2019-05-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Som i alla andra partier men dom har decenium av erfarenhet av att hantera "blöta" fester och kränkta människor så att det inte skadar partiet.

Varför skulle Peter Lundgren bli utkastad från SD då han tydligen visat sig lojal? Kristina Winberg försökte väl att ta sig upp på listan och därav den lämpliga tidpunkten för detta "avslöjande".

Jag försvarar inte taffsande eller kränkande av kvinnor men är det inte dags att överge dessa förbannade fester? Inte bara inom politiken utan överallt och måste dom hållas så låt dom ske med enbart män eller kvinnor för det fungerar tydligen inte, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra för det finns för många manliga och kvinnliga fyllsvin.

För att han begick ett sexuellt övergrepp mot sin kollega under en panikartad situation kanske?
Vad har lojalitet mot partiet att göra när man begår ett sexuellt övergrepp?
Citera
2019-05-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Säkert tvingad till det. Annars får hon kicken också. Eller så blir hon lovad något.

Du tänker kanske på när sd förmodligen köpte ut Jonas Linard ( mannen med våldtäktsrecepten )
Citera
2019-05-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Precis så.

Det är ett sexuellt övergrepp om en individ antastar en annan mot offrets vilja. Hon har ju tydligen till och med sagt att hon fick panik under tafsandet. Det är ett solklart fall av ett övergrepp.
Citera
2019-05-20, 15:49
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Alla sverigedemokrater som gick till angrepp mot Eskil Erlandsson men nu försvarar nallen är väl också hycklare?
Erlandsson var anklagad av flera kvinnor för olika handgripligheter och det hade varit känt en längre tid inom Centerpartiet utan att man agerat. I Lundgrens fall har han och kvinnan rett upp situationen dem emellan sedan länge och de är goda vänner alltjämt till skillnad mot Erlandsson och de kvinnor som anklagar honom.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det spelar väl för fan ingen roll hur många resor de varit på?

Du rättfärdigar fortfarande sexuella övergrepp.

Vet du överhuvudtaget vad ett sexuellt övergrepp är rent juridiskt?

Det lär behövas ett brottsoffer, något som tycker att det är ett brott och ett uppsåt för dom.

Det är inget sexuellt övergrepp att närma sig, få ett nej, be om ursäkt och ursäkten godtas. Det är en vardaglig händelse som sker precis hela tiden. Du kan inte ha varit med om mycket i ditt liv om du inte förstår det.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Det var väl tråkigt att mina farhågor om vad SD verkligen är och alltid har varit nu besannas. Lundberg erkänner rent ut att han tog en ovillig tjej på brösten men avfärdar det med att han var, höhöhö, full. Så juvenilt.

Och partiet sparkar inte ut Lundborg ut kvinnan som slutligen sa ifrån medan hon som blev tafsad på nu tiger och säger, han bad om ursäkt ju. Sexism. grabbig omognad och tystnadskultur.

Det här förlorar ni vissa väljare på men de som pyser av kvinnoförakt här på fb och säger sig stötta er är nöjda. Starkt jobbat SD!
Citera
2019-05-20, 15:51
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det var väl tråkigt att mina farhågor om vad SD verkligen är och alltid har varit nu besannas. Lundberg erkänner rent ut att han tog en ovillig tjej på brösten men avfärdar det med att han var, höhöhö, full. Så juvenilt.

Och partiet sparkar inte ut Lundborg ut kvinnan som slutligen sa ifrån medan hon som blev tafsad på nu tiger och säger, han bad om ursäkt ju. Sexism. grabbig omognad och tystnadskultur.

Det här förlorar ni vissa väljare på men de som pyser av kvinnoförakt här på fb och säger sig stötta er är nöjda. Starkt jobbat SD!

Ett närmande, hon sa nej, han bad om ursäkt, hon godtog ursäkten. Det är något som händer exakt hela tiden mellan män och kvinnor. Det är en del av livet att få ja ibland och nej ibland. Han accepterade, bad om ursäkt. Bra gjort.

Dessutom LJUGER du och påstår att hon kastas ut ur SD därför, det är inte sant. Det har inte med varandra att göra, utan hon har ställt till andra problem och diskuterats länge. Det har inget med dagens händelse att göra. Sluta ljug.
Citera
2019-05-20, 15:51
Medlem
Nånting har gått rejält fel med att trams om meetoo och vad en våldtäkt är.
Jag är kvinna och det har varit många män som tagit på mig utan att jag inbjudit/bett om det.
Dom har känt sig manade at ta på mig som något slags förspel och visa intresse för mig.
Jag säger nej eller drar mig undan, thats' it.

Jag kan föreställa mig at vad han nu heter har tagit en pilsner för mycket och känt någon slags: här är det öppet att klämma.
Han har i promillehaltens förhöjning tagit fel och backat undan.

Kvinna ifråga har varit kompis med den nu bortkopplade SD kvinna.
Jag kan själv höra mig själv ringa en väninna och säga: Nalle blev lite rund under fötterna och klämde mig på tuttarna.

Har då denna väninna spelat in vad jag säger när jag pratar med henne?
Varför i helvete har hon gjort det??

Sen använt detta som något slags slagträ när det inte går bra för henne och försöka dra igång nånting via media som nappar rejält då det ju gäller SD.

Funderar, hur många och vilka män har tafsat på mig under mitt liv?
Ska jag ringa deras nuvarande och deras fd nuvarande samt deras arbetsgivare och media och och och??

Oj, glömde det att jag är ju inte kändis och inte reggad SDare.
Men hallå några av dom män som klämt på mig har synts i Hänt i Veckan,,ska jag ringa dom?? (sarkasm)

PS om inga män närmar sig oss så kommer vi att dö ut som ras, ras? Ja, just det vi är ju djur
Citera
2019-05-20, 15:52
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Men sånt djävla liv det blir för nåt missförstånd på en fest. Kunde de inte vara lite trevliga mot varandra istället. Detaljer och petitesser förstoras av vänstermedia.
Citera
2019-05-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ja.
Fast om kvinnan hävdar motsatsen, vem kan då säga att det var ett övergrepp?
Hon kanske ville, men inte just där, och därmed förste bort honom.

Här måste vi skilja på hatet mot en politiker och ett parti och mänsklig interaktion.
Jag tycker att många skribenter här har svårt att se den skillnaden.

Hävdar motsatsen?
Hon har i samtal med Winberg sagt att hon fick panik under tafsandet samtidigt som hon avböjt hans tafsande. Helt oväsentligt att prata om andra situationer när hon i situation ifråga klart och tydligt inte ville bli antastad.
Citera
2019-05-20, 15:55
Medlem
8711s avatar
Småpojkarna som gapar om sexuella övergrepp för ett närmande som gav ett nej lär ju inte ha så mycket erfarenheter i livet. Normala människor vet att det tillhör livet, att få nej ibland om man försöker stöta på någon. Det är precis vad som hänt här. Det här har hänt mer än vara och varannan man flera gånger i livet.

Man kan inte ha umgåtts med personer av motsatt kön om man inte tagit på varandra och någon gång fått ett nej, eller att man inte vill gå längre just då osv. Det händer hela tiden överallt.
Citera
2019-05-20, 15:55
Medlem
Och här har vi en valpåverkansoperation från Expressen, som väntat, det är ju valtider.

MSB glömde nämna interna valpåverkansoperationer?
Är det inget hot kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in