2019-05-20, 16:03
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ett närmande, hon sa nej, han bad om ursäkt, hon godtog ursäkten. Det är något som händer exakt hela tiden mellan män och kvinnor. Det är en del av livet att få ja ibland och nej ibland. Han accepterade, bad om ursäkt. Bra gjort.

Dessutom LJUGER du och påstår att hon kastas ut ur SD därför, det är inte sant. Det har inte med varandra att göra, utan hon har ställt till andra problem och diskuterats länge. Det har inget med dagens händelse att göra. Sluta ljug.
I din värld är det säkert vanligt och självklart att män tafsar på kvinnor som vrider sig av ovilja men inte i min. Jag slog en kille som gjorde så på käften en gång och jag är en betavänsterfjolla.
Lundgren borde ha sparkats ut omgående. Wallin får ju gå lägligt men okej, det kan bero på annat. Men att Lnudgren är kvar, det säger mycket om SD.
Citera
2019-05-20, 16:03
Medlem
Citat:
Sen fick hon en ursäkt för hans närmande, som hon godtog. Vänskapen består än idag och man reser ibland till Spanien tillsammans. Men du, media och det politiska etablissemanget är arga

Ja, alltså reser man tillsammans till Spanien så rättfärdigar det ett sexuellt övergrepp där kvinnan enligt egen utsago greps av panik när han antastade henne.
Citera
2019-05-20, 16:06
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Närma sig någon?
Att ta en person motvilligt på dennes bröst är inte att närma sig, det är att antasta och definieras som ett sexuellt övergrepp.

Komiskt är att du tycker att du har rätten att avgöra vad som är ett tafsande eller inte, även om kvinnan i fråga greps av panik av Lundgrens tafsande och avböjde tafsandet.

Så det är fritt fram för mig att gå att mina kvinnliga vänner på brösten mot deras vilja för att sedan hävda att det är ett missförstånd?

Jo, att närma sig någon och få ett nej - Som man såklart accepterar. Det händer exakt hela tiden och är vad som hänt här. Det är definitivt inget övergrepp överhuvudtaget. Du har aldrig varit i en situation mellan män och kvinnor va? Det händer hela tiden. Att man får ett nej ibland. Om någon tagit illa vid sig får man be om ursäkt, inte svårare än så. Det är vad som skett med Lundgren också.

Du var inte där, du vet inget om deras relation. Du tror bara en jävla massa som dina sjuklöverledare.
Citera
2019-05-20, 16:06
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Du är ju fan absurd, det är en sak att ha en politisk övertygelse men när man är så besatt att man rättfärdigar sexuella övergrepp med idiotiska kommentarer, då har det gått väldigt fel.

Speciellt med tanke på din posthistorik och hur mycket du trycker på sexuella övergrepp där invandrare ligger bakom.

Det är klart och tydligt ett sexuellt övergrepp att ta en kvinna på dennes bröst mot hennes vilja. Hon sa i samtal med Winberg att hon fick panik av övergreppet samtidigt som hon avböjde tafsandet. Det är ett klart fall av ett sexuellt övergrepp.
Det är ingen mening att diskutera med idioten. Om 87elvans egna farsa blev skjuten av Jimmie Åkesson och han skulle vittna, så skulle han vittna för försvaret.
Citera
2019-05-20, 16:07
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Småpojkarna som gapar om sexuella övergrepp för ett närmande som gav ett nej lär ju inte ha så mycket erfarenheter i livet.

Mycket riktigt. Jag har lyckligtvis inte varit med om att någon packad, medelålders kärring stuckit handen innanför mina byxor och försökt klämma mig på kuken inför gapande middagsgäster. Det kanske du har varit med om? Var det en trevlig upplevelse?

Du får naturligtvis argumentera för att Lundgren inte ska petas, men det är utan tvekan ett sexuellt övergrepp det handlar om.
Citera
2019-05-20, 16:08
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ja, alltså reser man tillsammans till Spanien så rättfärdigar det ett sexuellt övergrepp där kvinnan enligt egen utsago greps av panik när han antastade henne.

Ja, hon gick ju tydligen vidare, godtog en ursäkt och la det bakom sig direkt.

Hon är fortfarande nära vän sedan länge och reser till Spanien tillsammans.

Du har ingen rätt att på hennes bekostnad döma vad som är rätt och fel och vad hon ska känna och tycka. Hon ser det inte som ett brott, inte som ett övergrepp. Hon ser det som att han gick längre än hon ville, hon sa nej, han godtog, han bad om ursäkt, hon godtog ursäkten.
Citera
2019-05-20, 16:09
Medlem
Citat:
Jo, att närma sig någon och få ett nej - Som man såklart accepterar. Det händer exakt hela tiden och är vad som hänt här. Det är definitivt inget övergrepp överhuvudtaget. Du har aldrig varit i en situation mellan män och kvinnor va? Det händer hela tiden. Att man får ett nej ibland. Om någon tagit illa vid sig får man be om ursäkt, inte svårare än så. Det är vad som skett med Lundgren också.

