2019-05-20, 20:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Tack för varningen. Här är bortförklaring nr 1001:

Tydligen finns ingen gräns för de misogyna snubbarnas uppfinningsrikedom i fråga om bortförklaringar, förminskningar och ifrågasättanden av kvinnors prestationer.

Det får man såklart ge dem, men det är också det enda deras stackars hjärnceller klarar av. I övrigt tror jag dina inlägg om individen och samarbete är för komplicerade för dem.
Citera
2019-05-20, 20:57
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Man måste dock ta hänsyn till flera variabler som vindstyrka, väderförhållanden, vattenströmmar och vattentemperatur. Dessutom är det fler män än kvinnor som anstränger sig mer för att det är förnedrande och under en mans värdighet att få stryk av kvinnor i en uthållighetssport. Det är därför en större andel män än kvinnor dör under sina försök att simma i öppna vatten, åka Vasaloppet, cykla Vätternrundan och springa Stockholms maraton. Män tenderar att överskatta sina krafter och tar därför ut sig mer än kvinnor. Det bör även nämnas att kvinnor i genomsnitt har en något mer avslappnad attityd och tar tävlingar på lite mindre blodigt allvar än män.

Notera följande fakta:

Nä men hoppsan!

Det är verkligen komiskt med alla dessa sura FB-snubbar som inte accepterar att det finns grenar där kvinnor är generellt lika bra eller bättre än män. Så fort en kvinna besegrar en man i ultradistans-simning så kommer en massa kränkta män att desperat gräva djupt bland miljontals studier eller rapporter för att hitta resultat där män simmar både snabbare och längre än kvinnor i öppna vatten. Det går inte för sig att en kvinna kan vara överlägsen en man i denna typ av fysiskt krävande gren.

Om kvinnor är lika bra eller bättre i alla områden utom de som kräver muskelstyrka, så är det väl bara att glädja sig över deras framgångar. Utan att ifrågasätta eller förminska deras insatser.

Det är faktiskt omanligt att vara avundsjuk mot framgångsrika kvinnor.

Fast det här har ju redan stött och blötts flera gånger.

Underlaget i ultrasimning är nog för lågt för att man ska kunna dra några slutsatser. I ultralöpningens tidiga fas var ju kvinnor med och fajtades i toppen i väldigt många lopp. Nu har sporten växt och kvinnor har tyvärr inte speciellt stor chans mot männen även om skillnaderna för totala medverkan verka minska på längre distanser än maraton.

Fast det är ju jäkligt ointressant egentligen. Det är en markant skillnad mellan män och kvinnor rent fysiologiskt och jag tror det är svårt att hitta någon idrott som har med muskelstyrka och uthållighet att göra där kvinnor kan bli bättre än män. Däremot kan man ju uppfinna sporter som mer bygger på kvinnliga styrkor. De flesta idrotter har ju trots allt utvecklats av män, för män.

Förresten, om du som kvinna satsar på maraton kommer du ändå slå en förkrossande majoritet av alla män i landet. För dom tränar nämligen inte alls.
Citera
2019-05-20, 21:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Snacka om att vara blind för sig själv och projicera egna brister på andra, alltså Paris24/Lund-NoGo-zone. Han tar det till det extrema.

Vederbörande är stendum i huvudet. Undrar ibland om "det"inte är ett troll, det hade förklarat en del.
Nåväl, han motbevisar allt det han argumenterar för i samma stund som han präntar ner det, påtal då om att män är så oerhört klarsynta och 11logiska i sitt tänkande. För att inte tala om intelligenta!
Herregud!
Citera
2019-05-21, 00:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vederbörande är stendum i huvudet. Undrar ibland om "det"inte är ett troll, det hade förklarat en del.
Nåväl, han motbevisar allt det han argumenterar för i samma stund som han präntar ner det, påtal då om att män är så oerhört klarsynta och 11logiska i sitt tänkande. För att inte tala om intelligenta!
Herregud!

Fast det är du som är den stora byfånen på det här forumet.

