Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Tack för att du informerade mig om det. Jag hade heller inte koll på att den ingrediens som står först är den som det finns mest av. Det är ju faktiskt bra att veta. Och det är klart, av alla små bäcker (socker) blir snart en stor å...
Bara för att förtydliga, så inte någon autist hoppar på mig här, så finns (fanns) det av LMV två godkända sätt att listaa ingred. om jag minns rätt. Antingen listar man alla i alfabetisk ordning med (X%) eller så ska de stå i fallande ordning baserat på % av innehållet.
Men du får räkna ut det per portion och blir det 40kcal så är det väl knappast något att ligga sömnlös över.