2019-05-19, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
Varför tror du man söver människor vid smärtsamma ingrepp?
Det behöver man bara göra på människor som har funktionen att känna. Annars skulle det naturligtvis inte behövas.
Citera
2019-05-19, 01:46
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men jag ser ingen skillnad har jag ju sagt. Det är du som har försökt övertyga mig om att det är skillnad. Av någon anledning så engagerar det dig inte att mer än hälften av alla barn dör utan att någon gör något.

Förstår du att ditt inlägg inte utgör ett argument emot abort? Att andra barn lider och dör innebär inte att abort per automatik är moraliskt försvarbart eller att abortmotståndare inte bryr sig. För övrigt så utgör aborter den överväldigande majoriteten av alla döda barn, miljoners miljoner per år, så om du på allvar är intresserad av döda barn bör du inrikta dig på att stoppa abortindustrin.

Citat:
Om ingen ska tvingas vara gravid måste alla ha rätt att avbryta sin graviditet. Att jag ska behöva säga detta till en vuxen människa.

Ingen tvingar dig att vara en omkringknullande hora. Sluta sära på benen om du vill slippa mörda dina barn. Alternativt, använd säkra preventivmedel.
Citera
2019-05-19, 01:48
Medlem
Citat:
Det behöver man bara göra på människor som har funktionen att känna. Annars skulle det naturligtvis inte behövas.

Och vad händer med den funktionen när man sövs?
Citera
2019-05-19, 01:50
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Men jag ser ingen skillnad har jag ju sagt. Det är du som har försökt övertyga mig om att det är skillnad. Av någon anledning så engagerar det dig inte att mer än hälften av alla barn dör utan att någon gör något.

Om ingen ska tvingas vara gravid måste alla ha rätt att avbryta sin graviditet. Att jag ska behöva säga detta till en vuxen människa.

Som redan sagts, vilken RÄTTIGHET har du att mörda en annan människa? Ditt svin, ett litet foster som inte kan försvara sig måste ta konsekvenserna för DITT handlande, eller rättare sagt, ditt sätt att INTE handla.

Sluta vara en äcklig spermahink istället, börja i den änden. Jävla fnask.
Citera
2019-05-19, 01:52
Avslutad
Citat:
Och vad händer med den funktionen när man sövs?
Men för i helvete, har du svårt att fatta att en sövd funktion är en funktion?
Citera
2019-05-19, 02:00
Medlem
Citat:

Att förbjuda abort betyder inte att man tvingar någon att vara gravid.

Det är lika dumt som att påstå att stoppförbud på motorväg innebär att människor är tvingade till att köra bil på motorväg. Ingen behöver köra bil på motorvägen men om du väljer att köra där får du inte bara stanna för att du känner för det.
Citera
2019-05-19, 02:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Förstår du att ditt inlägg inte utgör ett argument emot abort? Att andra barn lider och dör innebär inte att abort per automatik är moraliskt försvarbart eller att abortmotståndare inte bryr sig. För övrigt så utgör aborter den överväldigande majoriteten av alla döda barn, miljoners miljoner per år, så om du på allvar är intresserad av döda barn bör du inrikta dig på att stoppa abortindustrin.

Ingen tvingar dig att vara en omkringknullande hora. Sluta sära på benen om du vill slippa mörda dina barn. Alternativt, använd säkra preventivmedel.
Nej aborter utgör inte den överväldigande majoritet av alla döda barn, förstod du inte siffrorna? Över hälften av alla barn dör.
(FB) Abortdiskussion: Vanligaste dödsorsaken bland människor ignoreras!!!

Nä ingen tvingar nån att vara en runtknullande hora, men nu var det att inte tvingas vara gravid jag pratade om även om din vrickade hjärna inte fattade det.
Citera
2019-05-19, 02:04
Medlem
Citat:
Men för i helvete, har du svårt att fatta att en sövd funktion är en funktion?

Man kan inte söva en funktion, det är individen och dess medvetande som sövs ditt libtard. Utan medvetande tappar funktionen sin verkan. Vid just den tidpunkten är det ingen skillnad för individen om funktionen existerar eller inte och det är precis det som är poängen.
Citera
2019-05-19, 02:06
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om vi antar att alla länder i världen utom Sverige skulle förbjuda aborter så skulle miljontals kvinnor komma hit för att göra abort.
Abort har gjorts av alla kvinnor alla tider när man inte ser någon annan utväg, när ett barn skulle bli en katastrof för deras liv. Enda skillnaden är att man gör det på ett medicinskt säkert sätt, istället för att vända sig till medicinmannen eller nån annan häxdoktor.
Har du glömt att på 60 till tidigt 70-tal så åkte svenska kvinnor till Polen för att få abort utförd? Först 1974 fick vi en abortlag som byggde på eget val, inte på tidigare tvingande parametrar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Abort_i_Sverige

Sedan är inte ett foster det samma som ett barn, men det vet nog du också när du tänker efter lite.

När det gäller abortlagen i Alabama så handlar det om en maktkamp där man helst vill förändra de statliga lagarna, det hela är en ganska liten bricka i ett större spel, och det är bara att ta sig till en annan delstat för att få aborten lagligt utförd, så ingen stor grej.
Citera
2019-05-19, 02:11
Avslutad
Citat:

Det är lika dumt som att påstå att stoppförbud på motorväg innebär att människor är tvingade till att köra bil på motorväg. Ingen behöver köra bil på motorvägen men om du väljer att köra där får du inte bara stanna för att du känner för det.
Citat:

Eh, om du blir gravid och inte får avbryta graviditeten så är du allt tvungen att fortsätta vara gravid.

Om du kör bil på motorvägen och inte får köra av så tvingas du allt köra på motorvägen.
Citera
2019-05-19, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Abort har gjorts av alla kvinnor alla tider när man inte ser någon annan utväg, när ett barn skulle bli en katastrof för deras liv. Enda skillnaden är att man gör det på ett medicinskt säkert sätt, istället för att vända sig till medicinmannen eller nån annan häxdoktor.
Har du glömt att på 60 till tidigt 70-tal så åkte svenska kvinnor till Polen för att få abort utförd? Först 1974 fick vi en abortlag som byggde på eget val, inte på tidigare tvingande parametrar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Abort_i_Sverige

Men det är väl ändå inte ett argument som rättfärdigar abort? Att någonting alltid förekommit innebär inte att det är rätt moraliskt.
Citera
2019-05-19, 02:12
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Nej aborter utgör inte den överväldigande majoritet av alla döda barn, förstod du inte siffrorna? Över hälften av alla barn dör.

Av alla mördade barn. Förstår du skillnaden mellan människor som dör av naturliga orsaker och människor som aktivt mördas, som annars hade växt till vuxna människor och levt fullgoda liv?

Citat:
Nä ingen tvingar nån att vara en runtknullande hora, men nu var det att inte tvingas vara gravid jag pratade om även om din vrickade hjärna inte fattade det.

Varför har du så svårt att ta ansvar för dina handlingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in