2019-05-19, 12:59
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Aha, en falsk-citerare som brunsmetar, alltså försöker få någon att framstå som fuling så du slipper argumentera. Vem som helst kan se att jag ordagrant skrev "kvinnor behövs inte lika mycket som män inom musiken". Du skriver att jag sa "kvinnor ska inte hålla på med musik".

Sjkälvklart ska kvinnor hålla på med musik. Lustigt att du inte kommenterar att jag trycker att världens tre bästa sångare alla är kvinnor: Istället tjafsar du på utan att ta till dig fakta. Du är helt enkelt inte intresserad av vad jag tycker eller säger, så vi sätter OT-stopp där.

Du har dock skrivit att kvinnor inte kan skriva hitlåtar.

Jag gav dig ett flertal exempel; och då blir du bara tyst och låtsas som ingenting.

Din argumentation är allt annat än hederlig.
Citera
2019-05-19, 13:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Du har dock skrivit att kvinnor inte kan skriva hitlåtar.

Jag gav dig ett flertal exempel; och då blir du bara tyst och låtsas som ingenting.

Din argumentation är allt annat än hederlig.
Du kommenterar fortfarande inte att mina favorit-sångare är kvinnor, dvs att hela din argumentation är genomfalsk. Ditt enda argument för falska citat är att du tycker jag är ohederlig. Ja, då är vi väl lika goda kålsupare då.

Minst 95% av all känd musik är skriven av män. Motbevisa gärna.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-19 kl. 13:50.
Citera
2019-05-19, 13:47
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Du kommenterar fortfarande inte att mina favorit-sångare är kvinnor, dvs hela din argumentation var falsk. Ditt enda argument för falska citat är att du tycker jag är ohederlig. Ja, då är vi väl lika goda kålsupare då.

Fast du är vänster och vänster har alltid fel.

Fast du var ju tvungen att skriva att kvinnor är bra på att sjunga men inte tillräckligt bra på att göra själva musiken. Så nej, min argumentation är inte falsk.

Så, erkän bara att du har fel. Musik har inget med kön att göra.
Citera
2019-05-19, 13:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Fast du var ju tvungen att skriva att kvinnor är bra på att sjunga men inte tillräckligt bra på att göra själva musiken. Så nej, min argumentation är inte falsk.

Så, erkän bara att du har fel. Musik har inget med kön att göra.
Ditt citat var genomfalskt. Du skrev att jag ansåg att kvinnor inte behövdes inom musiken. Kvinnor behövs inom musiken. I själva verket har jag flera kvinnliga idoler.

Det är fult att ljuga. Att inte erkänna en lögn som vem som helst kan läsa är bara pinsamt och antyder stor omognad. Gå nu tillbaka till dina porr-trådar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-19 kl. 13:55.
Citera
2019-05-19, 13:55
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ditt citat var genomfalskt. Du skrev att jag ansåg att kvinnor inte behövdes inom musiken. Kvinnor behövs inom musiken. I själva verket har jag flera kvinnliga idoler.

Det är fult att ljuga. Att inte erkänna en lögn som vem som helst kan läsa är bara pinsamt och antyder stor omognad.

Fast jag ljuger ju inte. Du har ju tidigare sagt exakt detta:

Citat:
Kvinnor och män är väldigt olika, men båda behövs lika mycket. Dock inte överallt som historien visar, t.ex inte inom vetenskap och musik.

Men du gör en helomvändning nu alltså?
Citera
2019-05-19, 14:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Fast jag ljuger ju inte. Du har ju tidigare sagt exakt detta:
Kvinnor och män är väldigt olika, men båda behövs lika mycket. Dock inte överallt som historien visar, t.ex inte inom vetenskap och musik.

Men du gör en helomvändning nu alltså?
Jag skrev "kvinnor behövs inte lika mycket som män inom musik". Det är inte samma sak som "kvinnor behövs inte inom musiken". Det är ett falskt citat från dig som du vägrar ta tillbaka. Lite Aspberger-vibbar där från dig. Jag gör ingen helomvändning, jag har hela tiden älskat kvinnliga sångerskor.

Du verkar ha svårt att läsa innantill och kanske gör dig bäst i dina egna porr-trådar. Håll dig där.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-19 kl. 14:07.
Citera
2019-05-19, 14:08
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Jag skrev "kvinnor behövs inte lika mycket som män inom musik". Det är inte samma sak som "kvinnor behövs inte inom musiken". Det är ett falskt citat. Jag gör alltså ingen helomvändning, jag har hela tiden älskat kvinnliga sångerskor.

Du verkar ha svårt att läsa innantill och kanske gör dig bäst i dina egna porr-trådar. Håll dig där.

Nä, så står det inte. Men det är ett väldigt luddigt citat som lätt kan tolkas som att kvinnor inte har att göra i musikvärlden.

Porrtrådar? Jag har skapat två trådar i porrforumet men rätt många i feminist- och musik.forumet så jag vet inte riktigt vad det har med ämnet att göra.

Bra, då kan vi enas om att kön inte är särskilt viktigt när det kommer till musikskapande.
Citera
2019-05-19, 14:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nä, så står det inte. Men det är ett väldigt luddigt citat som lätt kan tolkas som att kvinnor inte har att göra i musikvärlden.

Porrtrådar? Jag har skapat två trådar i porrforumet men rätt många i feminist- och musik.forumet så jag vet inte riktigt vad det har med ämnet att göra.

Bra, då kan vi enas om att kön inte är särskilt viktigt när det kommer till musikskapande.
Då erkänner du att du är en falsk-citerare.

Män har skapat 95% av all musik som jag lyssnar på. Alltså har män störst betydelse inom musiken. En musikvärld utan män är ingenting. En musikvärld utan kvinnor är fattigare, men fungerar för mig.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-19 kl. 14:12.
Citera
2019-05-19, 14:11
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Män har skapat 95% av all musik som jag lyssnar på. Alltså har män störst betydelse inom musiken. En musikvärld utan män är ingenting. En musikvärld utan kvinnor är fattigare, men fungerar för mig.

Fast då ser du ju det hela rent subjektivt. Och det är rätt ointressant i en debatt.
För just dig så har män mer betydelse; men inte rent objektivt.
Citera
2019-05-19, 14:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Fast då ser du ju det hela rent subjektivt. Och det är rätt ointressant i en debatt.
För just dig så har män mer betydelse; men inte rent objektivt.
Rent objektivt har män skrivit 95% av all musik som någonsin sålts. Så min åsikt är objektiv, jag är en genomsnittlig lyssnare. Utan män existerar inte opera, blues, jazz, rock, svensktopp, jojk, vad du vill.

Att du själv gillar EN kvinnlig syntare bland 100 män är däremot subjektivt.
Citera
2019-05-19, 14:17
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Rent objektivt har män skrivit 95% av all musik som någonsin sålts. Så min åsikt är objektiv, jag är en genomsnittlig lyssnare.

Det skulle jag gärna vilja ha siffror på.

Om man kollar på listor från diverse musiktidningar är det ofta en övervikt av män; men knappast 95%. Kanske mer 60-75% övervikt. Och den kan historiskt förklaras med diskrimineringen inom branschen. Något som branschen själv inte direkt döljer.
Senast redigerad av skotittare 2019-05-19 kl. 14:32.
Citera
2019-05-19, 14:20
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Att du själv gillar EN kvinnlig syntare bland 100 män är däremot subjektivt.

Jag lyssnar själv inte på Suzanne Cianni. Men jag är medvdeten om hennes betydelse för vissa av dom genres som jag lyssnar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in