Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Nu tänker jag bara spekulera, så jag kan ha fel: Evidensbaserad empirisk vetenskap är viktig för dig förutom när det ”krockar” med din tro. Då går tron före? Det är ganska vanligt bland kreationister.
De gillar att försöka peka på felaktigheter inom vetnskapen (vilket är helt ok ),men de har helt andra kriterier när deras tro ska bevisas. De gillar helt enkelt inte att ta sin egna bevisbörda, utan förutsätter att om vetenskap motbevisas så är ”Gud gjorde det” automatiskt svaret.
Jag säger inte att du är sådan, men jag får de vibbarna. Speciellt av länkarna.
Jag sväljer inte allt som "Evidensbaserad empirisk vetenskap" säger, eftersom jag vet att det fuskas och förvrängs, så som jag kunde visa dig med "vetenskapsmän" som påstår saker och ting.
Nu spekulerar jag, att du sväljer allt som "vetenskapen" säger är inte unikt för dig. Vetenskapsmän är dagens präster, som kan säga i princip vad som helst, och lekmännen tror på det utan att själva undersöka saken.
Du har själv sagt flera gånger att du litar på vetenskapsmän, men vetenskapsmän är människor med dom vanliga problem som människor har, girighet, viljan att bli erkänd till vilket pris som helst o.s.v.