2019-05-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det är ingen mening att diskutera med idioten. Om 87elvans egna farsa blev skjuten av Jimmie Åkesson och han skulle vittna, så skulle han vittna för försvaret.

Jag vet, han är uppe i 20 000 inlägg på FB där han slickar munnen brun kring allt som har med SD att göra. Han är samma individ som har startat trådar om utsatta kvinnor som råkar ut för sexuella övergrepp.

Däremot när det är en SD:are som begår ett sexuellt övergrepp, då startar han trådar där sexuella övergrepp om andra politiker omnämns och där han plötsligt menar att detta sexuella övergrepp endast är ett fall av ett missförstånd och sånt som alla män gör.

Svarar honom mest för att hans idioti ska bli allmänt känd.
Citera
2019-05-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, hon gick ju tydligen vidare, godtog en ursäkt och la det bakom sig direkt.

Hon är fortfarande nära vän sedan länge och reser till Spanien tillsammans.

Du har ingen rätt att på hennes bekostnad döma vad som är rätt och fel och vad hon ska känna och tycka. Hon ser det inte som ett brott, inte som ett övergrepp. Hon ser det som att han gick längre än hon ville, hon sa nej, han godtog, han bad om ursäkt, hon godtog ursäkten.

Bra skrivet. Överlåt till de inblandade att själva avgöra om händelsen. Inte åt Expressen och SD hatarna.
Citera
2019-05-20, 16:12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Mycket riktigt. Jag har lyckligtvis inte varit med om att någon packad, medelålders kärring stuckit handen innanför mina byxor och försökt klämma mig på kuken inför gapande middagsgäster. Det kanske du har varit med om? Var det en trevlig upplevelse?

Du får naturligtvis argumentera för att Lundgren inte ska petas, men det är utan tvekan ett sexuellt övergrepp det handlar om.

Jag har absolut varit med om att kvinnor, både unga och äldre faktiskt, tagit på mig på olika ställen. Kommer på minst 4 tillfällen direkt i huvudet. Jag har inte fått hysteri i media, skrikit om övergrepp osv för det, nej. Precis samma sak är vad som hänt i det här fallet med Peter Lundgren. Han tog på henne, hon sa ifrån, han accepterade, bad om ursäkt, hon godtog ursäkten och vänskapen består än idag.
Senast redigerad av 8711 2019-05-20 kl. 16:14.
Citera
2019-05-20, 16:14
Medlem
Citat:

Du har ingen rätt att på hennes bekostnad döma vad som är rätt och fel och vad hon ska känna och tycka. Hon ser det inte som ett brott, inte som ett övergrepp. Hon ser det som att han gick längre än hon ville, hon sa nej, han godtog, han bad om ursäkt, hon godtog ursäkten.

Spelar ingen som helst roll, så om en kvinna blir våldtagen och går vidare, ska man strunta i gärningen i sig? Speciellt när det handlar om en politiker. Och nej, jag gör ingen skillnad mellan partitillhörighet bland män som begår sexuella övergrepp, alla är lika stora as. Du, däremot, du gör skillnad på partitillhörighet och dömer folk olika baserat på deras politiska övertygelse vilket säger ganska mycket om din idioti.

Det spelar fortfarande ingen roll om han bad om ursäkt, hon greps av panik och blev antastad av en EU-politiker. Det är ett stort jävla fel, vi har politiker som avgår på grund av att tv-licensen har fifflats med, detta är en politiker som mot en persons vilja begår ett sexuellt övergrepp.

Sluta rättfärdiga denna skit.
Citera
2019-05-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
.

... det är utan tvekan ett sexuellt övergrepp det handlar om.

Det kan liksom inte du eller någon annan än den som blev kladdad på avgöra.
Vidare så avgörs digniteten av kladdet av tex vem, när, var och under vilka omständigter och en del andra faktorer.

