2019-05-11, 21:40
  #7909
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Alltså de 3/4-pack med ljusgrön förpackning och någon röd grafisk detalj tänker jag på. Troligtvis märket Kania, ja. Den första ingred. är den som det är mest av.

Farligt är det givevis inte, ville bara uppmärksamma den höga sockerhalten. Det är inte farligt att äta 5 sockerbitar heller, men har man lust att göra det?

Det är trots allt ganska enkelt att göra en egen med lite örtsalt, örter, olja och vinäger.
Tack för att du informerade mig om det. Jag hade heller inte koll på att den ingrediens som står först är den som det finns mest av. Det är ju faktiskt bra att veta. Och det är klart, av alla små bäcker (socker) blir snart en stor å...
Citera
2019-05-11, 22:13
  #7910
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tack för att du informerade mig om det. Jag hade heller inte koll på att den ingrediens som står först är den som det finns mest av. Det är ju faktiskt bra att veta. Och det är klart, av alla små bäcker (socker) blir snart en stor å...

Bara för att förtydliga, så inte någon autist hoppar på mig här, så finns (fanns) det av LMV två godkända sätt att listaa ingred. om jag minns rätt. Antingen listar man alla i alfabetisk ordning med (X%) eller så ska de stå i fallande ordning baserat på % av innehållet.

Men du får räkna ut det per portion och blir det 40kcal så är det väl knappast något att ligga sömnlös över.
Citera
2019-05-12, 00:00
  #7911
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Märkligt. Nu brukar jag inte heller köpa några mängder Freeway, men ändå. Har sett att de inte har den osockrade varianten kvar, men nu förstår jag att de har kombinerat dessa två i en så att säga. Den Lidl jag handlar i brukar sälja Pepsi Max för 5,50 per burk, vilket nästan är halva priset mot den Hemköp jag handlar i när jag inte orkar åka till Lidl.

Nästa vecka så säljer de 24 st Pepsi Max för 70 kr+pant.
Citera
2019-05-12, 11:36
  #7912
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Nästa vecka så säljer de 24 st Pepsi Max för 70 kr+pant.
OK, tack för info. Kanske idé att bunkra upp...

Som lite övrig info om Lidl så såg jag att de bygger ett nytt Sverige-HK i Barkarby (Järfälla) nordväst om Stockholm (Nära Decathlon-butiken). Så det ser ju ut som att de satsar och tänker stanna på marknaden i alla fall.
Citera
2019-05-14, 21:55
  #7913
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derAltmeister
Hur står sig denna veckas schweinshaxe jämfört med fläsklägget när Liedl har östeuropeiskt tema?
Dom små svålfria köpte jag och åt ett paket idag. Perfekta, saftigt och mört kött. Körde i 200 c varmluftsugn ca 30-35 min. Åt med rotmos. Bättre än fläskläggen med svål som känns lite väl fetiga.
Såg att mitt lidl hade några kvar så kommer köpa på mig några till, perfekt husmanskost.
Citera
2019-05-14, 21:56
  #7914
Medlem
Emlows avatar
Deras frysta matlådor är helt okej om man kryddar! Kostar under tjugo spänn och smakar bra därefter.
Citera
2019-05-15, 18:18
  #7915
Medlem
Duffeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Bring the pain såsen var väldigt stark. Sällan man hittar så starka såser i en matbutik. Funkar bra om man vill ha hetta.

Jag älskar starka såser och var lite skeptiskt till denna innan jag köpte den men blev faktiskt positivt förvånad över styrkan, och framförallt priset gentemot Extreme Food. Klart som attan att dem har flera goda men till ett mycket högre pris.

Även deras andra Jalapeno och Habanero Sour smakar väldigt bra beroende vilken maträtt dem skall ner i.
Citera
2019-05-16, 00:31
  #7916
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffed
Jag älskar starka såser och var lite skeptiskt till denna innan jag köpte den men blev faktiskt positivt förvånad över styrkan, och framförallt priset gentemot Extreme Food. Klart som attan att dem har flera goda men till ett mycket högre pris.

Även deras andra Jalapeno och Habanero Sour smakar väldigt bra beroende vilken maträtt dem skall ner i.

Köpte bring the pain förra helgen efter att köpt de andra två tidigare som var värdigt goda!

Och nu för en timme sen testade jag pain på varma mackor. Klarade inte ens av att äta halva mackan, fy helvete vad den brann i munnen. Läpparna svider fortfarande.
Citera
2019-05-17, 22:38
  #7917
Medlem
persona.von.gratas avatar
Aktuella råd

Rekommenderar
>Min lokala butik har någon drive på 20kr lådor med kort datum frukt och grönt. Det var lätt 3x värde i lådorna.
>Salamin och kabanossen ca 120gram. Mycket gott.
> 2,8% ölen. Antingen Nobelanger eller Pripps.
>Jumboräkorna. De frysta. Har testat både råa och "färdiga cocktail". Båda är bra men jag kommer att köpa de råa i fortsättningen. De färdiga blir lätt överkokta om man inte vågar använda dom direkt.

Undvik
>Landjäger Salami. Någon konstig fyrkantig korv som liknar en taskig hushållsmedwurst.
>Spanska veckors Fisk-kroketer. Testat två gånger. Fisk som luktar och smakar FISK funkar inte.
>Sour Cream Chipsen, något eget märke i 300gr påse. Ojämn kvalitet med väldigt ettrig kryddning.
Citera
2019-05-17, 23:08
  #7918
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Aktuella råd

Rekommenderar
>Min lokala butik har någon drive på 20kr lådor med kort datum frukt och grönt. Det var lätt 3x värde i lådorna.
>Salamin och kabanossen ca 120gram. Mycket gott.
> 2,8% ölen. Antingen Nobelanger eller Pripps.
>Jumboräkorna. De frysta. Har testat både råa och "färdiga cocktail". Båda är bra men jag kommer att köpa de råa i fortsättningen. De färdiga blir lätt överkokta om man inte vågar använda dom direkt.

Undvik
>Landjäger Salami. Någon konstig fyrkantig korv som liknar en taskig hushållsmedwurst.
>Spanska veckors Fisk-kroketer. Testat två gånger. Fisk som luktar och smakar FISK funkar inte.
>Sour Cream Chipsen, något eget märke i 300gr påse. Ojämn kvalitet med väldigt ettrig kryddning.

Landjäger salamin är ju supergod och är inte ens i samma universum som medwurst.
Citera
2019-05-18, 11:43
  #7919
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffed
Jag älskar starka såser och var lite skeptiskt till denna innan jag köpte den men blev faktiskt positivt förvånad över styrkan, och framförallt priset gentemot Extreme Food. Klart som attan att dem har flera goda men till ett mycket högre pris.
Hur stark är BTP jämfört med vanliga såser typ Tabasco...?
Citat:
Även deras andra Jalapeno och Habanero Sour smakar väldigt bra beroende vilken maträtt dem skall ner i.
Köpte en Habanero Sour och gillar den - kan du tipsa om vilka maträtter den passar bäst till...?
Citera
2019-05-18, 11:46
  #7920
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Hur stark är BTP jämfört med vanliga såser typ Tabasco...?
Köpte en Habanero Sour och gillar den - kan du tipsa om vilka maträtter den passar bäst till...?


Du kan inte jämföra Tabasco med BTP.

Tabasco är som en nyfödd bäbis skulle krama om ditt finger, medans BTP är att få en fotbollsspark i ansiktet utav Zlatan.


Någon som denna vecka har testat nötterna med smak utav tzatziki?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in