2019-05-20, 18:07
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är alltid kvinnan som ska baktalas när något olämpligt inträffar i SD och det gör et alldeles för ofta.

Förövaren Peter Lundgren ska hyllas och höjas till skyarna. Ja, många kan nog inte ens se detta partiskadliga mönster inom SD som redan före Peter Lundgrens beteende uppmärksammades är ganska tydligt för många.

Peter Lundgren kan sitta trygg i båten då SD och deras väljare alltid älskar sina bojsänken till politiker.

Läs mitt inlägg igen.
Innan du svarar nästa gång uppskattar jag även om du kan vara lite mer nykter.
INGEN utsatt kvinna har blivit baktalad.
Däremot en icke berörd kvinna som har gått till pressen, och som sedan har avskiljts från partiet.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2019-05-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Föreställ er att det varit en invandrare som tafsat. Hur hade ni resonerat då?

Dessutom, det är mer SDs hantering av Winberg-fallet som slår tillbaka på dem. Även om hon har varit en idiot går man inte ut och tvärsågar henne på det sätt man har gjort. SD kan inte hantera kvinnor, det är helt uppenbart. Inte på något vettigt sätt, i någon form.

Eller kvinnor kan inte hantera SD.....
Eller nationalism mer korrekt.

Arbetar man för ett parti med en vision och en idealism för ett bättre samhälle så inte fan vänder man på klacken för en sak som denna och går all-in för att sabotera för det parti man vurmade för.
Jo, tydligen kan kvinnor göra det. Om jag inte räknar fel så är vi nu uppe i den tredje eller fjärde SD-kvinnan som totalt skiter i parti-idealen och tar istället tar chansen att få uppmärksamhet och egen vinning. Det kvinnliga psyket är väsensskilt mannens. På gott och ont i olika sammanhang.
Och kanske är det så att just SD har lyckats få de mest falska kvinnsen i sitt parti. Vad vet jag.
Senast redigerad av MrStreamer 2019-05-20 kl. 18:13.
Citera
2019-05-20, 18:08
Medlem
Well hon gick till Expressen först, sen partiledningen där det mer ser ut som ett hot än anmälan.

Att partiet väljer att sparka henne är uppenbart, alla skulle göra det om du går tillväga på detta sätt för att skada partiet.

Att gubben är kvar är ett fel av partiet. Samtidigt har båda inblandade agerat ut det hela och nöjt sig.

Vänstern är nog ett större problem i detta då de vrider allting till brunsmetning och desinformation.
Citera
2019-05-20, 18:09
Medlem
dubbelt. Igen...
Senast redigerad av MrStreamer 2019-05-20 kl. 18:13.
Citera
2019-05-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
"Fler borde släppa loss och drägga sig" säger du?

Om din syster blir våldtagen (om du har någon) och mannen sitter i rättssalen och säger "äsch, jag drog bara en lina och ett par bärs och dräggade runt lite" så köper du det bara för att mannen ville ha lite kul en lördag kväll?

Sund inställning till livet ändå.

Kort: IDIOT. Jag har aldrig prata om våldtäkter. Hur i helvete kan du få detta till det?
Vi har helt klart en väsensskild olika tolkning av vad "drägga" betyder.
Citera
2019-05-20, 18:12
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
SD hatarna går all in här och tror dom ska få SD att tappa röster och låt dom fortsätta med det för SD kommer inte att tappa en röst. Det här är ju bara löjligt.

I Aftonbladets undersökning har hela 32% av läsarna förtroende för Peter Lundgren.
Inte ens Jimmie Åkesson har så starkt stöd bland folket.

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQxdPl/kristina-winberg-slog-larm-om-lundgren--petades
Citera
2019-05-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vet du att det är därför? Vet du hur hon gjort? Vet du varför det här kommer ut nu? Knappast.

