2019-05-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag tycker inte ditt exempel speglar den här tråden, som är politisk och inte social. Alla människor är lynniga och man kan reta de flesta människor. Det är både manligt och kvinnligt, men inte att vara känslostyrd i politisk mening. Och om det är din bild av "känslostyrd" så pratar vi förbi varann hela tiden.
Nej vi pratar inte förbi varandra. Du har inte hållt dig till en sån definition tidigare när du pratat om gråt och ilska hos kvinnorna i tråden. Och om du läser TS har den inget med politik att göra.

Citat:
Att vara känslostyrd i politisk mening är att sluta flyga därför att tidningarna börjar skriva om flygskam. Att vara emot kärnkraft för att man inte förstår tekniken och är rädd. Att vara för alla flyktingar för att det är synd om dem. Att vara faktabaserad i samma frågor är att ta reda på om tåg faktiskt släpper ut mindre avgaser, om kärnkraft kan göras säkrare, om det är bäst för flyktingar om alla får komma till Sverige.

Med denna definition av känslobaserad eller faktabaserad skulle jag säga att många många fler kvinnor bygger sitt liv på känslobaserade val, och män på faktabaserade val. Som man tror jag faktabaserade val är bäst. Som man tror jag att feminister är för faktabaserade val, men de väljer att vinkla fakta till kvinnors nackdel eftersom de inte förstår att kvinnor och män tycker olika.

Med denna definition, är du känslobaserad?
Jag håller inte med dig. Val baserat på känslor framkallade av bilder på lidande flyktingar är inte mer känslobaserade än val baserat på rasistiska känslor. Du tror inte många män (och även kvinnor) är emot invandring pga av känslor utan att ha koll på fakta som är relevanta för invandrigspolitiken? De flesta är mest intresserade av fakta som styrker vad de redan kände för. Det är inte det att en stor del kvinnor inte är som du beskriver, det är det att en stor del män är likadana. Fakta som rör politik är komplicerad och ofta motsägelsefull, man kan inte enkelt kolla upp all relevant fakta och hålla sig till den, men man kan kolla upp vissa fakta som stödjer de föreställningar man redan hade och sen klappa sig på axeln för att man är "faktastyrd". Du tycker till exempel det är tröttsamt att 2019 ta hänsyn till begränsningar kvinnor haft historiskt även när du kommenterar historien, det är en känslostyrd, inte faktabaserad hållning, "tröttsamt". Du skrev att alla kvinnor i tråden skriver känslobaserat utan hänsyn till fakta när det enda jag diskuterat i tråden dittills var felaktigheter i idéer om jämställdhetsparadoxen kontra fakta om jämställdhetsparadoxen. Din bedömning av det jag skriver är känslobaserad, inte faktastyrd, du gillar inte vad jag skriver därför är det osant och känslostyrt. Eller vill du fortsätta diskussionen om jämställdhetsparadoxen? Du som har så bra koll på relevant fakta så att du enkelt kan bedöma mina inlägg?
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-05-19 kl. 15:45.
Citera
2019-05-19, 16:21
Medlem
Citat:
Jag älskar att laga mat och lagar de flesta middagar hemma, betydligt mer intressanta än pannkakor.
Ok?

Citat:
Jag var hemma halva tiden med de flesta av mina barn. Så mycket roligare än att gå till ett jobb. Jag är sannolikt den mesta hemma-pappan av alla som skriver här.
Ok?

Citat:
Jag använder 5-10 minuter på FB när jag har tid mellan mina aktieaffärer som jag gör på samma dator. Jag står för allt jag skriver, men bryr mig inte det minsta om vad som står här. Men jag gillar att rätta fel, och säga emot lögnare och sådana som inte fattar hur människor fungerar. Oftast vänster-folk och kvinnor som det visar sig.

Sorry, dina fördomar gör att du drar fel slutsats om dina mot-skribenter hela tiden. Fokusera på innehållet istället för personen. Känslostyrda personer kommer ingenstans på FB. De mår bara dåligt.
Jag har fokuserat på vad du skriver hela tiden, det var du som började prata om dig själv.
Citera
2019-05-19, 18:43
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Kommentar skriven av en person som startade tråden "Kuk". Min egen senaste tråd heter som jämförelse "Datainspektionen stoppar tullverkets kameror som kunde hittat tjuvligor". Kvinnorna på FB får nog rycka upp sig.