0 argumentation (eller i bästa fall mycket bristfällig sådan) och alla som inte tycker som du är:

"stendum i huvudet"
"korkad"
"idiot"
"kvinnohatare"
"psykopat"
"troll"
"trams"
"bitter"
"floskler"

Citat:
Huvudproblemet med dig och en del andra är att ni själva inte ser de stora bristerna i era så kallade resonemang. Dessa består av "kvinnor är barn" "kvinnor ska inte rösta" "kvinnor ska vara hemmafruar" o.s.v.
Detta gapar ni om helt utan medförande samhällsanalys. Ni har ingen aning om hur samhället skulle se ut om ni fick igenom det, och har ingen verklighetsförankring i era åsikter.

Haha, "bristerna i våra resonemang"? Säger du och sen ger du inte ett enda exempel på vad som brister i våra resonemang. Dina inlägg är så pinsamt intetsägande gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång, man kan inte annat än ta sig för pannan

"Kvinnor är barn" - Ja, du, merapi, jenny9 och andra kvinnor här inne lyckas inte bevisa motsatsen i alla fall. Dock finns det som tur är kvinnor som gör det.

"Kvinnor ska inte rösta" - Det finns gott om medförande samhällsanalyser till detta påstående, både på detta forum och på nätet i övrigt. Många av dem betydligt mer intelligenta och genomtänkta än vad du någonsin skulle kunna klara av att prestera. Tittar man på hur olika män och kvinnor som grupp röstar är det ju ingen tvekan om att män som grupp röstar klokare än kvinnor. Med det sagt finns det även massor av män som är lika dumma som majoriteten av kvinnor är, så att ta bort kvinnors rösträtt skulle sannolikt inte lösa något just nu.

Vi har valt att ge kvinnor rösträtt och kvinnor väljer att rösta för massinvandring, mångkultur och islamisering, och då får de väl göra det. Men räkna inte med min sympati och hjälp sen när ni får lida konsekvenserna av detta.

"Kvinnor ska vara hemmafruar" - Det borde självklart uppmuntras och främjas men inte vara ett tvång. Globalisterna, makteliten och storföretagen vill dock ha mer pengar och tillväxt och därför ser det inte ut så idag. Istället mår kvinnor och barn sämre och är mer stressade än någonsin. Men men, tillväxten måste ju prioriteras...

Du älskar verkligen att komma hit och få smisk va? Du verkar vara beroende av det. Det kan inte finnas någon annan förklaring!

För att gå lite mer On-topic:

Du kan väl i alla fall glädja dig lite åt att lupac har lyckats hitta en gren där kvinnor är bättre än män? Maratonsimning i kallt vatten! Lupac verkar ha gjort det till sin mission i livet att sprida denna fantastiska insikt. Du får hoppas att hen hittar ytterligare några tusentals grenar där kvinnor slår män, så att vi äntligen faktiskt kan kalla män och kvinnor för equals, utan att ljuga
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-05-21 kl. 00:19.
Citera
2019-05-21, 06:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fast det är du som är den stora byfånen på det här forumet.

0 argumentation (eller i bästa fall mycket bristfällig sådan) och alla som inte tycker som du är:

"stendum i huvudet"
"korkad"
"idiot"
"kvinnohatare"
"psykopat"
"troll"
"trams"
"bitter"
"floskler"

Haha, "bristerna i våra resonemang"? Säger du och sen ger du inte ett enda exempel på vad som brister i våra resonemang. Dina inlägg är så pinsamt intetsägande gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång, man kan inte annat än ta sig för pannan

"Kvinnor är barn" - Ja, du, merapi, jenny9 och andra kvinnor här inne lyckas inte bevisa motsatsen i alla fall. Dock finns det som tur är kvinnor som gör det.

"Kvinnor ska inte rösta" - Det finns gott om medförande samhällsanalyser till detta påstående, både på detta forum och på nätet i övrigt. Många av dem betydligt mer intelligenta och genomtänkta än vad du någonsin skulle kunna klara av att prestera. Tittar man på hur olika män och kvinnor som grupp röstar är det ju ingen tvekan om att män som grupp röstar klokare än kvinnor. Med det sagt finns det även massor av män som är lika dumma som majoriteten av kvinnor är, så att ta bort kvinnors rösträtt skulle sannolikt inte lösa något just nu.

Vi har valt att ge kvinnor rösträtt och kvinnor väljer att rösta för massinvandring, mångkultur och islamisering, och då får de väl göra det. Men räkna inte med min sympati och hjälp sen när ni får lida konsekvenserna av detta.

