2019-05-19, 23:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här är några inlägg om hot/våld mm. Det gick inte att få med alla som jag citerade, verkar finnas ett tak.

Jag har ju nyligen länkat till Blessefuits inlägg 31/1:

https://www.flashback.org/t2942694p3247

Och sedan har vi Strof 1/5:
"
https://www.flashback.org/t2942694p3653
"
https://www.flashback.org/t2942694p3654

Sh.Holmes 23/1:

Jag minns inte längre alla inlägg, men jag minns någon som skrev något om att det finns mer...
Ja, det finns mer. Även i tråden. Jag minns också någon i tråden som skrivit något om att hon delade med sig av saker som hänt till någon/några vänner om det skulle hända henne något (minns inte de exakta orden eller vem som skrev det)

Ja, om ni väljer att inte tro på alla dessa personer som vittnar om hot, våld, stalking som föregick mordet, då är det svårt att övertyga er.

Åtskilliga av de vittnesmålen du citerar synes ju referera till andra- eller tredjehandskällor.

Om jag får citera 18carat:
Citat:
Det finns människor runt de här två personerna som vet att det funnits en allvarlig hotbild och vet att det förekommit mycket mera än befogat lätt våld en gång för att avhysa henne ur bilen

Varför anmäler hon det befogade lätta våldet om det finns "mycket mer"?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-05-20 kl. 00:02.
Citera
2019-05-20, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jag tror:

att L hade kunnat vara i livet om hon och S aldrig gett sig in i ett förhållande med varandra.
Det som L kallade "magiskt" tog troligtvis slut.
Vad blir det då kvar?
Svartsjuka? Hämndbegär?
Tårar? Hot? Kränkningar?

Kanske alla dessa ingredienser?

Om de båda inte var överens om hur det magiska skulle bli i framtiden så blev nog någon väldigt sårad.

SD's försvarare sa:
-en av de ville mer.

Jag tror att L var den som ville mer.

"Det är inte ens fel när två träter"

Det är ungefär de tankegångarna jag haft.
Och visst är jag öppen för att det kan komma att visa sig att det var SD.

En postare i tråden som säger stått nära LW menar också att hon sagt att hon inte var intresserad av någon mer stadig relation. I såfall kanske det är bekvämt att trassla med en gift man? Fast hon verkar ju haft andra förhållanden också. Hon verkar ha något ganska nytt på gång med mannen hon skulle till Norge med. Och hon har något slags kontakt med SD.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-05-20 kl. 00:14.
Citera
2019-05-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jag tror:

att L hade kunnat vara i livet om hon och S aldrig gett sig in i ett förhållande med varandra.
Det som L kallade "magiskt" tog troligtvis slut.
Vad blir det då kvar?
Svartsjuka? Hämndbegär?
Tårar? Hot? Kränkningar?

Kanske alla dessa ingredienser?

Om de båda inte var överens om hur det magiska skulle bli i framtiden så blev nog någon väldigt sårad.

SD's försvarare sa:
-en av de ville mer.

Jag tror att L var den som ville mer.

"Det är inte ens fel när två träter"

Jag tror det var precis tvärtom. Det var LW som skulle åka bort med en NY man som hon tidigare varit och besökt i Stockholm, i hemlighet. Som hon skulle dela tält med i Norge.
Enligt ursprungsplan skulle avresa ske ca 4-5 timmar efter mordet på LW.

Förskjutningen med en dag kom som en överraskning även för deltagarna som skulle åka tillsammans. Så att SD skulle känt till den verkar osannolikt.

LW är död.

Det är OK att tro olika.
Citera
2019-05-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror den incidenten blev droppen för henne, och att hon blev genuint rädd av hans beteende där i bilen.

Synd bara att hon inte var stark nog att bryta helt med honom efter det.

Hon såg inte rädd ut där hon fotade honom för tummetottinlägget. Hon log brett och fotade honom (specifikt honom) medan han däremot ser mindre bekväm ut.

