2019-05-17, 19:47
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Han har själv sagt det ett antal gånger i DKG-podden. Diskussion om detta förekom i tråden förra året.
Jag har lyssnat till ALLA Kokta Grodan-avsnitt. Jag har inget minne av det. Annat än så klart att SDU röstar på AfS. Kan du ge en länk till ett citat eller klipp som styrker det du påstår? För jag har ju ansett att SD-väljarna är den givna målgruppen för AfS, och märkt att Gustav Kasselstrand ständigt vänt sig till en bredare grupp istället. Det kan ju vara som så att du inbillar dig saker och önsketänker.

Citat:
Ett oseriöst parti som sagt.

Ojoj, oseriöst! Då är det väl odemokratiskt att rösta på dem, eller hur?
För att kvalificeras som "seriös" måste man vara ett spelmissbrukande mobboffer som gått in i väggen och inte uträttat ett enda jävla skit trots över en miljard skattekronor i partibidrag, 8½ år som lagstiftare, 5 år som EU-företrädare. PK-ordet "seriös" betyder ingenting annat än mer av samma PK-parasiter, mer massinvandring, fjäskande för islamister, avskaffade gränser allt det som det vänsterliberala anti-nationalistiska globalist- och abortpartiet SD står för. Varje gång du använder det orwellska nyspråksordet "oseriös" så är jag stolt för att PK-lakejer som du klassificerar mig som icke-medlöpare!

Citat:
Exempelvis dessa två:
  • Kommunernas problem med ekonomin numera beror på att Löfven beordrat fram denna dåliga ekonomi för att avfolka landsbygden. Och detta har "utländska intressen" beordrat Löfven att göra.
  • Anledningen till att Grekland gick med i EMU var en långsiktig plan genomförd av "utländska intressen". Dessa "intressen" visste att det skulle gå som det gick och sedan kan de köpa offentliga tillgångar relativt billigt. Dessa "utländska intressen" inkluderar även kinesiska statliga bolag.
Angående Jeff Ahls "konspirationsteorier".
Sossarna har sedan de krossade Per Albin Hansons folkhem, alltså under Tage Erlander forward, varit extremt för att krossa svensk landsbygd. Med flerdubblande av straffskatterna mot arbete och företagande tvinga in folk i arkitektoniskt socialt dysfunktkionella stalinkaserner i förorter. Först deporterades landsortsbefolkningen dit, nu deporteras miljoner anonyma arapor dit. Erlanders miljonprogramskaserner tjänar alltjämt sossarnas syfte att förinta landsbygd och nation. Att sossarna idag importerar miljoner anonyma arapor och deporterar dem till landsbygden fyller så klart syftet att t.ex. se til latt VPK får egen majoritet i Vellinge när en enda månads invandring med omgående rösträtt i kommunalval dirigerats dit.

Och att eurons syfte, liksom ALLA valutaunioner genom världshistorien(!) är att berika initiativtagarna med sedelpressarna, är ju inte bara uppenbart utan även självklart! Varför skulle någon annars ens föreslå en fiatvaluteunion? Har du någon alternativ förklaring att komma med? Jag är intresserad av penningpolitisk historia, jag kan inte komma på något annat alternativ överhuvudtaget. Så låt höra din motbevisning av Jeff Ahls konstanterande av det uppenbara (=erfarenhetsmässiga) och självklara (=logiskt oundvikliga).
Senast redigerad av Fri 2019-05-17 kl. 19:51.
Citera
2019-05-17, 19:48
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jo för att TV4 har sagt att alla partier ska få lov annonsera men ändrade sig angående AFS.

Troligen har de någon slags gräns så att inte vem som helst kan starta ett parti och kräva få annonsera.
I sådana fall hade TV4 angivit det som anledning och skrivit det i sina villkor. Det är en regel som det inte hade funnits någon anledning att smyga med.

