2019-05-20, 17:55
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Men det drabbar nog inte SD. Att behandla kvinnor som objekt ligger i partiets DNA. Lundgrens sviniga beteende kommer inte ens att ligga honom i fatet.

Jag tror att svenska folket hellre lägger fokus på att SD stoppar massinvandringen än om Lundgren rörde en kvinnlig bekants bröst på fyllan.
Citera
2019-05-20, 17:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vad jag tycker är mycket intressantare är frågan om Winberg agerade infiltratör och i så fall åt vem? Något som mer eller mindre bevisar fulspel är ju själva inspelningarna! Varför spelades det in? Och hur lyckades Expressen få materialet?
Denna "skandal" slår alla rekord i dumhet.

Såvitt jag begriper, så har Kristina Winberg varit med i SD i åratal, varför "infiltratör" knappast är ett rimligt sätt att beskriva henne.

Frågan är ju hur och när Expressen fick tag i inspelningen?

Det ligger inte i SD:s intresse med denna uppmärksamhet en vecka före valet.

Och det ligger inte heller i Kristina Winbergs intresse med denna uppmärksamhet en vecka före valet (det ledde ju till att hon ströks från listan). Det framstår som föga troligt att Winberg skulle vara den, som startade det hela en vecka före valet.
Citera
2019-05-20, 17:56
Medlem
shaktas avatar
Visst det kan ha hänt, märkligt dock att det dyker upp först nu någon vecka innan valet.

Att han erkänner det hela, låter mer som att hon säkert gjort någon invit och han trodde att det var grönt, men att hon slog bort händerna visade på att så inte var fallet, och han tog det som ett nej och avsluta det hela.

Hm nu ska vi räkna, hur många jävla gånger har inte det hänt mig? En tjej visar massa signaler , man hånglar eller småflörtar, och sen är man där och klämmer lite och får en kalla handen med en gång.

Check, no big deal.

Ett exempel, jag har råhånglat med en brud, hon tog mig på tasken och jag började röra brösten , där tog det slut. HALLÅ?
Citera
2019-05-20, 17:57
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det som lite mer sansade bedömare kan tycka är väl just det att kvinnor som säger ifrån mot de övergrepp de drabbas av inom SD utesluts.

Jag är ganska säker på att Peter Lundgren också har utnyttjat detta faktum. Men inget hindrar att han belönas av SD för detta beteende.

Nu var det ju inte någon utsatt kvinna som anmälde detta, utan en kvinna som i egentlig mening anser att SD står för långt till vänster.

Jag är beredd att satsa pengar på att den uteslutna kvinnan inom kort är medlem i Alternativ för Sverige.
Citera
2019-05-20, 17:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag tror att svenska folket hellre lägger fokus på att SD stoppar massinvandringen än om Lundgren rörde en kvinnlig bekants bröst på fyllan.

Nu finns det väl ingen koppling i världen mellan Peter Lundgrens olämpliga beteende och SDs misslyckade försök att stoppa massinvandringen.

Dessutom är jag övertygad om att många SD-väljare vill ha mansgris som Peter Lundgren som deras företrädare. Annars skulle de ju rösta på något annat parti.
Citera
2019-05-20, 18:00
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Föreställ er att det varit en invandrare som tafsat. Hur hade ni resonerat då?

Det beror på hur den drabbade kvinnan resonerar.
Vi kan aldrig utvisa någon för våldtäkt om inte den drabbade kvinnan anser att det var en våldtäkt.
Citera
Bannlyst
Finns det några bevis på att expressen har inspelningen?
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Ett antal gånger i mitt liv där det kanske handlat om en flört eller whatever så har både jag och kvinnan ett antal gånger gjort små närmanden både före och efter den här typen händelse. Före och efter har varit helt OK men ibland så har någon av oss inte kännt oss bekväma med närmanden där och då. Kanske sällskapet varit fel, kanske någon av oss varit mera full än den andre eller andra orsaker men inte i helvete skulle skulle någon av oss kalla det för sexuella trakaserier där vi båda gjort både det ena och det andra både före och efter.