"Kvinnor ska vara hemmafruar" - Det borde självklart uppmuntras och främjas men inte vara ett tvång. Globalisterna, makteliten och storföretagen vill dock ha mer pengar och tillväxt och därför ser det inte ut så idag. Istället mår kvinnor och barn sämre och är mer stressade än någonsin. Men men, tillväxten måste ju prioriteras...

Du älskar verkligen att komma hit och få smisk va? Du verkar vara beroende av det. Det kan inte finnas någon annan förklaring!

För att gå lite mer On-topic:

Du kan väl i alla fall glädja dig lite åt att lupac har lyckats hitta en gren där kvinnor är bättre än män? Maratonsimning i kallt vatten! Lupac verkar ha gjort det till sin mission i livet att sprida denna fantastiska insikt. Du får hoppas att hen hittar ytterligare några tusentals grenar där kvinnor slår män, så att vi äntligen faktiskt kan kalla män och kvinnor för equals, utan att ljuga

Du har aldrig funderat över varför jag inte argumenterar emot tramsdebattörer på ett seriöst sätt? Nu ska jag tala om det för dig.
Jag anser det inte värt att bemöta. Så enkelt är det. Jag lägger inte ner massor av tid på att skriva ihop inlägg för att bemöta intelligensbefriade idioter. Detta har jag valt att inte göra eftersom det inte går att få den typen av människor att förstå.
Ofta lider du/ni/dem av obefintlig självinsikt, och att argumentera med korkade människor är helt enkelt ingen idé och enbart dränering av tid och lust.
Jag argumenterar ordentligt med de användare som förefaller seriösa, då är det värt tiden.

Nu förväntar jag mig inte att du ska förstå detta (Dunning-kruger), men här har du förklaringen svart på vitt, så kan du minnas den varje gång du ska komma dragandes med "duu har inga argument".

Funderade ett ögonblick på om jag skulle bemöta ditt inlägg förresten, sedan kom jag på att....nä, det ska jag inte. Det består av för många generaliseringar, barnsligt och obildat tänk i form av "det är ert fel, dumma dumma ni", svartvitt tänkande, samt osar konspirationsteorier. Det säger väldigt mycket om dig. Det säger helt enkelt att du med största sannolikhet är en hjärntvättad individ med antagligen ett relativt lågt IQ. Såna personer går inte att nå fram till eftersom ni lever i en alternativ verklighet.
Påtal om att slösa tid...jag sätter punkt här.
Citera
2019-05-21, 08:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du har aldrig funderat över varför jag inte argumenterar emot tramsdebattörer på ett seriöst sätt?
Nu ska vi se. Du hatar tramsdebatter och tramsdebattörer. De är inte värda att debattera med. Därför skriver du medvetet bara tramskommentarer?

Den dagen du kommer på att du skrivit 5000 inlägg på FB som alla bara är trams, att detta i sin tur genererat 15000 andra inlägg som bara är trams, att man faktiskt kan styra debatten genom att hålla god ton eller dålig ton, att man kan få intressanta svar om man själv skriver intressanta tankar, istället för något som ingen lärt sig något av och som du själv bara blivit arg på, den dagen ska jag rita ett kors i taket.

"Jag skriver bara tramsinlägg men det är för att ni skriver tramsinlägg". Detta är det yppersta exemplet på offerkofta jag sett på FB. Skriv inte tramsinlägg. Hur svårt kan det vara.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-21 kl. 09:03.
Citera
2019-05-21, 08:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nej, jag förringar inga män. Var vänlig peka ut ett eller flera av inlägg där jag påstås göra det.

Du klippte precis bort denna text när du skrev din kommentar. Hur kan det komma sig:

"Jag håller med om att det är skönt för dig att vara man och ha mycket mer gemensamt med över 3 miljarder medelmåttiga knegare, uteliggare, brottslingar, sexköpare, arbetslösa slackers, småkillar under 18 år och korkskallar än med några hundra manliga genier.