Om det hade varit Alternativ för HBTQ-personer med 0,11% av rösterna vars huvudfråga är att riva alla nationsgränser som ville annonsera så hade det inte varit några problem.
Citera
2019-05-17, 19:56
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Det skulle betytt mycket för AfS om man fått annonsera på Västtrafik, i Örebro och Västerås och i TV4 men, nej, de nekas att nå väljarna i den påstådda demokratin Sverige. Vi har nu ett bevis på att demokratin är satt ur spel. Samtidigt visar detta med all tydlighet att AfS demokratiska reformer t.ex. avskaffandet av HMF behövs mer än någonsin.
Vad sägs om att inte ge upp & ligga på Östtrafik istället....eller i värsta fall en handmålad annonsplats på Byberg & Nordins buss Nr: 13 med raka spåret till Tallin retur & retur
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-17 kl. 19:59.
Citera
2019-05-17, 19:58
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Värst vad mycket insikt du verkar ha i AFS ekonomi. Man kunde nästan tro att du satt i deras partistyrelse. Men nej, du är bara som vanligt en låg intellektuell SD boomer som ägnar dagarna i ända åt att sprida desinformation om AFS.

Haha, tycker du? Hen verkar snarast ha noll koll.
Citera
2019-05-17, 20:00
Medlem
Fris avatar
Citat:
Jo för att TV4 har sagt att alla partier ska få lov annonsera men ändrade sig angående AFS.

Troligen har de någon slags gräns så att inte vem som helst kan starta ett parti och kräva få annonsera.

TV4 kan väl låta vem de vill annonsera.
Ja just det! Se till att efterrationalisera, alltså bara hitta på saker i sin fantasi, för att lura dig själv att trooo att det TV4 gör är moraliskt riktigt.

Visst har TV4 rätt att censurera och ljuga hur de vill. Svenska folket skiter enhälligt i att påtvinga reklam-TV-monopolister att på något sätt främja demokratiska val. Hela svenska folket tycker att det är bäst när överheten bestämmer vad fan de vill över huvet på dem. Alla svenskar vill leva som okunniga slavar, det är åtminstone det enda som alla svenskar alltid har röstat för, och det är ju det som gäller i en total demokrati.
Citat:
Mycket möjligt.

Vi ser nu att AFS förra valkampanj ligger dem i fatet. Hade de inte profilerat sig som ett "högerextremt" parti med återvandringsverket och allt det så hade de kanske fått annonsera.
Det var PK, alltså såna lakejer som du, som likt papegojor i KGBs byråkrati satte "högerextrem"-stämpeln på AfS. Du och dina närmaste kompisar Annie Lööf och Stefan Löfvén känner att ni har helt fel och därför direkt tar till censur och våld och vi har ju utan undantag historiskt sett hur det omgående leder till folkmord och svält. Nu senast i ditt PK-förebildsland Venezuela.
Citera
2019-05-17, 20:20
Medlem
Om inte TV4 vill visa Alternativ för Sveriges TV-reklam, så får väl vi själva göra det!

https://youtu.be/HrmF_I0-l3M

Detta är förmodligen den största demokratiska skandalen i Sveriges historia! Hur kan Stefan, Ulf, Jimmie, Annie & Co se detta och tiga? Demokratin står svagare i Sverige än i resten av EU!
Citera
2019-05-17, 22:13
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Tycker faktiskt att reklamfilmen inte var något vidare. Förvånansvärt många vet inte ens vad Swexit står för. Men men, nu kommer den inte visas i vilket fall, vilket naturligtvis är synd.

Filmen är nog inte tänkt för skribenterna i tråden, typ grelin. Alla vet väl vad brexit innebär. Då måste väl de två budskapen i filmen framgå klart.

/Ingrid
Citera
2019-05-17, 23:14
Medlem
Wetterbergs avatar
Vi bör se AfS som ett långsiktigt projekt för Sveriges framtid. EU-valet bör jämföras med föregående val på 20 000 röster. Sjunker röstetalet bör vi oroa oss, men höjs det ska vi vara nöjda. Jag hoppas på 4 % men varje fall 1 %. Trägen vinner!
Citera
2019-05-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Lousie Ask i EU-parlamentet vore Intressant. AfS styrka är ju Gustav Kasselstrand för man kan lita på att han alltid presterar utmärkt i alla tal och intervjuer. Men Ask, mycket mindre erfaren, skulle kunna slå an en annan retorisk sträng än Kasselstrand, Farage, Salvini, Le Pen. Svårare för eurositerna (=EU-parasiterna) att attackera Ask tack vare att hennes etos representerar en ny front för dem, att döma av det tal hon höll i höstas.

