2019-05-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och det värsta hon kunde anmäla var tillfället med knoggnuggningen. Där situationen uppkommit tack vare atthon försökte tvinga sig kvar i bilen trots att SD bad henne gå?

Det går ju heller inte ihop med att hon skulle tro saker blir värre, är det något som kanske kan uppfattas störigt är väl att anmäla för situationer man ihög grad skapat själv.

Hon hade ju rätt. Det blev värre. L är död och dödsorsaken är kraftigt våld.
Citera
2019-05-19, 20:52
Medlem
Hur kan man förminska företeelsen knoggnuggning till en bagatell? Brädgårdsindianen har uppenbarligen inte fått uppleva den behandlingen. Hur mycket annat spottar denna människa ur sig som hen plockat ner från en hylla i sin fantasivärld?

En knoggnuggning kan likställas med ett kraftigt slag i magen med påföljande andnöd sett till "sveda och värk". Det är helt olika sorters smärta men fullt ut lika oangenäma. Lägg där till att man svårligen kan värja sig mot ett dylikt angrepp som upplevs pågå i en evighet.

Vem fan behandlar en annan människa så annat än mobbare i tonåren?
Citera
2019-05-19, 20:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Fast en knoggnuggning anmälde hon själv? Och det ändå var hon som fortsatte söka upp SD?
Varför säger du att det var hon som sökte upp SD?
Det är väl ändå ingen som har påstått att det var så.

Det framgår av de flesta vittnesmål att hon ville avsluta deras relation men ändå kunna umgås med honom inom geocachingen.
Citera
2019-05-19, 21:27
Medlem
why123s avatar
En sak som är intressant är att ju längre tid som går efter mordet desto grövre blir påståendet om SD:s våld mot Lena. Hur kommer det sig?

Eftersom jag långt ifrån följer tråden slaviskt så undrar jag när "utpressarfilmerna" dök upp första gången i tråden.

Det verkar finnas ett triggande i tråden att någon säger att "SD gjorde ..." , efter ett tag kommer en annan användare och säger "inte bara det han gjorde dessutom...". Förstår ni vad jag menar? Jag vet inte vem som har mördat Lena men jag hoppas mördaren åker fast vem det än är. När så sker ska GM i vanlig ordning dömas i TR och HR.

Men denna tråden borde vara under allas värdighet, när man sitter och vänder och vrider på texter SD skrivit på cachekonto för att få det till något djävulskt.

Dessutom anses han skyldig på grund av sitt utseende (som LW åtminstone måste funnit attraktivt), synpunkter på att han umgås med sina tidigare svärföräldrar osv... Tittar man in i tråden emellanåt som jag gör så märker man hur urspårad tråden är. Nu anses han vara en fara för alla som vistas omkring honom, ja alla i Örebro mer eller mindre.

Det lite gulliga hmm.. är trots allt hur ni betraktar HD, i ena stunden är hon medgärningsman i nästa stund är ni oroliga för henne.

SD var gift med HD samtidigt som han hade en affär med LW men var det verkligen allt..? Hade han inte en erotisk affär med JG också, hmm. Visst JG har också en kvinnlig sambo och SD hade två kvinnor men för spänningens skull läggs det till lite homosex också som en extra krydda..
Citera
2019-05-19, 22:25
Medlem
Citat:
Men du sade väl att det fanns bevis för "regelrätt våld".
De här bevisen är alltså din känsla av vad som ev står umder maskningen i avskrivningsbeslutet till misshandelsanmälan?

Inte bara fikat. Den incidenten inträffade ju efter hennes anmälan om ofredande och ändå "råkar" LW bli utan skjuts hem så SD ska skjutsa henne. Efter den infamösa misshandelsanmälan så avföljde ju SD henne på Facebook då han fick reda på att hon hade anmält. Det finns inte någon uppgift om att han skulle hängt efter och försökt truga henne att ta tillbaka.
Vad som däremot inträffar är att LW tjatar till sig ledigt för att åka på ett event där SD deltar, där LW då verkar följa SD. Hon ler brett, fotar honom och lägger upp på fejan med tummetottkommentaren. Hon framstår inte som speciellt hotad eller kuvad helt enkelt. Tvärtom, det verkar som att hon i vissa avseenden verkar stalka honom.

