Citat:
Ursprungligen postat av
Wetterberg
Vi bör se AfS som ett långsiktigt projekt för Sveriges framtid. EU-valet bör jämföras med föregående val på 20 000 röster. Sjunker röstetalet bör vi oroa oss, men höjs det ska vi vara nöjda. Jag hoppas på 4 % men varje fall 1 %. Trägen vinner!
Vi har inte lyxen av lång sikt. 700 000 uppehållstillstånd beviljades under under de föregående fem åren av EU-medlemskap. 20 000 röstade på AfS höstas, sedan dess har 100 000 uppehållstillstånd beviljats till anonyma utlänningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tubleros
Jag tyckte inte de hade någon tydlig strategi för hur man skulle nå ut osv.
Men nu efter att ha sett hur dåligt AFS har blivit behandlade av kommuner, politiker, bolag, företag och TV4 så tror jag faktisk på en skräll. Jag tror att det finns en riktig chans att detta leder till den beryktade ”streisandeffekten”.
Har du någon tydlig strategi för hur ett regimkritiskt parti skulle kunna nå ut i PK-Sverige? Råd efterfrågas. Streisand-effekten byggde väl på att folk kände till att Streisand existerade? Men nu ser ju alla PK-SD:are till att ingen ska få veta att AfS finns, och hyllar sin Juncker-Löfvén-regim och pratar om 30-talet, könsorgan och klimatdomedagen istället för någonting som är relevant för vårt samhälle här och nu. Så hur når man ut när man har både regimen, all deras låtsasnyhetsmedia och det korrumperade falska oppositionspartiet mot sig? Annat än med torgmöten och flygbladsutdelning.
Citat:
Jag tror förövrigt att många inklusive mig själv förstått att det inte längre är en demokrati vi lever i.
Jo, Sverige är en total demokrati. Du måste förstå vad en demokrati är för någonting. En demokrati är att folket bestämmer. Och folket har livslångt bestämt att all massmedia ska kontrolleras och censureras av staten. Det var ingen utomstående som hittade på det. Hela svenska folket valde demokratiskt att det skulle bli så.
Den där blinda indoktrineringen att "demokrati betyder det som är bra" är grotesk tanklös regimpropaganda. Demokrati är skit! Demokrati betyder att de sämsta av alla människor dikterar hur alla ska tvingas leva sina liv. Ett folk som vill förinta sig själv inom en livstid gör så, även helt demokratiskt.
EU har vissa likheter med The Delian League, för 2500 år sedan Atens allians med andra demokratiska stadsstater efter segern mot Persiens invasion, som de omvandlade till ett förtryckande Atenskt imperium av lydstater. "Men demokrati betyder jö bra jö!" Jaha, verkligen?
https://youtu.be/Iy7wFgOXinE?t=703