2019-05-20, 16:39
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
I en artikel jag läste står det att det är en SD-politiker, antagligen lokalt då skulle jag gissa.
Namn?
Riksdagspolitiker?

En fråga till.
Anmäldes mobilen stulen av Kristina Winberg för över ett år sedan?
Citera
2019-05-20, 16:40
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
I en artikel jag läste står det att det är en SD-politiker, antagligen lokalt då skulle jag gissa.
Fått för mig att det hänt i EU-sammanhang? Politiker eller medarbetare?
Citera
2019-05-20, 16:40
Medlem
Som jag har sagt tidigare, så handlar den här affären mer om David Baas på Expressen än den handlar om Peter Lundgren.

David Baas snokar upp SD-skandaler lika frenetiskt som en tryffelhund snokar upp tryffel. Och när han sen hittar en, så gömmer han de stinkande godbitarna tills det är precis dags att släppa ut dem och låta dem göra skandalsensation precis inför ett val.

Om vi hade haft en egen tråd här på Flashback, som exempelvis hade kunnat heta "David Baas, Expressen, släpper SD-skandal igen", så kunde vi åtminstone påminna oss själva här inne på Flashback att David Baas SD-skandaler handlar minst lika mycket om David Baas själv som de handlar om SD.

Då kunde vi ha varit mer vaksamma och mer förberedda på hans fula utspel.
Citera
2019-05-20, 16:41
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Namn?
Riksdagspolitiker?

En fråga till.
Anmäldes mobilen stulen av Kristina Winberg för över ett år sedan?

Ingen aning, stod i en artikel. Vet inte om det stämmer. Att det var en SD-politiker, antagligen lokalt då antar jag. Hade det varit någon mer känd så hade hon väl trätt fram antar jag.
Citera
2019-05-20, 16:46
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det här är en skitsak. Det blev ett missförstånd på fyllan och han bad om ursäkt. Saken har sedan länge varit utagerad.

Att du så ihärdigt fortsätter att skriva om denna icke-fråga tyder på någon form av diagnos.
Ja vi får inte glömma att det snart är EU val och pressen gör allt för att hitta skandaler hos SD . Så jävla pinsamt. Saken är som sagt utagerad.
Citera
2019-05-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Nu är det ju såhär att det är detaljerna som du valde att klippa bort och sammanfatta med "jag har fått kvinnohänder i skrevet i festsammanhang fler gånger" som är högst relevanta. Har du utsatts för
  1. En stupfull man eller kvinna (Peter sammanfattar kvällen som en "blöt tillställning).
  2. Som kört handen innanför byxlinningen (Peters hand var innanför kvinnans tröja).
  3. Som klämt dig på kuken eller pungen (Peters hand(händer?) klämde kvinnan på brösten).
  4. Inför chockad publik (Flera partikamrater ska ha iakttagit händelsen).
  5. Och sist, men inte minst. Var denna beröring oönskad?

Hade du varit okej med tilltaget även om det varit en bög som klämt?

Om du är i nedre tonåren så förstår jag dig och önskar dig lycka till framöver. Att även du får vara med om fester, partyn och utekvällar. Lugna och helt crazy sådana.

Är du däremot betydligt äldre så kan jag bara ha medlidande för dig. Kanske har du en diagnos eller så är du helt enkelt frånstötande och hamnar aldrig i roliga sociala sammanhang.

Dina frågor har jag redan besvarat i min förra replik till dig. Frågan är ja på samtiliga och många gånger.
Ibland irriterande men alltid en tämligen naturlig ingrediens i en mer eller mindre blöt kväll.
Ibland är det spex, ibland som uttryck i "parningspelet" och raggandet, ibland att någon har fått för mkt och går bananas. Då löser man det genon SAMTAL direkt öga mot öga eller ögon mot öga. Personen kan då ha lite ångest dagen efter men den personen är liksom i gott sällskap eftersom vi andra i gänget har varit med om det själva.

Tom har det hänt EN gång att en bög var där med handen. Mindre trevilgt men likförbannat ingen big deal. Man snackar md honom helt enkelt.

Och jävlar vad roligt jag har haft...
Citera
2019-05-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Just vad är det som pågår?