Du var inte där, du vet inget om deras relation. Du tror bara en jävla massa som dina sjuklöverledare.

Att ta en kvinna på brösten mot dennes vilja är inte förenat med att simpelt "närma" sig, det är ett sexuellt övergrepp och du vet likväl som jag att du hade varit rasande om detta vore en utlänning som hade gjort detta.

Det händer inte hela tiden att män går fram till kvinnliga bekanta/vänner och tar de på brösten.

Följande är från det avlyssnade samtalet mellan KW och kvinnan:

SD-kvinnan: – Han klämde för fan åt mig med benen. [...]
Winberg: – Jag mår så jävla dåligt för att jag inte gick emellan.
SD-kvinnan: – Ni måste ju sett att jag fick panik?
Winberg: – Men det såg jag. Jag fattar inte varför jag inte gjorde nåt.

Så hon fick panik när hon mot sin vilja blev tagen på brösten av Lundgren men visst, detta var bara ett missförstånd och alla män går runt och klämmer på kvinnors bröst..
Citera
2019-05-20, 16:10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
I din värld är det säkert vanligt och självklart att män tafsar på kvinnor som vrider sig av ovilja men inte i min. Jag slog en kille som gjorde så på käften en gång och jag är en betavänsterfjolla.
Lundgren borde ha sparkats ut omgående. Wallin får ju gå lägligt men okej, det kan bero på annat. Men att Lnudgren är kvar, det säger mycket om SD.

Om du inte förstår att män och kvinnor vidrör varandra och ibland får ett nej, att det ibland kan vara oönskat, det säger mer om dig än om Peter Lundgren. Han accepterade naturligtvis detta och bad om ursäkt, hon godtog den och gick vidare. Men inte du
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Poll på Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/

Har du förtroende för SD:s toppkandidat Peter Lundgren?

Nej - 72%
Ja - 28%

Nej senast var siffrorna 31% Ja och 69% Nej. Det innebär att SD inte tappar något. Händelsen är mycket uppförstorad.

Siffrorna hade varit lika små eller stora om Lundgren smekt lastbilen.
Citera
Medlem
Citat:
Haha, du är så absurd!

När det handlar om invandrare så ägnar du din tid åt att starta trådar där du för brandtal på Flashback om alla dessa sexuella övergrepp signerad invandrare:

(FB) Massvåldtäkter i Sverige - SD:s politik i frågan

Sen när det kommer till en SD-politiker blir ett solklart sexuellt övergrepp "ett missförstånd", att du inte skäms.
Det är för att "Sverigevänners" kvinnoengagemang är fejk. Även om de måhända tror på det själv, så handlar det enbart om invandrare. Metoo var de flesta skeptiska till per omgående, men om en invandrare tar en kvinna på bröstet, får vi snabbt en lektion i rasbiologi och vad som ligger "dem i blodet". En SD-are gör det samma? Ivriga försvarstal varför kvinnan är överkänslig, och en grundlig analys av vad som bör ses som ett övertramp eller ej.
Senast redigerad av Tremadog 2019-05-20 kl. 16:13.
Citera
Medlem
Citat:
Var det därför hon i samtal med Winberg sa att hon greps av panik och avböjde tafsandet? Är inte det nog för SD-svansen?

Så det är därför de fortfarande är vänner och dessutom reser tillsammans med respektive. Äh, lägg ner nu. Du kommer inte längre med din taniga retorik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det var väl tråkigt att mina farhågor om vad SD verkligen är och alltid har varit nu besannas. Lundberg erkänner rent ut att han tog en ovillig tjej på brösten men avfärdar det med att han var, höhöhö, full. Så juvenilt.

Och partiet sparkar inte ut Lundborg ut kvinnan som slutligen sa ifrån medan hon som blev tafsad på nu tiger och säger, han bad om ursäkt ju. Sexism. grabbig omognad och tystnadskultur.

Det här förlorar ni vissa väljare på men de som pyser av kvinnoförakt här på fb och säger sig stötta er är nöjda. Starkt jobbat SD!
Jo kvinnoföraktet växer ju när man tänker på att den nu sparkade kvinnan kan ses som medbrottsling eftersom hon befann sig i samma hotellrum och enligt sig själv såg vad som pågick och att den andra kvinnan fick panik, och ändå lyfte hon inte ett finger för att hjälpa sin syster istället spelar hon in telesamtal och tiger ända tills hon kan använda saken till sin egen fördel, kan inte annat än känna förakt för ett sådant beteende, hon är i detta fall likvärdig med Lundberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in