2019-05-18, 20:16
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Utan Suzanne Ciani t.ex. så hade inte dagens musiklandskap sett ut som den gör idag.

Med andra ord hade du fel.
Kul exempel som jag googlade på i 3 minuter: Hennes enda studio-LP från 1970-talet "Voices of Packaged Souls" har 2500 nerladdningar på youtube. Min egen 10-åring har 50.000. En bra manlig hårdrock-skiva har 5-50 miljoner. Medielandskap-förändrare my ass.

Hennes hemsida https://www.sevwave.com/ ligger på plats 6,993,705 enligt alexa. Min egen ligger på plats 300.000, jag har 30 besökare per dag. Undrar vilket landskap jag själv ändrat.

Jag älskar när icke-faktabaserade feminister på FB googlar fram låtsas-bevis och länkar till dem på FB, så att man kan kolla dem och genomskåda lögnen.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-18 kl. 20:21.
Citera
2019-05-18, 20:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Med din egen logik, ifall du var för kvinnor skulle du uppvärdera sånt som du ansåg vad kvinnligt, med det gör du inte. Du hånar och nedvärderar det du kallar kvinnligt. Förklara!
Kvinnor och män är olika, själv är jag faktastyrd och det går bra i många sammanhang. Min fru är känslostyrd och det går bra i andra sammanhang. Vi tillför båda olika saker.

Och du själv: är det bra eller dåligt att vara känslostyrd?
Citera
2019-05-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Problemet är att feminister jobbar stenhårt för att alla kvinnor ska bli som män. En feminist älskar kvinnor som går till jobbet, hatar kvinnor som är hemma med sina barn. Osv hundra exempel som vi kan ta i en feminist-tråd istället.

Om feminister varit FÖR kvinnor skulle de istället uppvärderat sådan som är kvinnligt. T.ex att vara känslostyrd. Men det är fult, för det är en kvinnlig egenskap. Faktastyrt är fint, det är manligt. Tyvärr finns inte en enda kvinna som är faktastyrd i den här tråden, så sorry, ni duger nog inte för en feminist.

Den här tråden är ett rätt typiskt exempel på hur en liten klick kvinnor, troligen alla feminister, går igång på att kvinnor kallas Känslostyrda, och med näbbar och klor försöker motarbeta det. Det är en debatt ni aldrig kan vinna, och ni motarbetar er själva. För ni är såå känslostyrda och fakta-okunniga i den här tråden.
Du övervärderar dig själv enormt mycket och har ett sjukligt behov av att nedvärdera kvinnliga skribenter med hänvisning till att de beter sig kvinnligt. Vad du tycker är verkligen inte högt värderat hos mig herr nobelpristagare. Jag minns när du skrev att tråden "Finns det något kvinnor är bättre på än män" var en faktabaserad diskussion och att jag som kvinna förstörde den med mina "känslomässiga" argument. Det är svårt att ta någon som kallar en sådan tråd för faktaorienterad på allvar.
Citera
2019-05-18, 20:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du övervärderar dig själv enormt mycket och har ett sjukligt behov av att nedvärdera kvinnliga skribenter med hänvisning till att de beter sig kvinnligt. Vad du tycker är verkligen inte högt värderat hos mig herr nobelpristagare. Jag minns när du skrev att tråden "Finns det något kvinnor är bättre på än män" var en faktabaserad diskussion och att jag som kvinna förstörde den med mina "känslomässiga" argument. Det är svårt att ta någon som kallar en sådan tråd för faktaorienterad på allvar.
Kör du på med dina fördomar om mig och andra män om du tycker det går bra. Men kom inte och klaga på om vi gör detsamma i så fall. Kallas logik.
Citera
2019-05-18, 20:26
Medlem
Citat:
Kvinnor och män är olika, själv är jag faktastyrd och det går bra i många sammanhang. Min fru är känslostyrd och det går bra i andra sammanhang. Vi tillför båda olika saker.

