Citat:
Nåt som inte stämmer, han hade tre rack av 42 i rackskåpet. Borde ju bara kosta några tusen max per månad.
Han kanske hade en otrolig nättrafik?
Kanske var kostnaden högre tidigare och lägre nu, men så snittet blir 50 000?
Kanske han har servrar hos flera olika företag?
Varför behöver han övervakning av servern 24/7 av ett företag som har minst tio pers som ständigt övervakar dem?
Slump att företaget, med miljardomsättning och som alltså ligger i Quito, leds av en med ryskklingande namn?
Varför verkar ingen webbsida ha slocknat nu när servern tagits ner?
Han kanske hade en otrolig nättrafik?
Kanske var kostnaden högre tidigare och lägre nu, men så snittet blir 50 000?
Kanske han har servrar hos flera olika företag?
Varför behöver han övervakning av servern 24/7 av ett företag som har minst tio pers som ständigt övervakar dem?
Slump att företaget, med miljardomsättning och som alltså ligger i Quito, leds av en med ryskklingande namn?
Varför verkar ingen webbsida ha slocknat nu när servern tagits ner?
Bra frågor du ställer & bra info du kommer med!
skulle uppskatta mer länkar ifall sådana finnes.
Några tankar
Tycker mig se lite som kan vara dramatiseringar från Ecuadors sida bland annat hur ambassadören misstänkte Assanges katt för att vara utrustad med spionutrustning.
Ola Binis föräldrar kanske aldrig tidigare nåtts av ett nödrop från sin Ola som älskar att resa själv i världen. När väl ett sådant når dem så kommer de med en gång. En inte alls onaturlig reaktion i mina ögon. Att de tar hjälp av advokater på plats kan tyda på att de följer de råd som de fått och just inget annat. Att tolka att Olas föräldrar kommer till platsen som en spionorganisation bakom låter som en väldigt dramatisk tolkning. Snarare en styrd planterad tolkning om jag själv skulle gissa.
Bini har arbetat med Chatt och email applikationer och kan ha arbetat på en världsstandard för just sådana och därför åkt runt och samlat aspekter på hur de fungerade och upplevdes. Att sitta vid datorn ensam hemma, på ett kontor eller i en flygplansstol kan ge liknande resultat.
Om några av hans applikationer körts på en server och denna är länkad till brottet intrång som påstås så betyder det fortfarande inte alls att Ola Bini ligger bakom. Men är trafiken stor så retar det säkert skiten ur en stat som vill läsa trafiken men inte kan få ut ett jota av vad som pågår.
Ola Bini som en hemlig chef för Wikileaks låter roligt men inte troligt. Vi får se hur det utvecklar sig, mest av allt nu saknas relevant och saklig information. Någon som är bra på Spanska och vill fråga företaget eller flickvännen? Kring resandet och Serverkostnaderna?
https://twitter.com/claucece
Min gissning är att de inte har något att dölja. Men det är intressant att notera att en del personer byter namn & ändrar sina data på företagets hemsida och andra försvinner. http://archive.fo/0Bw4Y i samband med häktningen. Vad det betyder har jag ingen aning om mer än så.
Senast redigerad av 08-55331000 2019-05-18 kl. 15:20.
Senast redigerad av 08-55331000 2019-05-18 kl. 15:20.