Jag vet inte om Ask är riktigt så skarp och driven, även om hon är både skarp och driven, men helt klart så är drivna kvinnor det bästa för en rörelse. Då vet man liksom att det finns på riktigt och inte bara är några tonårsfantasier.

Skulle inte AFS kunna få med sig hon den unga Izabella Nilsson Jarvandi? Lite väl ung än så länge men man kan ha henne som talare och liknande.
Att det sedan retar upp kryptonazisterna i partiet med en halviranier är lika bra det.

Man måste se till få ihop de folk som vill göra Sverige bättre, och som är intelligenta. Det gamla sunkiga Bevara Sverige Svenskt kommer dö ut.

En intressant grej är dock att Isabella är väldigt vit. Ju vitare man är desto intelligentare tycker jag. Mörkare iranier har mer arabiskt blod i sig och är ganska obildade.

Framtidens AFS kommer vara mer internationell spår jag. Jag är ju själv utlandsfödd (i ett grannland). Det spelar ju liksom ingen roll. Svenskar har försökt i 30 år men de är ganska värdelösa på att skapa nationalistiska rörelser för de går alltid till överdrift och så urartar det hela med en bunt misshandelsdomar och brölande alkisar.

Vi behöver nog få in fler av exempelvis polacker och ungrare som förstår sig på det där med nationalism.
Se bara här i tråden. Den ena efter den andra som argumenterar för etnisk rensning och att kasta ut judar. De tror på allvar att den politiken kan vinna över hundratusentals personer.

Varför är svenskar så politiskt inkompetenta? Kasselstrand och hans "utvisa 500 000 personer" är lika befängt det. Det känns som ett vilorum på en högstadieskola.

Alla de här stöddiga nazisterna som talar så fint om den vita rasen. Sen en dag tröttnar de och hoppar av, för de SAKNAR IDEOLOGI. De bara ägnar sig åt en massa skitsnack och fria fantasier. Men de är för enfaldiga för att förstå det. Precis som alla svenskar är överlag: enfaldiga, arroganta och naiva. Vad är det för bra att bevara en "ras" eller "kultur" som är sådan?

AFS och deras anhängare förstår inte att partiet faller PÅ EGET GREPP. Det är exakt de policies som man vill genomdriva som är ORSAKEN till att man inte lyfter. Det ligger inte något uppdämt behov hos Svensson att rösta AFS så snart han får höra talas om partiets politik.
Citera
2019-05-17, 23:42
Medlem
Repatrieras avatar
Jag bor för närvarande utomlands och har inget annat val än att rösta på ambassaden. Jag har skrivit till AfS och frågat vad de tror om valfusk men tyvärr inte fått något svar. Vad säger trådens experter: är det värt att rösta på ambassaden med tanke på valfusk och är det möjligt att kolla om det har kommer några röster alls på AfS i det land jag befinner mig i. (Det finns inte många svenskar här så det skulle inte förvåna ifall jag var den ende som röstar AfS här.)

Tacksam för svar!
Citera
2019-05-17, 23:56
Medlem
Jag tycker synd om de yngre aktivisterna, som röstar i sitt första EU-val och får vara en del av de besvikna 0,1 %. Såg sändningen från Västerås. Givetvis bland de eftermiddagslediga på sjukpensionärstid då AfS behagar förlägga sina torgmöten, en fruktansvärt sjukligt smällfet man, gravid med en elefant? som hämtade en keps, och en Odensoldat i kö som tror The Last Kingdom är en livesändning från Storbritannien.
Citera
2019-05-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Jag bor för närvarande utomlands och har inget annat val än att rösta på ambassaden. Jag har skrivit till AfS och frågat vad de tror om valfusk men tyvärr inte fått något svar. Vad säger trådens experter: är det värt att rösta på ambassaden med tanke på valfusk och är det möjligt att kolla om det har kommer några röster alls på AfS i det land jag befinner mig i. (Det finns inte många svenskar här så det skulle inte förvåna ifall jag var den ende som röstar AfS här.)

Tacksam för svar!

Stanna hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in