Ååå vad DUKTIH du äääär! De så VIKTIGT att du bidrar till Samhällsdebatten ju! Så BRA gjort av dig alltså!

😂😂😂😂 Jävla plattnacke😂

Jag är väl för fan inte seriös på jävla FLASHBACK!? Mitt fält går inte att debattera här bland alla permanent kränkta losermän. Jag kommer hit för att garva åt dem när de inser att de inte har ett ben att stå på. Seriösa diskussioner har jag med folk jag kan få ett utbyte av.

Men forumhistorik är också kul!
Citera
2019-05-19, 19:17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Ååå vad DUKTIH du äääär! De så VIKTIGT att du bidrar till Samhällsdebatten ju! Så BRA gjort av dig alltså!

😂😂😂😂 Jävla plattnacke😂

Jag är väl för fan inte seriös på jävla FLASHBACK!? Mitt fält går inte att debattera här bland alla permanent kränkta losermän. Jag kommer hit för att garva åt dem när de inser att de inte har ett ben att stå på. Seriösa diskussioner har jag med folk jag kan få ett utbyte av.

Men forumhistorik är också kul!
Då vet vi, du är en kvinnlig loser som förstör på FB.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-19 kl. 19:31.
Citera
2019-05-19, 19:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag lyssnar själv inte på Suzanne Cianni. Men jag är medvdeten om hennes betydelse för vissa av dom genres som jag lyssnar på.
Så det enda namn du kunde nämna på en kvinna som nyskapat musik lyssnar du inte ens på. Då vet jag.
Citera
2019-05-19, 19:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det skulle jag gärna vilja ha siffror på.

Om man kollar på listor från diverse musiktidningar är det ofta en övervikt av män; men knappast 95%. Kanske mer 60-75% övervikt. Och den kan historiskt förklaras med diskrimineringen inom branschen. Något som branschen själv inte direkt döljer.
Här är topp 30 för 2018. Äldre årgångar har rimligen ännu färre kvinnliga sångskrivare.

Citat:
https://www.officialcharts.com/chart-news/the-official-top-40-biggest-songs-of-2018__22432/
1 ONE KISS CALVIN HARRIS & DUA LIPA 1
2 GOD'S PLAN DRAKE 1
3 SHOTGUN GEORGE EZRA 1
4 THIS IS ME SETTLE/GREATEST SHOWMAN ENS 3
5 THESE DAYS RUDIMENTAL/GLYNNE/MACKLEMORE 1
6 PERFECT ED SHEERAN 1
7 NICE FOR WHAT DRAKE 1
8 PARADISE GEORGE EZRA 2
9 NO TEARS LEFT TO CRY ARIANA GRANDE 2
10 FEEL IT STILL PORTUGAL THE MAN 3
11 IDGAF DUA LIPA 3
12 2002 ANNE-MARIE 3
13 FRIENDS MARSHMELLO & ANNE-MARIE 4
14 FREAKY FRIDAY LIL DICKY FT CHRIS BROWN 1
15 IN MY FEELINGS DRAKE 1
16 SOLO CLEAN BANDIT FT DEMI LOVATO 1
17 HAVANA CAMILA CABELLO FT YOUNG THUG 1
18 THE GREATEST SHOW JACKMAN/SETTLE/EFRON/ZENDAYA 20
19 EASTSIDE BENNY BLANCO/HALSEY/KHALID 1
20 NEW RULES DUA LIPA 1
21 BETTER NOW POST MALONE 6
22 PSYCHO POST MALONE FT TY DOLLA SIGN 4
23 I LIKE IT CARDI B/BAD BUNNY/J BALVIN 8
24 ROCKSTAR POST MALONE FT 21 SAVAGE 1
25 PROMISES CALVIN HARRIS & SAM SMITH 1
26 GIRLS LIKE YOU MAROON 5 FT CARDI B 7
27 LULLABY SIGALA & PALOMA FAITH 6
28 YOUNGBLOOD 5 SECONDS OF SUMMER 4
29 BARKING RAMZ 2
30 RIVER EMINEM FT ED SHEERAN
Samtliga är skrivna av bara män utom 3 st där den kvinnliga artisten skrivit en del, Ariana och AnneMarie, Så det var tydligen 100% för 2018.

