckte denne att detta beteende är ok och normalt på SD sammankomster?

Helt klart ett omotiverat beteende.
Men om vi inte kan diskutera sånt här då och nu eller i framtiden mellan könen så kommer det att bli problem. Inget är svart eller vitt. Utom media som aldrig är bra. Byket dras först internt sedan offentligt. Oberoende journalistik fast med vinstintressen, visst.
Citera
2019-05-22, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Jag undrar hur sanningsenligt det är. Jag har sett att det finns två andra vittnesmål förutom KW. Det bör alltså varit minst 5 pers i rummet.Det var glad stämning, kvinnan dansade runt. Enligt de andra vittnena satte sig kvinnan själv i PLs knä. De såg sen inget tafsande. KWs version behöver inte vara sann. Hur trovärdig är hon, med sina lögner att mobilen blev stulen?
Citera
2019-05-22, 12:48
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag undrar hur sanningsenligt det är. Jag har sett att det finns två andra vittnesmål förutom KW. Det bör alltså varit minst 5 pers i rummet.Det var glad stämning, kvinnan dansade runt. Enligt de andra vittnena satte sig kvinnan själv i PLs knä. De såg sen inget tafsande. KWs version behöver inte vara sann. Hur trovärdig är hon, med sina lögner att mobilen blev stulen?

Fast de två andra är väl från SD:s sekt-video där GM "pratar" med det utsatta offret på dvs. Peter Lundgren och Sara-Lena Bjälkö?

Jag har iallafall inte sett någon mer person som uttalat sig, som var med när övergreppet hände, och då är det minst en till SD:are som kan berätta hur denne upplevde situationen,
(och varför denne inte berättat för SD om händelsen så att SD kan agera som arbetsgivare!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in