2019-05-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Många, många mördare vill bli påminda om sitt/sina brott, då i synnerhet mord.

Även sådana som gått över gränsen utan att ha haft den avsikten från början? Krävs det inte ett uppsåt?
Citera
2019-05-19, 14:20
Medlem
landbandys avatar
Om nu SD är helt oskyldig , varför blir han inte arg på den utsatta orättvisa situation han sitter i ; och går ut i media med hur illa behandlad han blir rent lagligt ?
Citera
2019-05-19, 14:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Om nu SD är helt oskyldig , varför blir han inte arg på den utsatta orättvisa situation han sitter i ; och går ut i media med hur illa behandlad han blir rent lagligt ?

Menar du att han skulle framträda i Expressen och klaga på lagligheten i att han är misstänkt?

Det är ju inget olagligt.
Varför anser du att han borde uppträda irrationellt? Han är väl i en trist situation minst sagt men han lär inte påverka åklagare genom att hänga ut sig som Jesus på korset i kvällspress eller Året Runt. Sådant som irriterar men man inte kan göra något åt må man ändra inställning till på något sätt, hur man förhåller sig till det.
Citera
2019-05-19, 14:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Menar du att han skulle framträda i Expressen och klaga på lagligheten i att han är misstänkt?

Varför anser du att han borde uppträda irrationellt? Han är väl i en trist situation minst sagt men han lär inte påverka åklagare genom att hänga ut sig som Jesus på korset i kvällspress eller Året Runt. Sådant som irriterar men man inte kan göra något åt må man ändra inställning till på något sätt, hur man förhåller sig till det.

Jovisst .
Men visst blir man urförbannad om man blir oskyldigt dömd , man går ju typ genom eld och vatten för att få polisväsendet och åklagarmyndigheten att inse och förstå att man inte gjort något !
För finns det inget uppsåt och inga bevis på att man överhuvudtaget tänkt tanken , så har han ju all rätt att försvara sin oskuld i det hela , visst ?

Det är ju därför man blir fundersam över hur det egentligen ligger till ?!
Citera
2019-05-19, 14:35
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Även sådana som gått över gränsen utan att ha haft den avsikten från början? Krävs det inte ett uppsåt?
krävs å krävs.

Det vet man ju inte förrän efteråt.

vetskapen att man mördat nån i närheten och inte torskat.

Nu tror jag förvisso inte att så är fallet här.
ville bara påskina det.
mvh
Senast redigerad av UgLyBastard 2019-05-19 kl. 14:37. Anledning: mobilstavning
Citera
2019-05-19, 14:36
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
som Mats Alm?
inte riktigt men nästan
Citera
2019-05-19, 14:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:

Och misstankegraden "skäligen misstänkt" får han behålla, så länge "... man inte fått alla svar från NFC".

Efter att man fått alla svar lär han avskrivas.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-05-19 kl. 14:48.
Citera
2019-05-19, 14:46
Medlem
Citat:
Jovisst .
Men visst blir man urförbannad om man blir oskyldigt dömd , man går ju typ genom eld och vatten för att få polisväsendet och åklagarmyndigheten att inse och förstå att man inte gjort något !
För finns det inget uppsåt och inga bevis på att man överhuvudtaget tänkt tanken , så har han ju all rätt att försvara sin oskuld i det hela , visst ?

Det är ju därför man blir fundersam över hur det egentligen ligger till ?!

Väldigt märkligt resonemang du för.
Han har rätt till det (även om han händelsevis skulle tänkt på det) men det är fullt möjligt att han inser att det inte leder till någonting, bortkastad tid och energi att ägna sig åt sådant. Så varför "kräva" det?

Det är ofta ogörligt att bevisa att man inte gjort något. Varför kräver du inte att den som då har bevisbördan redovisar vad hon har i Expressen? Eftersom hon nu misslyckats att ens få hinom häktad.
Citera
2019-05-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Avsikt och uppsåt är inte samma sak. Uppsåt kan närmast förstås som "insikt", att GM förstår att handlingen är sådan att resultatet typiskt inträffar. GM behöver inte haft avsikt som i målsättning att BO ska dö för att kunna dömas till mord/dråp.
Citera
2019-05-19, 14:53
Medlem
Citat:

Nu är det väl tråkigt nog så att det frekvent inträffar att människor som utåt upprörts och bett om hjälp att lösa mord på någon närstående då och då befinns vara skyldiga. Så jag vet inte vad du tror han skulle "bevisa" med att gråta ut i Året Runt?
Citera
2019-05-19, 14:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Väldigt märkligt resonemang du för.
Han har rätt till det (även om han händelsevis skulle tänkt på det) men det är fullt möjligt att han inser att det inte leder till någonting, bortkastad tid och energi att ägna sig åt sådant. Så varför "kräva" det?

Det är ofta ogörligt att bevisa att man inte gjort något. Varför kräver du inte att den som då har bevisbördan redovisar vad hon har i Expressen? Eftersom hon nu misslyckats att ens få hinom häktad.

Det ligger något i det du skriver -så det här är klurigt -alltihop !
Citera
2019-05-19, 15:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad är det för regelrätt våld du tänker på, som det har vittnats om.

Min fetning:
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det skulle vara intressant att få veta vad du bygger ditt omdöme om MGM på. Lena berättade en hel del om honom och om deras relation för mig. Hon berättade förvisso även positiva saker om honom, men det var inte de sakerna som gjorde intryck på mig. Det där ”smågnabbandet” var regelrätt våld och övergrepp av olika slag.

Inte särskilt hedervärt i mina ögon. ”God och snäll” ligger inte särskilt nära till hands om du frågar mig.

Ett par tre andra skribenter har ju liknande berättelser.

Jag vet att en del tycker/tror att "knoggnuggandet" i bilincidenten var mer av ett grabbigt tilltag (kanske inte du?), men jag har alltid känt på mig att det hårda maskande av det som media fick ta del av, innehåller annat än lite skojgnugg i hårbottnen som ger en liten rodnad.

Jag förmodar att du är mer inne på att LW var den som ville mer (än att fika).
Vi har olika tro, det är bara att acceptera.
Du kanske har haft svårt att bli av med dina efterhängsna tjejer som klamrat sig fast i instrumentbrädan, jag vet inte. .

Jag tror på de vittnesmål vi har fått i tråden från 18carat, rosenrasande,sh.holmes osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in