Vet du hur korkad du låter? Kan du inte se sambandet med att hon ena dagen går ut med att en partikamrat till henne har blivit sexuellt ofredad och att hon dagen efter måste lämna partiet? Klart som fan det beror på det! Korkade SD-väljare...
Citera
2019-05-20, 18:14
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dåligt beteende av Lundgren, men kvinnan har förlåtit honom. Mycket fult av Winberg att lämna över material till Baas eller Expressen, hur kan hon med sig själv och vad är syftet? Söker hon hämnd eller vad är det frågan om?

Men SD kommer inte att sjunka. Dom kvinnor som inte röstar just nu kompenseras av att främst vanliga män blir förbannade över denna klara valpåverkan. SD går starkt.

Vanliga män blir jävligt förbannade när rövslickande sykofanter försvarar bedrövligt beteende.
Obegripligt korkat av er som stödjer SD att försöka förminska det fyllot Nalle tycks ägna sig åt.

Hur i hela friden kan ni inbilla er att SD går starkare ur detta om ni demoniserar visselblåsaren??
Citera
2019-05-20, 18:15
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Sist, men inte minst; drar Expressen-Baas fram en SD-skandal ur rockärmen precis före ett val, så vet man att han är ute i onda avsikter.

Det tragiska är att en majoritet Svenskar blir förskräckta var gång inför ett val som EXPOpressen och dess väloljade marionett Baastrumman slår en virvel på temat att SD är djäfvulens anhang.

Så enkelt och effektivt, fungerar den röda propagandan. Trumman slås på, Pavlovs hundar skäller, folkets massor förfäras och sedan springer i god gruppgemenskap alla hand-i-hand emot undergången.

SVT Rapport låter sin "expertkommentator" låtsas förvånad med hissade ögonbryn över att detta händer SD bara dagar innan EU-valdagen.

SVT-experten: "SD kommer tappa mycket bland tveksamma väljare och bland kvinnor som kommer ha svårt förstå varför den som slår larm straffas av SD:s ledning och inte gärningsmannen."

Snyggt, eller hur? Där, just där, så rök gäng procent.
Citera
2019-05-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
I Aftonbladets undersökning har hela 32% av läsarna förtroende för Peter Lundgren.
Inte ens Jimmie Åkesson har så starkt stöd bland folket.

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQxdPl/kristina-winberg-slog-larm-om-lundgren--petades

Det verkar som om man inte kan se siffrorna nu, kanske är det stängt. Senast jag kunde se hade 31% förtroende för Nallen och det är höga siffror.
Jag tolkar det som om att SD inte förlorar ett skit på "affären". I längden tror jag det utmynnar i ett journalistförrakt, det som Trumpen fått igång i USA.
Citera
2019-05-20, 18:16
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Såvitt jag begriper, så har Kristina Winberg varit med i SD i åratal, varför "infiltratör" knappast är ett rimligt sätt att beskriva henne.

Frågan är ju hur och när Expressen fick tag i inspelningen?

Det ligger inte i SD:s intresse med denna uppmärksamhet en vecka före valet.

Och det ligger inte heller i Kristina Winbergs intresse med denna uppmärksamhet en vecka före valet (det ledde ju till att hon ströks från listan). Det framstår som föga troligt att Winberg skulle vara den, som startade det hela en vecka före valet.
Men det var ju Winberg som spelade in det. Varför då?
En infiltratör behöver inte komma utifrån - det kan lika gärna någon som redan är inne men skiftar lojalitet.
Som jag ser det så har Winberg varit styrd. Det kommer sannolikt inte leda till utredning, än mindre åtal. Jag är intresserad av till vilken grad Expo kommer att skyddas av media.
Citera
2019-05-20, 18:19
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag tror att svenska folket hellre lägger fokus på att SD stoppar massinvandringen än om Lundgren rörde en kvinnlig bekants bröst på fyllan.

Ja, alla dessa falska sexanklagelser som pågått sedan 1900-talet börjar bli uttjatade. Det är dags att vi vuxna tar makten ifrån barnsliga media. Dom är helt enkelt för lågintelligenta för att vara den sk "tredje statsmakten".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in