Rimligtvis borde SD bli dömd för de hot och trakasserier han utövat mot LW. Däremot så återstår frågan om han är en mördare också. Där får vi säga att med vad vi vet objektivt så pekar alla bevis åt ett håll. Förhoppningsvis vet de som jobbar med fallet än mera än så. Sedan kan jag förstå att närstående till MGM slår ifrån sig de tankarna.
Citera
2019-05-19, 22:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Hon hade ju rätt. Det blev värre. L är död och dödsorsaken är kraftigt våld.

Du tror att det inte hade hänt om hon inte hade anmält?
Citera
2019-05-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Hur kan man förminska företeelsen knoggnuggning till en bagatell? Brädgårdsindianen har uppenbarligen inte fått uppleva den behandlingen. Hur mycket annat spottar denna människa ur sig som hen plockat ner från en hylla i sin fantasivärld?

En knoggnuggning kan likställas med ett kraftigt slag i magen med påföljande andnöd sett till "sveda och värk". Det är helt olika sorters smärta men fullt ut lika oangenäma. Lägg där till att man svårligen kan värja sig mot ett dylikt angrepp som upplevs pågå i en evighet.

Vem fan behandlar en annan människa så annat än mobbare i tonåren?

Det är en typisk grej högstadiekillar gör. Jag har inte sett det specifikt som i mobbningssituationer (men om så är, visst är det väl lite rubbat att LW i såfall så målmedvetet rände efter en mobbare? )utan ungefär i situationer man menar att någon är tjockskallig. Skulle gissa att LW antagligen skrattat om hon sett SD göra det på någon annan.
Citera
2019-05-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Rimligtvis borde SD bli dömd för de hot och trakasserier han utövat mot LW. Däremot så återstår frågan om han är en mördare också. Där får vi säga att med vad vi vet objektivt så pekar alla bevis åt ett håll. Förhoppningsvis vet de som jobbar med fallet än mera än så. Sedan kan jag förstå att närstående till MGM slår ifrån sig de tankarna.

Men har det varit hot och trakasserier? I såfall ärdet märkligt att hon inte anmält detta men däremot lämnar in en anmälan avseende en situation som hon själv i hög grad skapar.
Citera
2019-05-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför säger du att det var hon som sökte upp SD?
Det är väl ändå ingen som har påstått att det var så.

Det framgår av de flesta vittnesmål att hon ville avsluta deras relation men ändå kunna umgås med honom inom geocachingen.

Fast tummetott inlägget ser det ju onekligen ut som att hon riktar in sig på honom?

Anmälan om ofredandet gjordes i november. I januari blir hon utan skjuts och *måste* åka hem med SD. Hon vill bjuda på fika mitt i natten. När SD avvisar erbjudandet om hembakt så vill LW prata, fast SD säger att han vill att hon kliver ur bilen för han vill hem och sova. LW vill inte sova så hon har inte lust att kliva ur bilen så hon sitter kvar och kräver att få prata. Detta skitknasiga beteende framgår av hennes eget vittnesmål om den påstådda misshandeln.
Citera
2019-05-19, 23:05
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Fast en knoggnuggning anmälde hon själv? Och det ändå var hon som fortsatte söka upp SD?

Jag tror den incidenten blev droppen för henne, och att hon blev genuint rädd av hans beteende där i bilen.

Synd bara att hon inte var stark nog att bryta helt med honom efter det.
Citera
2019-05-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror den incidenten blev droppen för henne, och att hon blev genuint rädd av hans beteende där i bilen.

Synd bara att hon inte var stark nog att bryta helt med honom efter det.

Det är min bestämda känsla också.
Citera
2019-05-19, 23:37
Medlem
Citat:
Du tror att det inte hade hänt om hon inte hade anmält?

Jag tror:

att L hade kunnat vara i livet om hon och S aldrig gett sig in i ett förhållande med varandra.
Det som L kallade "magiskt" tog troligtvis slut.
Vad blir det då kvar?
Svartsjuka? Hämndbegär?
Tårar? Hot? Kränkningar?

Kanske alla dessa ingredienser?

Om de båda inte var överens om hur det magiska skulle bli i framtiden så blev nog någon väldigt sårad.

SD's försvarare sa:
-en av de ville mer.

Jag tror att L var den som ville mer.

"Det är inte ens fel när två träter"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här