2019-05-20, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Vad dog brorsan Kjell av?
Du menar Kenneth
Citera
2019-05-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddybest
Du menar Kenneth
Han hade en äldre bror som hette Kjell. Kjell skrev text till en av hans sånger, Viking, och dog
år 2000 56 år gammal. Av vad vet jag inte.
Citera
2019-05-21, 16:54
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Var i Helenelund Sollentuna idag och gick. Jag gick hela vägen från Häggvik Station till hans barndomshem, Åkervägen 43A, var inte så mycket att se men undrar, första plattan han släppte "Undringar", vad är det för hus på den bilden? För det liknade inte alls det huset han växte upp i? Det liknade snarare 43C, kanske var där han växte upp? Fint område i alla fall.

En annan sak jag undrar är, varför och hur valde han just Häggvik Station för att ta livet av sig? Tog nästan 45 minuter för mig att gå hela den jäkla sträckan från huset till stationen. Sollentuna Station ligger mycket närmare ju? Eller det var inte samma hus han bodde i då sista tiden?

Tror inte ted hade bestämt sig för att ta livet av sig utan det blev bara i princip så det hände, har sett filmen för övrigt och stämmer det att Ted även led av synföreställningar på det sätt som framläggs i filmen? Och att det hela började i slutet av 70-talet redan?
Citera
2019-05-24, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag har absolut ingen relation till hans musik, jag har hört de vanligaste låtarna för att de spelas regelbundet på radio men det jag har hört är tråkigt, löjligt och intetsägande, nästan som barnmusik. Jag förstår inte alls det speciella med honom eller hans musik. Dock har jag alltid haft en märklig föreställning om honom; att han dog genom att hoppa från Eiffeltornet. Jag vet inte varför jag tror detta men så fort jag hör hans namn ploppar tornet i Paris upp på näthinnan.
Han har en låt "Eiffeltornet" där han sjunger så. Kan vara det du blandar ihop det med.
Citera
2019-05-24, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teddybest
Du menar Kenneth
Kjell.
Citera
2019-09-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelgeiser
Han hade en äldre bror som hette Kjell. Kjell skrev text till en av hans sånger, Viking, och dog
år 2000 56 år gammal. Av vad vet jag inte.

Kjell dog av cancer i magen.
Citera
2019-11-21, 20:34
Avstängd
Adelaides avatar
Var Teddan ett fan av Toto? Satellit har ju uppenbara likheter med Hold The Line.
Citera
2019-11-21, 20:47
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Var Teddan ett fan av Toto? Satellit har ju uppenbara likheter med Hold The Line.
Historien bakom den truddelutten är väl känd. Schaffer var i amerika och besökte en studio där några studiorävar spelade in en skiva. Schaffer lånade det intrott av Toto och sedan går dom och blir världskändisar mellan skivinspelningen och melodifestivalen. Historien finns säkert på youtube.

Jag såg filmen "Ted" när den sändes förra veckan. Det är egentligen bara en sak jag inte begriper.
Ted åker ju inte med till Australien utan åker till Malmö för att träffa sin fru Lotta Ramel som redan skaffa sig en ny älskare. Det kan ju inte gått särskilt många dagar
Citera
2019-11-21, 22:06
Medlem
tcxx646s avatar
Ett par av medlemmarna i Toto medverkade väl också som studiomusiker på Teds engelskspråkiga album Blue Virgin Isles som släpptes 1978?
Citera
2019-11-22, 11:49
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcxx646
Ett par av medlemmarna i Toto medverkade väl också som studiomusiker på Teds engelskspråkiga album Blue Virgin Isles som släpptes 1978?

Stämmer ja
Citera
2019-11-22, 11:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Historien bakom den truddelutten är väl känd. Schaffer var i amerika och besökte en studio där några studiorävar spelade in en skiva. Schaffer lånade det intrott av Toto och sedan går dom och blir världskändisar mellan skivinspelningen och melodifestivalen. Historien finns säkert på youtube.

Jag såg filmen "Ted" när den sändes förra veckan. Det är egentligen bara en sak jag inte begriper.
Ted åker ju inte med till Australien utan åker till Malmö för att träffa sin fru Lotta Ramel som redan skaffa sig en ny älskare. Det kan ju inte gått särskilt många dagar

Såg filmen nyligen när den gick på SVT´och scenen där Ted står på flygplatsen, precis när de ska gå uppför trappan ombord på planet, och så i sista stund nobbar turnén till Australien - det verkade konstigt för mig också. Är ganska säker på att den scenen är en tillspetsning av ett nej till turnén som kom betydligt tidigare.

Är det ens belagt att Ted var inbokad som förband till ABBA på deras Oz-turné 1977?
Citera
2019-11-22, 13:35
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Såg filmen nyligen när den gick på SVT´och scenen där Ted står på flygplatsen, precis när de ska gå uppför trappan ombord på planet, och så i sista stund nobbar turnén till Australien - det verkade konstigt för mig också. Är ganska säker på att den scenen är en tillspetsning av ett nej till turnén som kom betydligt tidigare.

Är det ens belagt att Ted var inbokad som förband till ABBA på deras Oz-turné 1977?
Jag vet inte hurvida det är sant att han var bokad på australienturnen men jag vet att stickan trodde att Ted skulle gå att sälja utomlands. Han fick spela in skiva med proffs/toto (se ovan), "Jag skall fånga en Ängel" släptes i australien som singel https://www.youtube.com/watch?v=qWKeFJfXkeI
Nån har sagt att den även kom in på nån toplista (vet inte om sant).
Det skulle vara helt i linje med vad jag vet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in