Citat:
Du får gärna ge någon seriös källa på det där angående krig, att bara skriva det säger mig ingenting. Andra världskriget var det sista kriget i modern tid på vår sida av världen så om du pratar om krigen nere i Syrien etc är det irrelevant. Hur många amerikanska kvinnor har dött jämfört med amerikanska män i kriget i Afghanistan?
Nej, i naturen finns det ingenting som heter rättigheter. Detta har vi bara hittat på och tar som en skriven lag.
Men eftersom du tjatar om dina rättigheter undrar jag varför ett barns rättigheter till sitt eget liv är mindre värt än en kvinnas ånger?
Jag hade gladeligen betalat underhåll och tillochmed accepterat ett praktiskt krav juridiskt på mig att ta hand om barnet om kvinnan inte hade haft aborträtt, ja. Då hade det iallafall varit rättvist.
Vad menar du med att kvinnor även då skulle åta sig mitt ansvar? Vilket ansvar för mäns del åtar de sig nu?
Jag håller med om att alla vinner på aborträtt. Jag upprepar återigen att jag är för abortätt men emot underhållsbidrag.
Du tjatar återigen om att mannen i efterhand ska stå för sina val angående det ekonomiska. Det gäller isåfall också kvinnor vid införande av abortförbud. Hur kan du inte se likheten?
Det är helt otroligt.
Nej, i naturen finns det ingenting som heter rättigheter. Detta har vi bara hittat på och tar som en skriven lag.
Men eftersom du tjatar om dina rättigheter undrar jag varför ett barns rättigheter till sitt eget liv är mindre värt än en kvinnas ånger?
Jag hade gladeligen betalat underhåll och tillochmed accepterat ett praktiskt krav juridiskt på mig att ta hand om barnet om kvinnan inte hade haft aborträtt, ja. Då hade det iallafall varit rättvist.
Vad menar du med att kvinnor även då skulle åta sig mitt ansvar? Vilket ansvar för mäns del åtar de sig nu?
Jag håller med om att alla vinner på aborträtt. Jag upprepar återigen att jag är för abortätt men emot underhållsbidrag.
Du tjatar återigen om att mannen i efterhand ska stå för sina val angående det ekonomiska. Det gäller isåfall också kvinnor vid införande av abortförbud. Hur kan du inte se likheten?
Det är helt otroligt.
https://www.unicef.org/graca/patterns.htm
https://www.svd.se/fler-civila-an-soldater-doda-i-irak
"Civilian fatalities in wartime have climbed from 5 per cent at the turn of the century ... to more than 90 per cent in the wars of the 1990s."
från översta länken , Unicef.
Balkan och nu ex Ukraina är nog mer "våra" sista krig
Sen? varför skulle bara väst vara det vi ska räkna på?
Om amerikanska soldater dödar låt säga 600 000 civilia Irakier, men bara ex 20 000 irakiska soldater och själva dör typ 10 000, så? står ju det för exakt det jag nyss skrev.
( inga riktiga siffror , bara påhittade för att belysa frågan men det ligger nåpnstans där)
Ett ännu ej existerande barn, som ex ett embryo, är alltså inte ett barn. Då kan du heller inte döda ett barn. det du gör är att du avstannar detta embryos utveckling mot att bli ett barn, och nej det är det inget barn överhuvudtaget som ens är medveten om sker, inte heller har detta framtida barn rättigheter att få lov bli till, Lika lite som dina spermier är medvetna om att de inte kommer få lov bli barn, eller har rättigheter att få lov bli det.
Idag, tom i Sverige, så är det kvinnor som tar merparten av det praktiska arbetet med barn.
Nej jag tjatar om att födda barn, ska ha ekonomisk trygghet, detta garanteraasw dem via attbåda förädlrarna är underhållsskyldiga sina födda barn.
Om fäder ska slippa underhållsbidrag, så betyder detta attdå kommer staten tvingas istället, och?
tror du skattebetalare är så villiga betala sina sura skattepengar för att män ska slippa tänka på preventivmedel?
Med ett sånt system, finns inget, wht so ever, incitament kvar för män att skydda sig.
Män kan bara knulla på, och OM kvinnan blir gravid, vare sig han vill bli pappa eller inte, så kan han bara signera ett papper så är alla skyldigheter kvinnans att bära..
de fysiska, de praktiska, de juridiska, de ekonomiska....
oerhört bekvämt onekligen, inte sant?