Och du själv: är det bra eller dåligt att vara känslostyrd?
Du gör en felaktig uppdelning, det är löjligt att dela upp människor i känslostyrd/faktastyrd. Du drivs uppenbarligen till det här forumet av känslomässiga skäl. Du är säkert också intresserad av fakta och tittar på history chanel eller nåt. Men att vara intresserad av vissa fakta är inte detsamma som att man styrs av fakta. Däremot tar man hänsyn till en hel del fakta när man navigerar i livet, både män och kvinnor.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-05-18 kl. 20:35.
Citera
2019-05-18, 20:27
Medlem
Citat:
Kör du på med dina fördomar om mig och andra män om du tycker det går bra. Men kom inte och klaga på om vi gör detsamma i så fall. Kallas logik.
Kan du citera exakt vad fördomen mot män var i mitt inlägg??
Citera
2019-05-18, 20:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du gör en felaktig uppdelning, det är löjligt att dela upp människor i känslostyrd/faktastyrd. Du drivs uppenbarligen till det här forumet av känslomässiga skäl. Du är säkert också intresserad av fakta och tittar på history chanel eller nåt. Men att vara intresserad av vissa fakta är inte detsamma som att man styrs av fakta. Däremot tar man säkert hänsyn till en hel del fakta när man navigerar i livet, både män och kvinnor.
Jag är matematiker. Jag styrs helt av logiskt tänkande. Min fru är sjuksköterska, hon styrs helt av omtanke om människor. Vi passar perfekt ihop. Jag delar inte upp människor så, det är TS som gör det. Och uppenbarligen du, eftersom då med alla medel försöker få mig att passa in i din mall, men det går tyvärr inte.

I övrigt, sluta ha fördomar om mig, jag är en mycket älskvärd och vettig person med fem barn. Svara nu på min enkla fråga om du tycker det är bra att vara känslostyrd eller inte.
Citera
2019-05-18, 21:01
Medlem
Citat:
Jag är matematiker. Jag styrs helt av logiskt tänkande. Min fru är sjuksköterska, hon styrs helt av omtanke om människor. Vi passar perfekt ihop. Jag delar inte upp människor så, det är TS som gör det. Och uppenbarligen du, eftersom då med alla medel försöker få mig att passa in i din mall, men det går tyvärr inte.

I övrigt, sluta ha fördomar om mig, jag är en mycket älskvärd och vettig person med fem barn. Svara nu på min enkla fråga om du tycker det är bra att vara känslostyrd eller inte.
Du styrs helt av logiskt tänkande? Ha! Hör du inte hur dumt det låter? Det är klart du inte styrs helt av logiskt tänkande. Snacka om dålig självinsikt, men det var ju ingen nyhet. Matematik är styrd av logik, inte du. Att du är matematiker gör inte dig logiskt styrd i ditt personliga liv även om känslor givetvis drivs av nåns sorts logik också. Jag tänker inte svara på om det är bra att vara känslostyrd enligt din stereotyp när den stereotypen inte är verklig. Visst finns det dom som lätt blir känslomässigt upprörda, och om man strikt pratar upprördhet och inte aggressivitet så är min erfarenhet att det är fler kvinnor som upprörs lätt. Jag blir väldigt upprörd om nån är orättvis och taskig mot mig, väldigt. Och i några minuter kan jag vara så överväldigad av känslor så att jag inte kan tänka klart. Men det betyder inte att jag är känslostyrd i övrigt, jag styrs av både känslor och tänkande. Det är sant om dig med vare sig du fattar det eller inte.

Du har sagt att din fru är kirurg.

Jag tror verkligen inte på att du har en bra relation med din fru. Ni är hemma, lyckliga familjen, din fru steker pannkakor i bakgrunden, du loggar in på Flashback och hånar kvinnor och pratar i varje tråd om hur de tråkigt nog bekräftar alla fördomar om sig själva med varje inlägg de skriver. Det verkar inte så troligt, nej, tyvärr.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-05-18 kl. 21:08.
Citera
2019-05-18, 21:22
Medlem
Citat:
Svara nu på min enkla fråga om du tycker det är bra att vara känslostyrd eller inte.

Jag kan svara på varför din enkla fråga inte är så enkel med ett exempel från relationen mellan min pappa och hans kvinna. De dricker en hel del båda två och båda har aggressionsproblem som eskalerar när de druckit. I deras relation tappar hon kontrollen lättare än min pappa. Jag har sett honom leka med hennes svårighet att behärska sig flera gånger, han börjar bråka med henne för att trigga henne, sen när hon tappat kontrollen och börjar skrika och svära säger han "se hur galen hon är". Och jag ser att han njuter av det, eftersom i jämförelse med henne verkar han som värsta rationella, lugna personen (vilket han verkligen inte är) inför deras fulla vänner. Han känner att han har kontroll. Men det är bara i jämförelse med henne, och hon är verkligen extrem, som han kan verka som den lugna, kontrollerade personen, i vissa stunder.