Det är väl inget nytt under solen. Tickar på i vanlig SD-ordning. Man ligger väl och snittar på en uteslutning/vecka ungefär.

Och då ska man ändå vara på det klara med att dom med största sannolikhet verkligen anstränger sig för att allt ska se snyggt ut och att det inte ska finnas något att ta på.

Man vågar ju bara drömma om vad som kommer hända sen och hur dom beter sig när/om dom får något riktigt inflytande och har en maktposition och fullt ut börjar leva efter sina böjelser/värderingar.
Citera
2019-05-20, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula

Är det verkligen så svårt att fördöma människor som inte kan bete sig?
Ok, jag fördömer Lundgren. Bra så? Kan du slutta gaffla nu när du fått som du önskade?
Citera
2019-05-20, 16:53
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Han skickade precis ett dödshot via PM nu också så nånting är ju allvarligt fel på 8711.

Jag undrar hur mycket SD betalar honom för varje inlägg?

pffft, det skickar han till alla som påpekar att 87 sannolikt är hans önskade IQ men där 11 tyvärr är det högsta registrerade.

Personen ifråga är den värsta sykofanten som jag någonsin stött på. Mängden av ad hoc argument tycks vara outsinlig.

Här har du mitt kärleksbrev från 87:an:
Citat:
Tyst på dig din lilla råtta. Du kan rösta på din lilla sekt afs, där du hör hemma. Tönt.
Citera
2019-05-20, 16:53
Medlem
Knullkungens avatar
Hanna Wigh ger sig in i debatten.

https://www.svt.se/opinion/wigh-jag-var-sjalv-med-och-sopade-otaliga-ofredanden-under-mattan

"Wigh: Jag var med och sopade otaliga ofredanden under mattan
Publicerad idag 14.34
”Kan vi acceptera ett parti som utan att tveka slänger offer och vittnen under bussen för att skydda sina likasinnade gubbvänner i sitt gubbvälde?” skriver debattören."
Senast redigerad av Knullkungen 2019-05-20 kl. 16:56.
Citera
2019-05-20, 16:54
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Fått för mig att det hänt i EU-sammanhang? Politiker eller medarbetare?
Jag har också fattat det likadant.
Jag har tidigare läst att Peter Lundgren tafsat på Kristina Wiberg.Men i senare versioner verkar det vara en annan kvinna.
Citat:
Ingen aning, stod i en artikel. Vet inte om det stämmer. Att det var en SD-politiker, antagligen lokalt då antar jag. Hade det varit någon mer känd så hade hon väl trätt fram antar jag.
Är det sekretess.Från vem i så fall?
Varför skulle en mindre känd kvinna inte få framträda?
Citera
2019-05-20, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Om du är i nedre tonåren så förstår jag dig och önskar dig lycka till framöver. Att även du får vara med om fester, partyn och utekvällar. Lugna och helt crazy sådana.

Är du däremot betydligt äldre så kan jag bara ha medlidande för dig. Kanske har du en diagnos eller så är du helt enkelt frånstötande och hamnar aldrig i roliga sociala sammanhang.

Dina frågor har jag redan besvarat i min förra replik till dig. Frågan är ja på samtiliga och många gånger.
Ibland irriterande men alltid en tämligen naturlig ingrediens i en mer eller mindre blöt kväll.
Ibland är det spex, ibland som uttryck i "parningspelet" och raggandet, ibland att någon har fått för mkt och går bananas. Då löser man det genon SAMTAL direkt öga mot öga eller ögon mot öga. Personen kan då ha lite ångest dagen efter men den personen är liksom i gott sällskap eftersom vi andra i gänget har varit med om det själva.

Tom har det hänt EN gång att en bög var där med handen. Mindre trevilgt men likförbannat ingen big deal. Man snackar md honom helt enkelt.

Och jävlar vad roligt jag har haft...

Så du menar att det är mer ok att ta varandra på kuken (eller brösten) på fester om man är äldre?

Låter lite dräggigt, kan jag tycka. För ni är väl dyng-raka när ni gör det?

För jag hoppas att det inte är på AW efter 1-2 öl du menar att det är ett vuxet ok beteende att ta en kollega på kuken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in