2019-05-15, 12:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Klart det blir spekulativt när vi vet så lite. Jag spekulerar i att han duckat oavsett land han var anklagad i, du spekulerar - eller tycker åtminstone det är rimligt - att han duckar just USAs rättsysstem pga bananrepublik-juridik.

Nej, jag hävdar inte att det är anledningen. Jag hävdar att det inte går att kräva att han ska åka och ställa sig till förfogande för ett så uselt rättssystem.

Citat:
Barnen får ha Ronaldo som favoritspelare bäst de vill, men att de bär hans tröja så länge han duckar skaver i mina ögon. Föräldrar som känner till anklagelserna men skiter i det, ja det provocerar en aning.

Det står dig fritt att bli provocerad, men en anklagelse är bara just det - en anklagelse, och när man står anklagad i USA är det orimligt att kräva att man ska inställa sig. Därav finns det ingen anledning att lasta Ronaldo.
Citera
2019-05-15, 17:02
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Jag hoppas verkligen han stannar hela tiden ut. CR behövs som fan i Italien (och Juve!), som är en skuggplats för stjärnor på nedgång, bråkiga spelare som har färre val och unga talanger. Att få en spelare som honom är helt osannolikt med tanke på att den typen av spelare väljer bort Italien direkt för Spanien, England eller PSG. Det finns inte på kartan att Neymar, Mbappé, Hazard skulle välja Italien i sin bästa ålder. CR är ett unikum som kan få tillbaka lite av stjärnglansen, och Juve behöver honom som fan för att på riktigt bygga upp sitt varumärke och kunna utmana om CL utan att bygga om laget inför varje säsong.

Ronaldo är en stjärna på nedgång så det är helt logiskt att han gick dit. Dessutom är han bråkig – hur många gånger ”hotade” han inte med att lämna Madrid för att han var missnöjd?

Du tror väl inte RM hade släppt honom för bara en miljard annars? Det är 50% mindre än Coutinho och en rätt genomsnittlig summa idag. En 24-årig Ronaldo hade knappast gått för mindre än 5 miljarder idag.

34 är en ålder där de flesta spelare är helt slut, så det krävs rätt mycket fantasi för att tro att han inte har börjat försämras redan. Han ligger trea i skytteligan. Inte ens Zlatan med sin åldersresistenta kropp lyckades dra United till bättre än en 6:e plats på ålderns höst. Mot slutet ville supportrarna bara bli av med honom eftersom de insåg att han var slut på toppnivå.

Dessutom är Ronaldo mer beroende av en fysisk spelstil med löpningar än Zlatan. Nästa säsong är han 35. Skulle förvåna mig enormt om han lyckas höja sig över de andra Serie A-anfallarna som Piatek framöver. Han kommer bara vara en i mängden.
Citera
2019-05-16, 08:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Ronaldo har tappat mycket. Helt fantastiska CL-slutspel (det var verkligen jätteprestationer) maskerade hans nedgång. Jag har hållit Neymar högre i nästan två år nu. Säsongen 17/18 var Ronaldo utanför topp två utan tvekan, till exempel Salah gjorde en mycket bättre säsong, och i år har flera spelare överglänst honom.
Citera
2019-05-17, 00:02
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Föräldrar som känner till anklagelserna men skiter i det, ja det provocerar en aning.

Vad ska vara kraven för att barnen ska få ha en spelares namn på sin rygg då? Rätt politiska åsikter, vänlig vid alla tillfällen? Det är väl fotbollsspelarens namn kidsen bär på ryggen och inget annat? Kanske han våldtar, kanske inte. Känns ointressant då den här tråden ligger under fotboll och därmed fokus på fotbollsspelaren CR.
Citera
2019-05-17, 03:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Vad ska vara kraven för att barnen ska få ha en spelares namn på sin rygg då? Rätt politiska åsikter, vänlig vid alla tillfällen? Det är väl fotbollsspelarens namn kidsen bär på ryggen och inget annat? Kanske han våldtar, kanske inte. Känns ointressant då den här tråden ligger under fotboll och därmed fokus på fotbollsspelaren CR.

Att spelaren inte är misstänkt våldtäktsman känns som en bra start.

Det går inte att frikoppla fotbollsspelaren från personen. Jag skulle inte låta min unge springa runt med Adam Johnson på tröjan heller även om han älskat spelaren hela sitt liv.

Våldtäktsanklagelserna är en avgörande del av Ronaldos legacy som spelare och hans framtid som människa, hans varumärke och karriär efter fotbollen. Att diskutera i hans tråd ser jag som en självklarhet.
Citera
2019-05-18, 01:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Att spelaren inte är misstänkt våldtäktsman känns som en bra start.

Jag misstänker härmed dig för att vara våldtäktsman. Så, ingen borde lyssna på det du skriver nu.

Citat:
Det går inte att frikoppla fotbollsspelaren från personen. Jag skulle inte låta min unge springa runt med Adam Johnson på tröjan heller även om han älskat spelaren hela sitt liv.

Johnson är dömd för brott. Det är inte jämförbart på något sätt.