Är hon känslostyrd och han logisk? Nej. Tittar han på History channel? Ja. Han tappar också lätt kontrollen men om vi håller oss till de gånger han lyckas kontrollera sig och få henne att tappa kontrollen så manipulerar han henne på det viset av känslomässiga skäl. Han är känslostyrd när han håller på så. Förstår du vad jag vill ha sagt? När man säger känslostyrd menar man inte känslostyrd, man menar ett visst känslomässigt uttryckssätt.
Citera
2019-05-19, 09:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag kan svara på varför din enkla fråga inte är så enkel med ett exempel från relationen mellan min pappa och hans kvinna. De dricker en hel del båda två och båda har aggressionsproblem som eskalerar när de druckit. I deras relation tappar hon kontrollen lättare än min pappa. Jag har sett honom leka med hennes svårighet att behärska sig flera gånger, han börjar bråka med henne för att trigga henne, sen när hon tappat kontrollen och börjar skrika och svära säger han "se hur galen hon är". Och jag ser att han njuter av det, eftersom i jämförelse med henne verkar han som värsta rationella, lugna personen (vilket han verkligen inte är) inför deras fulla vänner. Han känner att han har kontroll. Men det är bara i jämförelse med henne, och hon är verkligen extrem, som han kan verka som den lugna, kontrollerade personen, i vissa stunder.

Är hon känslostyrd och han logisk? Nej. Tittar han på History channel? Ja. Han tappar också lätt kontrollen men om vi håller oss till de gånger han lyckas kontrollera sig och få henne att tappa kontrollen så manipulerar han henne på det viset av känslomässiga skäl. Han är känslostyrd när han håller på så. Förstår du vad jag vill ha sagt? När man säger känslostyrd menar man inte känslostyrd, man menar ett visst känslomässigt uttryckssätt.
Jag tycker inte ditt exempel speglar den här tråden, som är politisk och inte social. Alla människor är lynniga och man kan reta de flesta människor. Det är både manligt och kvinnligt, men inte att vara känslostyrd i politisk mening. Och om det är din bild av "känslostyrd" så pratar vi förbi varann hela tiden.

Att vara känslostyrd i politisk mening är att sluta flyga därför att tidningarna börjar skriva om flygskam. Att vara emot kärnkraft för att man inte förstår tekniken och är rädd. Att vara för alla flyktingar för att det är synd om dem. Att vara faktabaserad i samma frågor är att ta reda på om tåg faktiskt släpper ut mindre avgaser, om kärnkraft kan göras säkrare, om det är bäst för flyktingar om alla får komma till Sverige.

Med denna definition av känslobaserad eller faktabaserad skulle jag säga att många många fler kvinnor bygger sitt liv på känslobaserade val, och män på faktabaserade val. Som man tror jag faktabaserade val är bäst. Som man tror jag att feminister är för faktabaserade val, men de väljer att vinkla fakta till kvinnors nackdel eftersom de inte förstår att kvinnor och män tycker olika.

Med denna definition, är du känslobaserad?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-19 kl. 09:59.
Citera
2019-05-19, 10:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag tror verkligen inte på att du har en bra relation med din fru. Ni är hemma, lyckliga familjen, din fru steker pannkakor i bakgrunden, du loggar in på Flashback och hånar kvinnor och pratar i varje tråd om hur de tråkigt nog bekräftar alla fördomar om sig själva med varje inlägg de skriver. Det verkar inte så troligt, nej, tyvärr.
Jag älskar att laga mat och lagar de flesta middagar hemma, betydligt mer intressanta än pannkakor.

Jag var hemma halva tiden med de flesta av mina barn. Så mycket roligare än att gå till ett jobb. Jag är sannolikt den mesta hemma-pappan av alla som skriver här.

Jag använder 5-10 minuter på FB när jag har tid mellan mina aktieaffärer som jag gör på samma dator. Jag står för allt jag skriver, men bryr mig inte det minsta om vad som står här. Men jag gillar att rätta fel, och säga emot lögnare och sådana som inte fattar hur människor fungerar. Oftast vänster-folk och kvinnor som det visar sig.

Sorry, dina fördomar gör att du drar fel slutsats om dina mot-skribenter hela tiden. Fokusera på innehållet istället för personen. Känslostyrda personer kommer ingenstans på FB. De mår bara dåligt.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-19 kl. 10:05.
Citera
2019-05-19, 12:57
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Kul exempel som jag googlade på i 3 minuter: Hennes enda studio-LP från 1970-talet "Voices of Packaged Souls" har 2500 nerladdningar på youtube. Min egen 10-åring har 50.000. En bra manlig hårdrock-skiva har 5-50 miljoner. Medielandskap-förändrare my ass.

Hennes hemsida https://www.sevwave.com/ ligger på plats 6,993,705 enligt alexa. Min egen ligger på plats 300.000, jag har 30 besökare per dag. Undrar vilket landskap jag själv ändrat.

Jag älskar när icke-faktabaserade feminister på FB googlar fram låtsas-bevis och länkar till dem på FB, så att man kan kolla dem och genomskåda lögnen.

Fast ingen Suzanne Cianni; inget Kraftwerk till exempel.

Hon gjorde enormt mycket för den modulära synthen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in