60-75%? Jisses du är spritt språngande galen, var tredje sång skriven av bara kvinnor. Det är meningslöst att diskutera med dig.
Citera
2019-05-19, 19:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Nej vi pratar inte förbi varandra. Du har inte hållt dig till en sån definition tidigare när du pratat om gråt och ilska hos kvinnorna i tråden. Och om du läser TS har den inget med politik att göra.

Jag håller inte med dig. Val baserat på känslor framkallade av bilder på lidande flyktingar är inte mer känslobaserade än val baserat på rasistiska känslor. Du tror inte många män (och även kvinnor) är emot invandring pga av känslor utan att ha koll på fakta som är relevanta för invandrigspolitiken? De flesta är mest intresserade av fakta som styrker vad de redan kände för. Det är inte det att en stor del kvinnor inte är som du beskriver, det är det att en stor del män är likadana. Fakta som rör politik är komplicerad och ofta motsägelsefull, man kan inte enkelt kolla upp all relevant fakta och hålla sig till den, men man kan kolla upp vissa fakta som stödjer de föreställningar man redan hade och sen klappa sig på axeln för att man är "faktastyrd". Du tycker till exempel det är tröttsamt att 2019 ta hänsyn till begränsningar kvinnor haft historiskt även när du kommenterar historien, det är en känslostyrd, inte faktabaserad hållning, "tröttsamt". Du skrev att alla kvinnor i tråden skriver känslobaserat utan hänsyn till fakta när det enda jag diskuterat i tråden dittills var felaktigheter i idéer om jämställdhetsparadoxen kontra fakta om jämställdhetsparadoxen. Din bedömning av det jag skriver är känslobaserad, inte faktastyrd, du gillar inte vad jag skriver därför är det osant och känslostyrt. Eller vill du fortsätta diskussionen om jämställdhetsparadoxen? Du som har så bra koll på relevant fakta så att du enkelt kan bedöma mina inlägg?
Öh, jo, det du skriver bevisar att vi talar förbi varann. Jag diskuterar enbart i politiska termer i denna tråd eftersom den ligger under politik Feminism. Du gör inte det. Alltså förbi varann.

Att påstå att en person som är emot invandring från MENA är känslostyrd blir ganska konstigt. Det är inte "känslor" när man ser att brottsligheten ökar, att flyktingarna kostar pengar, att det inte finns hus och jobb till dem osv. Däremot styrs man av känslor om man TROTS dessa mätbara nackdelar är villig att ta emot fler flyktingar.

Det finns inget hopp om att vi kan få ihop detta. Du och jag talar inte samma språk. Du är i mina ögon bara en känslostyrd flamsa. Och det står ovan vad du tycker om mig. Så tillbaka till topic.
Citera
2019-05-19, 23:23
Medlem
Citat:
Öh, jo, det du skriver bevisar att vi talar förbi varann. Jag diskuterar enbart i politiska termer i denna tråd eftersom den ligger under politik Feminism. Du gör inte det. Alltså förbi varann.

Att påstå att en person som är emot invandring från MENA är känslostyrd blir ganska konstigt. Det är inte "känslor" när man ser att brottsligheten ökar, att flyktingarna kostar pengar, att det inte finns hus och jobb till dem osv. Däremot styrs man av känslor om man TROTS dessa mätbara nackdelar är villig att ta emot fler flyktingar.