lupac merapi och moment22 är de största manshatarna på FB. Ni får väl ändå stå för att varenda inlägg ni skriver är emot män. Ni tar tom idiotdebatter som "kvinnor är lika bra som män i schack och musik" fast alla i världen vet att ni har fel. Jag tror ni triggas av att ha fel men ändå säga emot, FBs egna tonåringar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-21 kl. 09:30.
Citera
2019-05-21, 08:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Så märkligt att det inte finns några kvinnliga debattörer i det här forumet som ringaktar, nedvärderar eller hånar framgångsrika mäns prestationer.
Jag har dock noterat att du ringaktar män i ca 2500 inlägg så här långt. Du gör det dock indirekt, genom att ignorera t.ex genialiska manliga schackspelare och istället tjata om kvinnliga förlorare. Kallas för förminskning och osynliggörande och är definitivt en struktur som du arbetar med till 100%.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-21 kl. 09:29.
Citera
2019-05-21, 09:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du kan väl i alla fall glädja dig lite åt att lupac har lyckats hitta en gren där kvinnor är bättre än män? Maratonsimning i kallt vatten!
Slädhundstävlingar inte att förglömma. https://www.flashback.org/sp56541475

Halmstrå och Offerkofta, det är trådens riktiga namn.

Om tråden handlat om afrikaner eller romer är bättre än vita så tror jag inte resultatet blivit tunnare. Django Reinhardt var en jäkel på gitarr med sina tre fingrar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-21 kl. 09:29.
Citera
2019-05-21, 09:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nu ska vi se. Du hatar tramsdebatter och tramsdebattörer. De är inte värda att debattera med. Därför skriver du medvetet bara tramskommentarer?

Den dagen du kommer på att du skrivit 5000 inlägg på FB som alla bara är trams, att detta i sin tur genererat 15000 andra inlägg som bara är trams, att man faktiskt kan styra debatten genom att hålla god ton eller dålig ton, att man kan få intressanta svar om man själv skriver intressanta tankar, istället för något som ingen lärt sig något av och som du själv bara blivit arg på, den dagen ska jag rita ett kors i taket.

"Jag skriver bara tramsinlägg men det är för att ni skriver tramsinlägg". Detta är det yppersta exemplet på offerkofta jag sett på FB. Skriv inte tramsinlägg. Hur svårt kan det vara.

Jag upprepar mig: det finns ingenting att kommentera era ovärdiga inlägg utöver att dementera dem och avslöja er för de lögnare ni är. Det är om något ovärdigt att överhuvudtaget gå in i en debatt med en användare som skriver såna dunderkorkade kommentarer som du med flera skriver. Om du sedan räknar att dementera falska sanningar med "trams" så får den definitionen stå för dig.
Citera
2019-05-21, 10:32
Medlem
Alla män har en gemensam strävan och det är att andra ska se upp till ens prestationer. Den här strävan finns även hos kvinnor men den kretsar istället kring utseende. Nörden är ju som bekant alltid en kille och det borde ju egentligen säga det mesta.

Jag har en ganska speciell hobby och som jag dessutom alltid haft. Att den växte fram beror delvis för att jag helt enkelt tyckte det var kul och hade en stark strävan att bli bäst på det, men också för att jag inbillade mig att den skulle generera uppmärksamhet från tjejer ifall jag blev bra på den.

Poängen här är att jag tvivlar på att det finns en sexuell baktanke i kvinnligt "nörderi". Jag tror många killar likt mig nån gång inbillat sig att ifall dom blir framgångsrika i något så kommer det generera uppmärksamhet från tjejer och det är en stark drivkraft och antagligen anledningen till att män är bättre än kvinnor i det mesta här i livet.
Citera
2019-05-21, 19:14
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Så du menar att kvinniga idrottare uppvisar en slapp attityd till elitsporten de ägnar sina yngre år åt? Är det därför damfotbollslag blir krossade av pojklag där moppemusche och målbrott dominerar? Menar du att kvinnosporten är ytterligare en räkmacka i livet?

Nej, det menar jag inte. Jag skrev att kvinnor i genomsnitt har en något mer avslappnad attityd och tar tävlingar på lite mindre blodigt allvar än män. Detta gäller dock inte i elitskiktet där både manliga och kvinnliga tävlande ger allt och presterar maximalt i sina respektive sportgrenar.

Avslappnad betyder cool och är motsatsen till spänd. Slapp betyder håglös och är motsatsen till alert.

Att kvinnosporten skulle vara en räkmacka i livet är din misogyna åsikt som du försöker klistra på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in