Jag tror inte hon ville bryta med honom.
Citera
2019-05-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror det var precis tvärtom. Det var LW som skulle åka bort med en NY man som hon tidigare varit och besökt i Stockholm, i hemlighet. Som hon skulle dela tält med i Norge.

Förskjutningen med en dag kom som en överraskning även för deltagarna som skulle åka tillsammans. Så att SD skulle känt till den verkar osannolikt.

LW är död.

Det är OK att tro olika.

Var det viktigt för LW att hennes förhållanden skulle vara hemliga?
Citera
2019-05-20, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

I detta fall var det det, hon geo-cachade i Stockholm, loggade inga, bilderna var vyer, byggnader. Hon var medvetet försiktigt.
Från att tidigare "bubblat" öppet om allt. Jag tror hon var seriöst rädd.
.
Hela hennes beteende, att börja dokumentera SMS/MMS, ta foton på skador, börja anmäla till polis, att vänner säger det finns mycket mer ... Borde även för dig låta väldigt bekant.

Lägg till en man som utåt sett är en spelevink, alltid glad och hjälpsam, duktig och initiativrik.

Med fru och barn, samt en älskarinna. Och det lyxläget försvinner ...vid samma tidpunkt /på månader när. Därmed en del av hans Manliga rykte som kvinnokarl.

Hur tänker du där?
Senast redigerad av Remark 2019-05-20 kl. 01:05.
Citera
2019-05-20, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Och misstankegraden "skäligen misstänkt" får han behålla, så länge "... man inte fått alla svar från NFC".

Efter att man fått alla svar lär han avskrivas.

Och det här vet du hur?
Citera
2019-05-20, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Och det här vet du hur?

Ja, det återstår att se. Jag tror inte att ansv polisledning och ÅH lägger ner fallet.
Citera
2019-05-20, 01:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

LW är död.

Det är OK att tro olika.
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Citat:
I detta fall var det det, hon geo-cachade i Stockholm, loggade inga, bilderna var vyer, byggnader. Hon var medvetet försiktigt.
Från att tidigare "bubblat" öppet om allt. Jag tror hon var seriöst rädd.
Det brister i logiken i din teori Remark. Om det nu var så viktigt för LW att hålla de här planerna (om att dela tält med en hemlig beundrare) hemliga för SD, som hon alltså enligt dig var rädd för, varför då samtidigt berätta om de här planerna för honom?
Senast redigerad av Draifos 2019-05-20 kl. 01:52.
Citera
2019-05-20, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det brister i logiken i din teori Remark. Om det nu var så viktigt för LW att hålla de här planerna (om att dela tält med en hemlig beundrare) hemliga för SD, som hon alltså enligt dig var rädd för, varför då samtidigt berätta om de här planerna för honom?

Jag kommenterade just besöket i Sthlm. Enbart.
Citera
2019-05-20, 02:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag kommenterade just besöket i Sthlm. Enbart.
Ja, det är tydligen det här med vad motivet skall ha varit som är svårast att förstå.
Ett år har gått. Men hittills finns inga svar.
Varför den tidigare Equmeniapastorn Lena Wesström mördades är fortfarande en gåta för polisen.

https://www.dagen.se/nyheter/ett-ar-senare-ingen-domd-for-mordet-pa-pastor-lena-wesstrom-1.1496690
Citera
2019-05-20, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är tydligen det här med vad motivet skall ha varit som är svårast att förstå.
Ett år har gått. Men hittills finns inga svar.
Varför den tidigare Equmeniapastorn Lena Wesström mördades är fortfarande en gåta för polisen.

https://www.dagen.se/nyheter/ett-ar-senare-ingen-domd-for-mordet-pa-pastor-lena-wesstrom-1.1496690

Jag återger min synpunkt

"Enligt ursprungsplan skulle avresa ske ca 4-5 timmar efter mordet på LW.

LW är död."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in