Det finns inget hopp om att vi kan få ihop detta. Du och jag talar inte samma språk. Du är i mina ögon bara en känslostyrd flamsa. Och det står ovan vad du tycker om mig. Så tillbaka till topic.
Jag besvarar resten sen om du först bara kan svara på vilka uppenbara logiska brister du fann i mitt resonemang om jämställdhetsparadoxen som fick dig att avfärda det som känslostyrt? Det är väldigt lätt att bara avfärda något med hänvisning till att det är känslostyrt, skulle du kunna backa upp det alls?
Citera
2019-05-20, 07:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Jag besvarar resten sen om du först bara kan svara på vilka uppenbara logiska brister du fann i mitt resonemang om jämställdhetsparadoxen som fick dig att avfärda det som känslostyrt? Det är väldigt lätt att bara avfärda något med hänvisning till att det är känslostyrt, skulle du kunna backa upp det alls?
Min definition av "känsla" är "något som bara uppstår, slumpmässigt, undermedvetet". Jag skulle kunna acceptera att Michael Jackson drömde fram Billie Jean-låten, dvs på ren känsla. Då är det positivt. Men jag tror inte "kärlek mellan två parter" innehåller någon logik alls, det är styrt av andra delar av kroppen. "Rädsla" kan vara logisk, du är rädd för en rasande hund. Men "rädsla för kärnkraft", trots att man vetenskapligt kan visa att den skonar liv, är absurd. Jag kan ge massor av exempel i Sverige på saker som anses "bra" men som jag vetenskapligt kan bevisa är dåliga. Det dör tre gånger fler människor av dubbdäck (partiklar i luften) än av att bilar krockar, så dubbdäck borde vi vara rädda för. Men vi är rädda för hala vägar. Den känslan dödar alltså människor, det är ren dumhet.

Hela världen är uppbyggd av och för logik. "Den starkaste överlever" är 100% logik och fakta. Alla exempel på att människor försöker leva efter känsla, t.ex kommunism feminism MP, är dömda att falla eftersom fakta fungerar bättre. Därav mitt motstånd mot känslobaserade människor kontra faktabaserade.

I själva verket tror jag det är en av huvudpunkterna varför "kvinnor inte kan" skriva låtar, tjäna pengar, skapa företag osv. Därför att den lilla klick män som är bättre har kommit på och tagit faktabaserade beslut som ger dem ett unikt övertag. Det finns inte ett exempel på där känsla trumfar fakta.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-20 kl. 07:54.
Citera
2019-05-20, 08:15
Medlem
Citat:
Min definition av "känsla" är "något som bara uppstår, slumpmässigt, undermedvetet". Jag skulle kunna acceptera att Michael Jackson drömde fram Billie Jean-låten, dvs på ren känsla. Då är det positivt. Men jag tror inte "kärlek mellan två parter" innehåller någon logik alls, det är styrt av andra delar av kroppen. "Rädsla" kan vara logisk, du är rädd för en rasande hund. Men "rädsla för kärnkraft", trots att man vetenskapligt kan visa att den skonar liv, är absurd. Jag kan ge massor av exempel i Sverige på saker som anses "bra" men som jag vetenskapligt kan bevisa är dåliga. Det dör tre gånger fler människor av dubbdäck (partiklar i luften) än av att bilar krockar, så dubbdäck borde vi vara rädda för. Men vi är rädda för hala vägar. Den känslan dödar alltså människor, det är ren dumhet.

Hela världen är uppbyggd av och för logik. "Den starkaste överlever" är 100% logik och fakta. Alla exempel på att människor försöker leva efter känsla, t.ex kommunism feminism MP, är dömda att falla eftersom fakta fungerar bättre. Därav mitt motstånd mot känslobaserade människor kontra faktabaserade.

I själva verket tror jag det är en av huvudpunkterna varför "kvinnor inte kan" skriva låtar, tjäna pengar, skapa företag osv. Därför att den lilla klick män som är bättre har kommit på och tagit faktabaserade beslut som ger dem ett unikt övertag. Det finns inte ett exempel på där känsla trumfar fakta.

Fast, nu KAN ju kvinnor utmärkt alla dessa 3 saker, och det är faktan. Alltså, enligt ditt eget resonemang, är du en känslosbaserad och känslostyrd människa.
Citera
2019-05-20, 08:58
Medlem
Citat:

Att säga att något är känslostyrt är ett sätt att avfärda det som ogiltigt eller ologiskt. Kan du peka på de stora logiska bristerna eller faktafelen du fann i mitt resonemang om jämställdhetsparadoxen som fick dig att på ett faktastyrt och logiskt baserat sätt avfärda hela resonemanget som känslostyrt?
Citera
2019-05-20, 10:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast, nu KAN ju kvinnor utmärkt alla dessa 3 saker, och det är faktan. Alltså, enligt ditt eget resonemang, är du en känslosbaserad och känslostyrd människa.
Det bygger på din fördom att alla kvinnor är känslostyrda. Men även kvinnor är individer. I min värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in