SD hatarna går all in här och tror dom ska få SD att tappa röster och låt dom fortsätta med det för SD kommer inte att tappa en röst. Det här är ju bara löjligt.
Citera
2019-05-20, 18:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nu var det ju inte någon utsatt kvinna som anmälde detta, utan en kvinna som i egentlig mening anser att SD står för långt till vänster.

Jag är beredd att satsa pengar på att den uteslutna kvinnan inom kort är medlem i Alternativ för Sverige.

Det är alltid kvinnan som ska baktalas när något olämpligt inträffar i SD och det gör det alldeles för ofta.

Förövaren Peter Lundgren ska hyllas och höjas till skyarna. Ja, många kan nog inte ens se detta partiskadliga mönster inom SD som redan före Peter Lundgrens beteende uppmärksammades är ganska tydligt för många.

Peter Lundgren kan sitta trygg i båten då SD och deras väljare alltid älskar sina bojsänken till politiker.
Citera
2019-05-20, 18:04
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Sedan som det verkar så verkar kvinnan vara lugn och Peter bad om ursäkt och slutade. Att han har gjort fel råden ingen tvivel men frågan är om det är första stoft i nyheterna?

Verkar bara vara media som tycker det var nått att uppröra sig över.

Hade kvinnan varit olustig så är det kanske på plats göra en polisanmälan iom händelsen eller dagarna efter. är det inte så seriöst att man polisanmäler så har jag svårt se det som brott
än mindre när hon själv säger att det inte var nått orda om.

sexuella närmanden är politisk krut och används till girigt spel och för att sticka knivar i folk.
politiker borde få en obligatorisk samtyckes enkät att fylla innan de gör nått.
seriöst less på alla skandaler med diffus källa och diffust vad som hänt, aka metoo som bara journalister verkar blåsa upp.
Citera
2019-05-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Kul frågor. Jag förstår bättre o bättre hur "skilda världar" vissa av oss lever i med tanke på dina o förlorarens frågor.

1 - Hmm. Om man känner varandra någorlunda OCH mer eller mindre berusad så typ ja.
MEN, det är förståss också om det görs med "glimten i ögat", som en del av en parningslek eller om det görs som någon maktdemonstration. I sista fallet så kan det då hamna i övergreppskategorin. Men återigen så observerar andra i sällskapet ofta detta och man HANTERAR det. DIREKT.

2 - haha, jo visst dräggigt. Men jag lovar dig att ingen lider av det utan ser det mer som en "lek".

3 - Vuxet? Maybe not. Men det är ofta skittråkig att vara vuxen. Antagligen därför man har skitkul när men festar till det. Fler borde släppa loss och drägga sig

"Fler borde släppa loss och drägga sig" säger du?

Om din syster blir våldtagen (om du har någon) och mannen sitter i rättssalen och säger "äsch, jag drog bara en lina och ett par bärs och dräggade runt lite" så köper du det bara för att mannen ville ha lite kul en lördag kväll?

Sund inställning till livet ändå.
Citera
2019-05-20, 18:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Hela den här soppan osar gravade hundar lång väg.

För det första, varför levererade Winberg materialet till kvällspressen om det inte var för att på något sätt hämnas på partiet, eller kanske just Lundgren? För det andra, hur skulle ett framträdande av Lundgren och den berörda kvinnan göra någon större skillnad nu? Ett uttalande från dem kan ju inte gärna ändra på vad som sades under det inspelade samtalet?

Sedan, om man vill vara lite konspiratorisk kan man väl tänka sig att Winberg suttit löst en längre tid och att hon i och med telefonsamtalet såg sin chans att pressa partiet för att få sitta kvar på sin post. Jag vet förvisso inte vad Winberg sysslat med men säg att hon exempelvis haft någon form av samröre med representanter för Lega eller franska Nationell samling (fd. Nationella fronten) och att hon blivit påkommen med detta trots partiets linje.

Hur som helst så är väl frågan om Lundgren i sin tur kan sitta kvar, oavsett om han gör någon slags offentligt pudlande eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in