Citat:
Våldtäktsanklagelserna är en avgörande del av Ronaldos legacy som spelare och hans framtid som människa, hans varumärke och karriär efter fotbollen. Att diskutera i hans tråd ser jag som en självklarhet.

En anklagelse är värd sin vikt i luft tills det är vederlagt att den är sann.
Citera
2019-05-18, 10:46
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Nu blir det ett väldigt politiskt inkorrekt svar här men jag tycker att man ska kunna bära Johnsons namn på tröjan om man har honom som favoritspelare, utan att på något vis stödja hans brott eller tycka om honom som person. Tycker man att C Ronaldo är den bästa spelaren i världen så även om han våldtar och mördar mängder med människor så gör ju inte det honom till en sämre spelare. Man kan hata människan men älska spelaren.

Sen vet jag hur det ser ut då fotbollen är väldigt politisk idag tyvärr och då går ingenting att separera från något. Klubbar och spelare förväntas ha "rätt" värderingar och åsikter och politiska flaggor med "rätt" budskap tillåts inne på arenorna. Det är tråkigt att fotbollen inte kan hålla sig till bara fotboll så gott det går.
Citera
2019-05-18, 10:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Nu blir det ett väldigt politiskt inkorrekt svar här men jag tycker att man ska kunna bära Johnsons namn på tröjan om man har honom som favoritspelare, utan att på något vis stödja hans brott eller tycka om honom som person. Tycker man att C Ronaldo är den bästa spelaren i världen så även om han våldtar och mördar mängder med människor så gör ju inte det honom till en sämre spelare. Man kan hata människan men älska spelaren.

Sen vet jag hur det ser ut då fotbollen är väldigt politisk idag tyvärr och då går ingenting att separera från något. Klubbar och spelare förväntas ha "rätt" värderingar och åsikter och politiska flaggor med "rätt" budskap tillåts inne på arenorna. Det är tråkigt att fotbollen inte kan hålla sig till bara fotboll så gott det går.

Ja, så är det verkligen. Mest extremt tycker jag det är med den amerikanska fotbollstjejen som inte fick fortsätta i landslaget för att hon vägrade bära regnbågsfärger på något jippo.

Sen kan jag absolut köpa att en förälder tycker att Johnson är en dålig förebild och därför inte låter sitt barn bära hans tröja. Men Ronaldo?! Ronaldo är inte dömd. Vägrar man barnet att bära Ronaldos tröja för att han är anklagad för dumheter, då lär man barnet fel saker. Det är dåligt föräldraskap.
Citera
2019-05-18, 11:13
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ja, så är det verkligen. Mest extremt tycker jag det är med den amerikanska fotbollstjejen som inte fick fortsätta i landslaget för att hon vägrade bära regnbågsfärger på något jippo.

Sen kan jag absolut köpa att en förälder tycker att Johnson är en dålig förebild och därför inte låter sitt barn bära hans tröja. Men Ronaldo?! Ronaldo är inte dömd. Vägrar man barnet att bära Ronaldos tröja för att han är anklagad för dumheter, då lär man barnet fel saker. Det är dåligt föräldraskap.

Ja det är sjukt att något sådant ska få vara tillåtet. Att straffa spelare för deras politiska ställningstaganden, det ska råda yttrandefrihet för spelare och dom ska kunna skriva vad dom vill på twitter eller vad det nu är utan att få massa böter och avstängningar.

Ja givetvis då barnet skulle bli nedslagen med en sådan tröja på sig för folk kan inte koppla isär spelare och person. Men det borde inte vara så är det jag menar eftersom personen som bär tröjan kan hata hans brott. Givetvis om man tittar på "utanför planen" aspekten så är det stor skillnad mellan att vara skyldig till brott kontra att vara anklagad. Det senare innebär ju att man ska ses som oskyldig.
Senast redigerad av Kafferasten 2019-05-18 kl. 11:16.
Citera
2019-05-19, 08:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jag misstänker härmed dig för att vara våldtäktsman. Så, ingen borde lyssna på det du skriver nu.

En anklagelse är värd sin vikt i luft tills det är vederlagt att den är sann.

Utöver misstankarna finns besvärande omständigheter som att han vägrar möta anklagelserna och duckar stämningen, samt att han enligt protokoll medgett att samlaget skedde utan samtycke. Vilket du givetvis känner till, men förbiser för att få till en snärtig poäng.
Citera
2019-06-02, 15:15
Medlem
Som jag förstått det ska en läkare hävdat att han har kroppen av en 20 åring. Han har möjligtvis tappat explosiviteten men han har fotfarande kvar, skottet, målsinnet och det där perfekta huvudspelet som han är så överlägsen i.
Senast redigerad av Xmrz 2019-06-02 kl. 15:36.
Citera
2019-06-05, 11:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Mayorga ska ha droppat åtalet förra månaden enligt Bloomberg. Mer info än så har man inte lyckats gräva rätt på. Har Ronnie öppnat plånkan igen och skrivit ett ännu mer vattentätt tystnadsavtal, månntro?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-06-04/cristiano-ronaldo-rape-suit-in-las-vegas-is-dismissed-by-accuser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in