Citat:
Här har du problemet. En man/kvinna läser något negativt om sitt kön, fastnar psykologiskt med offerkoftan fastspänd och vägrar lämna sin bubbla av tragedi. Efter 3 minuters googling av dessa damers insats så kan jag bara konstatera att de inget gjort, att du inte vet något om upplysningen, och ditt ordval antyder att du är extremt känslostyrd i detta ämne. Alltid något. Kvinnor är mer känslostyrda än män. Och inte bara det, ni skäms även för att ni är det. För ni anser att det inte är fint att vara känslostyrd. För kvinnor tycker inte om sig själva, och särskilt feminister vill gärna vara som män.
2019 i Sverige behövs inte offerkofta för att det inte finns några offer. Kvinnor och män är så nära vi realistiskt kan komma, kvinnor har inga nackdelar varken juridiskt eller i form av möjligheter på arbetsmarknaden som inte män har. Snarare tvärt om. Kvinnor tar examen från högskola i större utsträckning än män, får lägre straff när dom begår brott och har större ekonomisk hjälp när livet skiter sig. Titta bara på fördelningen mellan könen bland hemlösa.
Det finns några få som kämpar för mäns rätt i samhället men dessa är svartlistade i nästan all media och gjorda till samhällets svarta får. Motsatsen däremot hyllas och ges medaljer för. Att män skulle vara mer känslosamma än kvinnor är det största skitsnacket jag har hört, någonsin tror jag. Kolla bara i denna tråd, ingen av kvinnorna här kan debattera utan att blanda in känslor.