Jag har fått kvinnohänder i skrevet i festsammanhang fler gånger.
Och min reaktion är alltifrån IRRITERANDE till INVITERANDE.
Sexuellt, möjligt, övergrepp, haha nä.
Citera
2019-05-20, 16:15
Avstängd
HarryScheinens avatar
Att fläskberget och långtradar-chaffisen Peter Lundgren tillåts att kosta svenska samhället de enorma summor i Bryssel han kvitterar ut månadsvis för att sittfläska av tiden varje månad är ett snudd på mindfuckande piss off mot vanligt folk. Alla som hört honom öppna munnen vet att han rent av spöar den gode akademiledamoten Kristina Lugn i sävlighet och slow motion när hon försöker att kommunicera verbalt - och kvinnan han påstås ha tafsat på hängbrösten bör i sammanhanget känna sig smickrad över att någon ens vill kladda på henne. Hur fan tänkte SD när de skickade ner dessa pinsamma och trötta schimpanser till Bryssel?
Citera
2019-05-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det är ingen mening att diskutera med idioten. Om 87elvans egna farsa blev skjuten av Jimmie Åkesson och han skulle vittna, så skulle han vittna för försvaret.

Precis så är det. 8711, Sverigedemokraternas egna propagandaminister. Joseph Göbbels skulle blivit avundsjuk på den frenesi, kämpaglöd och uthållighet 8711 har.

Synd för han/hon har ibland en del kloka inlägg i vissa andra trådar men så fort det handlar om att försvara eller argumentera för SD så ballar det fullständigt ur.

On Topic, hur fick David Baas tag i inspelningen och när? Självklart har han väl smyghållt på den fram till nu för att släppa ett scoop när det skadar SD mest. Vem fick han den av? Kristina Winberg själv antar jag.
Citera
2019-05-20, 16:16
Medlem
RabiatModerats avatar
Har det kommit fram vilken ställning kvinnan ifråga har i partiet? Är hon tvungen att ”spela med” för att kunna vara kvar och klättra?
Citera
2019-05-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Jo kvinnoföraktet växer ju när man tänker på att den nu sparkade kvinnan kan ses som medbrottsling eftersom hon befann sig i samma hotellrum och enligt sig själv såg vad som pågick och att den andra kvinnan fick panik, och ändå lyfte hon inte ett finger för att hjälpa sin syster istället spelar hon in telesamtal och tiger ända tills hon kan använda saken till sin egen fördel, kan inte annat än känna förakt för ett sådant beteende, hon är i detta fall likvärdig med Lundberg.

Tramsinlägg, Winberg är ju så klart en idiot som tillät detta ske framför hennes ögon men det var inte hon antastade en partikollega mot dennes vilja. Men ja, Winberg gjorde givetvis fel som inte stod upp mot detta övergrepp.
Citera
2019-05-20, 16:18
Medlem
FetFulElaks avatar
Vem är kvinnan med de goa' lökarna?
Citera
2019-05-20, 16:19
Medlem
Citat:

Så med andra ord en icke nyhet. Jag tänkte faktiskt inte rösta på SD i EU valet men när jag ser hur det stormas med trams kring de av MSM så blir det en röst på de mobbade.
Citera
2019-05-20, 16:22
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Spelar ingen som helst roll, så om en kvinna blir våldtagen och går vidare, ska man strunta i gärningen i sig? Speciellt när det handlar om en politiker. Och nej, jag gör ingen skillnad mellan partitillhörighet bland män som begår sexuella övergrepp, alla är lika stora as. Du, däremot, du gör skillnad på partitillhörighet och dömer folk olika baserat på deras politiska övertygelse vilket säger ganska mycket om din idioti.

Det spelar fortfarande ingen roll om han bad om ursäkt, hon greps av panik och blev antastad av en EU-politiker. Det är ett stort jävla fel, vi har politiker som avgår på grund av att tv-licensen har fifflats med, detta är en politiker som mot en persons vilja begår ett sexuellt övergrepp.

Sluta rättfärdiga denna skit.

Kan man inte skilja på en våldtäkt och ett närmande som fick ett nej/var oönskat, som accepterades och bads om ursäkt för, så vet man inte vad man pratar om nej. Det är det senare om hänt i fallet med Peter Lundgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in