2019-05-20, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Greta kommer aldrig att studera på universitet eftersom hon inte kommer gå i gymnasiet och därmed sakna behörighet, det blir väl eventuellt någon folkhögskola på sin höjd. Gretas resultat på högskoleprovet skulle vara intressant men det lär hon aldrig skriva heller.

Greta är ett verktyg för vänstern när dom går vidare från invandring, mångkultur och feminism som har tappat i popularitet efter alla problem i samhället som numera är uppenbara för alla.
Så nu är det all in klimatet istället.
Är det någon som vet varför Greta inte ska gå i gymnasiet. Vad finns det för alternativa planer för Greta i framtiden. Är det någon som vet om det finns några?
2019-05-20, 06:04
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Man är ju inte klimatförnekare för att man är kritisk till Gretas domedagsretorik med vi har 12 år kvar.
Att kritisera Greta är en rationell ståndpunkt i en clown-värld som Thulin säger här i tråden.
Frågan var ställd så, vad jag kommer ihåg. Med klimatförnekare menar jag nån som har annan åsikt än Greta. Hennes svar visar att hon inte är kompetent att ha en debatt med oliktänkande
2019-05-20, 07:52
Medlem
Citat:
Man är ju inte klimatförnekare för att man är kritisk till Gretas domedagsretorik med vi har 12 år kvar.

Nope, 10 år, 7 månader och 12 dagar. Jag ljuger inte, testa själv: https://www.calculator.net/date-calculator.html

https://youtu.be/14w8WC1I3S4?t=101

Exakt antal timmar har jag inte koll på, men domedagen lär ha sin början på Kiribati: https://en.wikipedia.org/wiki/UTC%2B14:00#Oceania
2019-05-20, 08:25
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Det där är rent nonsens, lyssna på hur hon uttrycker sig och har svårigheter att utveckla sitt resonemang live. I skrift går det ” bättre”, dvs vuxna skriver åt henne.
Vilket faktiskt kan vara mycket typiskt för en person med Aspergers syndrom. Den som kommer med nonsens är du, normalt skulle jag uppmana dig att läsa på men jag tror inte det hjälper.

Och nej, jag är inte medlem i Gretas fanclub. Och ja, jag är övertygad om att Malena & Co. använder Greta som kanal och verktyg för sina stolligheter. Eftersom Greta själv är övertygad om att hon har 100% rätt och har extremt tunnelseende är hon det perfekta verktyget.
2019-05-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Vilket faktiskt kan vara mycket typiskt för en person med Aspergers syndrom. Den som kommer med nonsens är du, normalt skulle jag uppmana dig att läsa på men jag tror inte det hjälper.

Och nej, jag är inte medlem i Gretas fanclub. Och ja, jag är övertygad om att Malena & Co. använder Greta som kanal och verktyg för sina stolligheter. Eftersom Greta själv är övertygad om att hon har 100% rätt och har extremt tunnelseende är hon det perfekta verktyget.
Att personer är lillgamla till sättet innebär inte att de skriver på perfekt engelska eller svenska. Det innebär inte att de är intelligenta.
Personer med aspberger kan lika gärna vara normalbegåvade eller strax under.
Det finns ingenting som tyder på att Greta har en särskilt hög intelligens eller djup kunskap i ämnet.
Att du och andra förutsätter den saken pga att Greta har aspberger säger allt om bristen på kritiskt tänkande hos Gretafolket.
2019-05-20, 09:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Är det någon som vet varför Greta inte ska gå i gymnasiet. Vad finns det för alternativa planer för Greta i framtiden. Är det någon som vet om det finns några?
Hon lär inte ha tid att gå i skolan så länge den här cirkusen pågår.
2019-05-20, 09:59
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Att personer är lillgamla till sättet innebär inte att de skriver på perfekt engelska eller svenska. Det innebär inte att de är intelligenta.
Personer med aspberger kan lika gärna vara normalbegåvade eller strax under.
Det finns ingenting som tyder på att Greta har en särskilt hög intelligens eller djup kunskap i ämnet.
Att du och andra förutsätter den saken pga att Greta har aspberger säger allt om bristen på kritiskt tänkande hos Gretafolket.
Nej, en person under normalbegåvning kan inte få diagnosen Aspergers syndrom. Diagnoskriterierna är mycket tydliga, under normalbegåvning ingen Aspergers.
2019-05-20, 10:12
Medlem
Nu skall hon ut och åka båt. https://twitter.com/elwee2/status/1129846499708420101
2019-05-20, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Greta fick en fråga om hur hon bemöter klimatförnekare. Svaret blev: -Det gör jag inte

Då kan man anta att hon inte vill eller kan debattera med nån som har annan åsikt.

Vilhelm Moberg skrev i sin korta självbiografi att han hade ägnat för många år åt att polemisera mot idioter. Greta kanske redan har kommit på att det är fruktlöst.

Här är alltså patetiska människor som skriver att en 16-åring inte uttrycker sig som Greta. Jag uttryckte mig ännu mer formellt i både tal och skrift när jag var 16...
2019-05-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Nej, en person under normalbegåvning kan inte få diagnosen Aspergers syndrom. Diagnoskriterierna är mycket tydliga, under normalbegåvning ingen Aspergers.
De kan definitivt ligga under 100 i IQ vilket är inom normalspannet men inte något som sticker ut.
Greta framhålls som en Einstein När hon faktiskt inte visat prov på annat än att hon har en störning.
2019-05-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Vilhelm Moberg skrev i sin korta självbiografi att han hade ägnat för många år åt att polemisera mot idioter. Greta kanske redan har kommit på att det är fruktlöst.

Här är alltså patetiska människor som skriver att en 16-åring inte uttrycker sig som Greta. Jag uttryckte mig ännu mer formellt i både tal och skrift när jag var 16...
Helt rätt.
Finns ingen anledning för Greta att sänka sig till denna låga nivå när hennes mål är att få makthavare att agera. Varför lägga tid på det ( något jag själv börjar fundera på också)
2019-05-20, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Helt rätt.
Finns ingen anledning för Greta att sänka sig till denna låga nivå när hennes mål är att få makthavare att agera. Varför lägga tid på det ( något jag själv börjar fundera på också)

Om något så är det som Greta säger att det är aspergare som är normala (eller snarare sunda, moraliskt rakryggade etc) och "normala" människor som är defekta. Det "normala" umgängeslivet går ju faktiskt för det mesta ut på att spela charader.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in