Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag är matematiker. Jag styrs helt av logiskt tänkande. Min fru är sjuksköterska, hon styrs helt av omtanke om människor. Vi passar perfekt ihop. Jag delar inte upp människor så, det är TS som gör det. Och uppenbarligen du, eftersom då med alla medel försöker få mig att passa in i din mall, men det går tyvärr inte.
I övrigt, sluta ha fördomar om mig, jag är en mycket älskvärd och vettig person med fem barn. Svara nu på min enkla fråga om du tycker det är bra att vara känslostyrd eller inte.
Du styrs helt av logiskt tänkande? Ha! Hör du inte hur dumt det låter? Det är klart du inte styrs helt av logiskt tänkande. Snacka om dålig självinsikt, men det var ju ingen nyhet. Matematik är styrd av logik, inte du. Att du är matematiker gör inte dig logiskt styrd i ditt personliga liv även om känslor givetvis drivs av nåns sorts logik också. Jag tänker inte svara på om det är bra att vara känslostyrd enligt din stereotyp när den stereotypen inte är verklig. Visst finns det dom som lätt blir känslomässigt upprörda, och om man strikt pratar upprördhet och inte aggressivitet så är min erfarenhet att det är fler kvinnor som upprörs lätt. Jag blir väldigt upprörd om nån är orättvis och taskig mot mig, väldigt. Och i några minuter kan jag vara så överväldigad av känslor så att jag inte kan tänka klart. Men det betyder inte att jag är känslostyrd i övrigt, jag styrs av både känslor och tänkande. Det är sant om dig med vare sig du fattar det eller inte.
Du har sagt att din fru är kirurg.
Jag tror verkligen inte på att du har en bra relation med din fru. Ni är hemma, lyckliga familjen, din fru steker pannkakor i bakgrunden, du loggar in på Flashback och hånar kvinnor och pratar i varje tråd om hur de tråkigt nog

bekräftar alla fördomar om sig själva med varje inlägg de skriver. Det verkar inte så troligt, nej, tyvärr.