2019-05-20, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Du bör nog läsa lite mer innan du hoppar på folk i en diskussion.

Jag är för fri abort men emot underhållsbidrag.

Om män ska straffas ekonomiskt utan att få välja så gör det mig heller ingenting att kvinnor mister sin rätt att välja. Lika ska vara lika.
Jaja, men om du vill få igenom att fäder ska slippa försörja barn så har det ju fortfarande inget med abort att göra. Du slipper ju i så fall oavsett om kvinnan gjort abort eller inte.
Citera
2019-05-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Civilia i krig är i regel mest kvinnor och barn och åldringar, eftersom vuxna män är just soldater.

Hönor har helt annat reproduktionssystem än människan. men ja, obefruktade ägg ex. är inte värdelösa men vi gluffsar i oss åtskilliga utan en tanke på saken.

med juridisk aborträtt så finns inget krav om att män ska ta hand om barn.

Det är inte kvinnor som "får ta" konsekvensen av att fäder inte betalar underhållsbidrag, det är barnet. Underhållsbidrag är för att barn ska kunna äta m.m. det är inte till för kvinnan.

Du häver bara ur dig en massa, jag vill ha en källa på att majoriteten av de som dör i krig är kvinnor barn och åldringar.

Svara på det jag skriver - hade du kunnat göra det med gott samvete? Det är ju bara embryon?

Och vilka är det som tar konsekvensen av att ni gör abort? Just det - barnet! Ändå är du för det. Noll logik.
Citera
2019-05-20, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Naturen tillåter kvinnor att få missfall av egen kraft.

Vi pratar om abort - inte missfall.

Ditt argument är alltså att abort är en rättighet enligt naturen eftersom kvinnor kan få missfall? Förstår jag det rätt? Ja/nej svar önskas.
Citera
2019-05-20, 12:18
Medlem
Citat:
Jaja, men om du vill få igenom att fäder ska slippa försörja barn så har det ju fortfarande inget med abort att göra. Du slipper ju i så fall oavsett om kvinnan gjort abort eller inte.

Jo, det är intressant i den här diskussionen eftersom denna försörjningsplikt enbart bestäms just av abort. Förstår du inte vad du läser?
Citera
2019-05-20, 12:22
Avslutad
Citat:
Vi pratar om abort - inte missfall.

Ditt argument är alltså att abort är en rättighet enligt naturen eftersom kvinnor kan få missfall? Förstår jag det rätt? Ja/nej svar önskas.
Japp, du förstår det rätt.

Är ditt argument att abort skulle vara förbjudet enligt naturen? Hur yttrar sig detta förbud?
Citera
2019-05-20, 12:23
Avslutad
Citat:
Jo, det är intressant i den här diskussionen eftersom denna försörjningsplikt enbart bestäms just av abort. Förstår du inte vad du läser?
Eh, nej, den bestäms av befruktning följt av födsel.
Men ja, om kvinnan gör abort slipper du försörja. Precis som du vill.
Senast redigerad av Ipsi 2019-05-20 kl. 12:30.
Citera
2019-05-20, 12:34
Medlem
Citat:
Du häver bara ur dig en massa, jag vill ha en källa på att majoriteten av de som dör i krig är kvinnor barn och åldringar.

Svara på det jag skriver - hade du kunnat göra det med gott samvete? Det är ju bara embryon?

Och vilka är det som tar konsekvensen av att ni gör abort? Just det - barnet! Ändå är du för det. Noll logik.
Men skärp dig nu, du har nyss fått en mycket tillförlitlig källa på att det mest är civila som dör i krig och inte soldater.
Om du tror att dessa civila mest består av vuxna män ( så du kan få rätt i din floskel att män offrar sina liv i krig, men inte alls kvinnor och barn) så får du ju bevisa att demografin i världen är såååååå obalanseerad så att vuxna män dominerar BÅDE inom gruppen soldater som ger sig iväg i krig OCH de återstående civila.

Varsågod, be my guest!

Nej, eftersom barnet inte ens hinner bli till, i de fall man ex aborterar ett embryo, så lider heller inga barn.
Ni har verkligen problem med att tänka rationellt.
Citera
2019-05-20, 12:48
Medlem
Citat:
Allt som är tillåtet för icke-gravida kvinnor och män är också tillåtet för gravida. Så är det inte en förbjuden giftig spruta så får du spruta i magen även om du är gravid.

Vad är då poängen med att abort efter vecka 22 "kräver godkännande", om det inte föreligger någon form av repressalier för aborter genomförda efter vecka 22 utan detta godkännande?

Gäller regeln endast medicinska mottagningar då och inte den gravida, eller vad?
Citera
2019-05-20, 12:53
Medlem
EasyClapss avatar
Helt vansinnigt att abort ens är lagligt, spola tillbaka ett par år så såg fårskocken abort som det största och grymmaste etiska brott som finns, vilket det också är. Nu är spelreglerna spegelvända och du ses som en barn- och kvinnohatande idiot om du är emot abort. Wake up sheeple.
Citera
2019-05-20, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
Vad är då poängen med att abort efter vecka 22 "kräver godkännande", om det inte föreligger någon form av repressalier för aborter genomförda efter vecka 22 utan detta godkännande?

Gäller regeln endast medicinska mottagningar då och inte den gravida, eller vad?
Ja, det är en hälso- och sjukvårdslag som reglerar landstingens ansvar för när de ska och inte ska tillhandahålla aborter.
Citera
2019-05-20, 13:25
Medlem
Citat:
Skillnaden är att kvinnan inte tvingas till att göra abort men mannen däremot tvingas att betala underhåll.
Vad hindrade honom att använda t.ex kondom, då hade han inte försatt sig i den här situationen.
Han valde att doppa den i kvinnan och i civiliserade länder har hon makten att avgöra vad som händer.
Citera
2019-05-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Gäller det alla typer av mord? Att de alltid existerat ergo..?

Nope men historien visar att förbud av abort inte minskar antalet aborter. Utan det enda som händer är att x antal fler kvinnor dör. Upptäckt och Straff har mord har en effekt på antalet mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in