Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Nu fick du ett känslomässigt utbrott igen. Ditt sätt att debattera med falska citat, guilt by association, och ologiska kullerbyttor gör det omöjligt att diskutera. Jag är man, kan skapa företag, forska, skapa musik. Det kan även kvinnor. Men inte lika många blir ansedda genier. Prova att debattera med fakta istället för känslor. Kvinna.
Och varför är det så?
Du hävdar säkert att det har med biologi att göra. Jag och Merapi tror att strukturer och sociala konstruktioner har ett stort finger med i spelet.
Ingen kan med 100% säkerhet säga att den faktiskt har rätt. Problemet är att din sida, dom fundamentalistiska biologisterna, gör just det.
Vilket strider rätt hårt mot all forskaretik som finns.
Det finns fler män som skriver hitlåtar. Det finns även fler män som blir utnämnda till musikaliska genier (detta är extremt sällan samma män, vilket du inte helt verkar ha förstått när vi diskuterat detta).
Dock finns även dessa kvinnor, och dom har även blivit fler. Just för att musikbranschen har börjat (extremt långsamt) ändras.
Så varför är det på detta viset?
Handlar det om biologi eller om strukturer?
Jag tror på det ena, och du på det andra. Fast skillnaden är att du agerar som att du vet. Och det är där du gör ditt stora misstag.