Citat:
Nej vi pratar inte förbi varandra. Du har inte hållt dig till en sån definition tidigare när du pratat om gråt och ilska hos kvinnorna i tråden. Och om du läser TS har den inget med politik att göra.Jag tycker inte ditt exempel speglar den här tråden, som är politisk och inte social. Alla människor är lynniga och man kan reta de flesta människor. Det är både manligt och kvinnligt, men inte att vara känslostyrd i politisk mening. Och om det är din bild av "känslostyrd" så pratar vi förbi varann hela tiden.
Citat:
Jag håller inte med dig. Val baserat på känslor framkallade av bilder på lidande flyktingar är inte mer känslobaserade än val baserat på rasistiska känslor. Du tror inte många män (och även kvinnor) är emot invandring pga av känslor utan att ha koll på fakta som är relevanta för invandrigspolitiken? De flesta är mest intresserade av fakta som styrker vad de redan kände för. Det är inte det att en stor del kvinnor inte är som du beskriver, det är det att en stor del män är likadana. Fakta som rör politik är komplicerad och ofta motsägelsefull, man kan inte enkelt kolla upp all relevant fakta och hålla sig till den, men man kan kolla upp vissa fakta som stödjer de föreställningar man redan hade och sen klappa sig på axeln för att man är "faktastyrd". Du tycker till exempel det är tröttsamt att 2019 ta hänsyn till begränsningar kvinnor haft historiskt även när du kommenterar historien, det är en känslostyrd, inte faktabaserad hållning, "tröttsamt". Du skrev att alla kvinnor i tråden skriver känslobaserat utan hänsyn till fakta när det enda jag diskuterat i tråden dittills var felaktigheter i idéer om jämställdhetsparadoxen kontra fakta om jämställdhetsparadoxen. Din bedömning av det jag skriver är känslobaserad, inte faktastyrd, du gillar inte vad jag skriver därför är det osant och känslostyrt. Eller vill du fortsätta diskussionen om jämställdhetsparadoxen? Du som har så bra koll på relevant fakta så att du enkelt kan bedöma mina inlägg?
Att vara känslostyrd i politisk mening är att sluta flyga därför att tidningarna börjar skriva om flygskam. Att vara emot kärnkraft för att man inte förstår tekniken och är rädd. Att vara för alla flyktingar för att det är synd om dem. Att vara faktabaserad i samma frågor är att ta reda på om tåg faktiskt släpper ut mindre avgaser, om kärnkraft kan göras säkrare, om det är bäst för flyktingar om alla får komma till Sverige.
Med denna definition av känslobaserad eller faktabaserad skulle jag säga att många många fler kvinnor bygger sitt liv på känslobaserade val, och män på faktabaserade val. Som man tror jag faktabaserade val är bäst. Som man tror jag att feminister är för faktabaserade val, men de väljer att vinkla fakta till kvinnors nackdel eftersom de inte förstår att kvinnor och män tycker olika.
Med denna definition, är du känslobaserad?
Med denna definition av känslobaserad eller faktabaserad skulle jag säga att många många fler kvinnor bygger sitt liv på känslobaserade val, och män på faktabaserade val. Som man tror jag faktabaserade val är bäst. Som man tror jag att feminister är för faktabaserade val, men de väljer att vinkla fakta till kvinnors nackdel eftersom de inte förstår att kvinnor och män tycker olika.
Med denna definition, är du känslobaserad?
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-05-19 kl. 15:45.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-05-19 kl. 15:45.