[quote]
Som att säga att alla som inte har skägg har icke-skägg.
Jag böjer knät inför det obegripliga och låter mig uppgå i det mystiska.
Din andra invändning bygger på artbegreppet, något jag tagit upp tidigare i tråden och inte orkar göra just nu, kolla tidigare inlägg om du är intresserad.
Citat:
Nej. Det är så här; innan något motbevisas måste det först bevisas. Och vad du gör är att sätta en etikett på något som inte finns och sedan säga att det finns fast i en negativ version. Som att säga att alla som inte har skägg har icke-skägg.
Citat:
Jag har absolut spekulerat en hel del. Jag har kommit fram till att det är en förolämpning mot universum att tro att det går att begripa.
Ni kan ju försöka att förneka att ni tror på något annat, men det gör det inte till faktum.
Faktum är att ni Tror något annat (för spekulerat har ni definitivt gjort) om universums och naturens grund.
Faktum är att ni Tror något annat (för spekulerat har ni definitivt gjort) om universums och naturens grund.
Jag böjer knät inför det obegripliga och låter mig uppgå i det mystiska.
Citat:
Evolutionsteorin försöker inte ens förklara livets uppkomst så det behöver du inte klandra den för.
Här diskuterar vi evolutionsteorin och axiomen som teorin bygger på.
Teorin som sådan och de empiriska stöden är bristfälliga som bäst, och bevisar egentligen inte alls varken hur nya arter uppstår eller hur liv eller livsformer uppstått här på jorden.
Teorin som sådan och de empiriska stöden är bristfälliga som bäst, och bevisar egentligen inte alls varken hur nya arter uppstår eller hur liv eller livsformer uppstått här på jorden.
Din andra invändning bygger på artbegreppet, något jag tagit upp tidigare i tråden och inte orkar göra just nu, kolla tidigare inlägg om du är intresserad.
Citat:
Nejdå, jag vill inte alls väldigt gärna att den motbevisar gudar och jag anser inte att den gör det heller, den motbevisar dock vad som står i de heliga böckerna så alla kända gudar går bort.
Men du Tror på den, och du vill också så väldigt gärna tro att den motbevisar Gud(ar).
Citat:
Problemet med det är att jag skulle kunna hitta på vad som helst och säga att det stämmer med evolutionen. Min gud X arbetar med evolutionen som redskap, motbevisa det om du kan.
Evolutionsteorin har betydligt fler hål än vad en evolutionsteori innefattande Gud skulle ha.. bara så att du vet det.