2019-02-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Han gick upp mycket i vikt under sina sista år. Vad kan det ha berott på?

Mediciner kanske
Citera
2019-02-16, 16:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Mediciner kanske

Ja, det är en trolig förklaring även om det inte är helt klarlagt varför patienterna går upp i vikt när de äter antidepressiva preparat. Det finns ingen direkt förklaring i minskad ämnesomsättning. Däremot talar man från läkarhåll ofta om att preparaten kan ge en störd mättnadskänsla som medför att patienterna äter mer än kroppen egentligen behöver.
Citera
2019-03-01, 22:59
Bannlyst
Vad dog brorsan Kjell av?
Citera
2019-04-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Vad dog brorsan Kjell av?

Kjell dog av cancer.
Citera
2019-04-07, 21:02
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Nej men däremot var det folk som sjöng jag ska hoppa framför pendeltåget efter hans död,lite väl kanske

Det var värre än så! P3:s dåvarande humorprogram "Ralky" som gick på söndagsförmiddagarna med påföljande repris hade gjort en Tedparodi på eifeltornetlåten med just refrängen "Jag tänker hoppa framför pendeltåget..." reagerade när jag hörde låten på radio och tyckte det var lite väl smaklöst minst sagt!

När reprisen sändes var låten struken!

Undra om Sveriges Radio har kvar den i sitt arkiv?
Senast redigerad av Omaskeradmask 2019-04-07 kl. 21:09. Anledning: Kompl.
Citera
2019-04-08, 00:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Det var värre än så! P3:s dåvarande humorprogram "Ralky" som gick på söndagsförmiddagarna med påföljande repris hade gjort en Tedparodi på eifeltornetlåten med just refrängen "Jag tänker hoppa framför pendeltåget..." reagerade när jag hörde låten på radio och tyckte det var lite väl smaklöst minst sagt!

Ja, den var väl lite väl grovt kan jag tycka. I alla fall att spelas på radio.
Citera
2019-04-08, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask

Du menar kanske att programmet hette "Rally"? Som jag minns det gick det på fredagarna vid kl 17-20. Väldigt roligt program för övrigt.
Citera
2019-04-08, 16:53
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Du menar kanske att programmet hette "Rally"? Som jag minns det gick det på fredagarna vid kl 17-20. Väldigt roligt program för övrigt.

Rally! (Stavfel av mig) du har säkert rätt om sändningstiden!

Svår att hitta är låtjäveln också!
Citera
2019-04-12, 03:25
Bannlyst
Har inte sett det här klippet tidigare, men jävlar vad duktig han var redan som 15 åring.

https://www.youtube.com/watch?v=m1l_fEnBYPI

Vi lär väl aldrig någonsin få uppleva en sådan här duktig artist och låtskrivare igen.
Citera
2019-05-20, 22:29
Medlem
Var i Helenelund Sollentuna idag och gick. Jag gick hela vägen från Häggvik Station till hans barndomshem, Åkervägen 43A, var inte så mycket att se men undrar, första plattan han släppte "Undringar", vad är det för hus på den bilden? För det liknade inte alls det huset han växte upp i? Det liknade snarare 43C, kanske var där han växte upp? Fint område i alla fall.

En annan sak jag undrar är, varför och hur valde han just Häggvik Station för att ta livet av sig? Tog nästan 45 minuter för mig att gå hela den jäkla sträckan från huset till stationen. Sollentuna Station ligger mycket närmare ju? Eller det var inte samma hus han bodde i då sista tiden?
Citera
2019-05-20, 23:04
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Var i Helenelund Sollentuna idag och gick. Jag gick hela vägen från Häggvik Station till hans barndomshem, Åkervägen 43A, var inte så mycket att se men undrar, första plattan han släppte "Undringar", vad är det för hus på den bilden? För det liknade inte alls det huset han växte upp i? Det liknade snarare 43C, kanske var där han växte upp? Fint område i alla fall.
Det ser mer ut som ett torp på landsbygden. Men säkert har de inte åkt långt från Stockholm.

Citat:
En annan sak jag undrar är, varför och hur valde han just Häggvik Station för att ta livet av sig? Tog nästan 45 minuter för mig att gå hela den jäkla sträckan från huset till stationen. Sollentuna Station ligger mycket närmare ju? Eller det var inte samma hus han bodde i då sista tiden?
De sista åren bodde Ted ett par kvarter från sina föräldrar i Edsängen, i gillestugan hos Kenneth. Då är Häggvik närmsta räls.
Citera
2019-05-20, 23:17
Medlem
thabitas avatar
Citat:

Hur länge bodde dom där? Hans föräldrars sista adress var Aklejavägen 3B, där bor fortfarande Kenneths fru kvar.
Där bodde dom i alla fall från tidigt 70-tal, vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in