2019-05-03, 22:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Tydligen blev CR så upprörd över att ha åkt ur CL, att han sagt att han bara vill stanna ett år till i Juventus. Lite märkligt, om det nu är sant. Juve är nästan den enda klubben som han kan spela i som har en realistisk chans att vinna CL. Real och PSG är väl de enda alternativen i Europa som tillåter honom att spela på en mycket hög nivå med chans på tunga titlar. Men Juventus har imponerat mer i Europa än vad PSG gjort, även om det i sig inte säger särskilt mycket. En återkomst i United? Visst men vad ska han där och göra om han vill vinna CL en gång till? Liverpool, Barca, Chelsea är också uteslutet. Bayern vill inte betala pengarna som krävs i en Ronaldo-affär. Drar han till USA eller Kina förstår jag över huvud taget inte varför han gjorde ett mellanstopp i Italien. Han fick ändå vänta i fyra år på CL-bucklan i Real.

Just nu är Juventus och CR perfekta för varandra. Han bör ge äventyret minst tre år.

Du behöver nog inte oroa dig för det jag fetmarkerade.
Citera
2019-05-15, 08:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Du behöver nog inte oroa dig för det jag fetmarkerade.

Nä, USA är nog sista stället Ronnie skulle åka till...

Den här soppan är lite frustrerande, jag vill veta vad som kommer hända. Pengar under bordet? Kommer det bli en internationell efterlysning nån gång? Rättegång? Enligt vad jag förstår går aldrig preskriptionstiden på brottet ut i Nevada, men frågan är vilka juridiska muskler USA kan och vill använda i det här fallet.

En liten detalj som retar mig i vardagslivet är när jag ser kids med sin Ronaldo-tröja på fotbollsplanen. Vore jag deras pappa hade den hamnat i garderoben tills vidare. Oavsett skuldfrågan är Ronaldos duckande och låtsas-som-ingenting skamligt. Absolut ingen förebild för kidsen.
Citera
2019-05-15, 09:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nä, USA är nog sista stället Ronnie skulle åka till...

Den här soppan är lite frustrerande, jag vill veta vad som kommer hända. Pengar under bordet? Kommer det bli en internationell efterlysning nån gång? Rättegång? Enligt vad jag förstår går aldrig preskriptionstiden på brottet ut i Nevada, men frågan är vilka juridiska muskler USA kan och vill använda i det här fallet.

En liten detalj som retar mig i vardagslivet är när jag ser kids med sin Ronaldo-tröja på fotbollsplanen. Vore jag deras pappa hade den hamnat i garderoben tills vidare. Oavsett skuldfrågan är Ronaldos duckande och låtsas-som-ingenting skamligt. Absolut ingen förebild för kidsen.

Menar du att han borde åka till USA och låta västvärldens minst rättssäkra domstolar pröva hans sak, eller? Jag hade inte heller åkt till USA i Ronaldos skor, skyldig eller oskyldig.
Citera
2019-05-15, 10:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Menar du att han borde åka till USA och låta västvärldens minst rättssäkra domstolar pröva hans sak, eller? Jag hade inte heller åkt till USA i Ronaldos skor, skyldig eller oskyldig.

Han är anklagad för våldtäkt, rimligen bör han möta de anklagelserna och lösa det istället för att göra en Assange. Att underkänna USAs juridiska system är bara ett svepskäl, killen hade duckat oavsett rättssystem eftersom han verkar köra på struts-strategin och hoppas att detta försvinner. Vilket det förhoppningsvis inte kommer göra.
Citera
2019-05-15, 10:06
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
3 miljarder tjejer hade särat om Ronaldo ville in tror ni då han behöver våldta för att få snippa?
Citera
2019-05-15, 10:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Han är anklagad för våldtäkt, rimligen bör han möta de anklagelserna och lösa det istället för att göra en Assange. Att underkänna USAs juridiska system är bara ett svepskäl, killen hade duckat oavsett rättssystem eftersom han verkar köra på struts-strategin och hoppas att detta försvinner. Vilket det förhoppningsvis inte kommer göra.

Assange gjorde också det enda rimliga. Han riskerar att hamna på Guantanamo. USA kan man inte lita på, och inte Sverige heller. Vi har ju låtit folk släpas iväg av CIA för att torteras i Egypten, t ex. Nu tror jag inte just det är vad som skulle vänta Ronaldo, men en rättvis rättegång? Sådana finns inte i USA.
Citera
2019-05-15, 10:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
3 miljarder tjejer hade särat om Ronaldo ville in tror ni då han behöver våldta för att få snippa?

Det spelar ingen roll om han behöver eller inte. Han kan ha gjort det ändå.
Citera
2019-05-15, 10:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Så kända, snygga, rika män kan omöjligen begå sexuella övergrepp eftersom de enkelt kan få sex? Det där är det sämsta argumentet som finns. Klart som fan de kan. Med ditt resonemang skulle Ronaldo ha frikort att gå Hagamannen, finns ju inga som helst skäl till att han skulle våldta, alltså är alla anklagelser löjliga.

Citat:
Assange gjorde också det enda rimliga. Han riskerar att hamna på Guantanamo. USA kan man inte lita på, och inte Sverige heller. Vi har ju låtit folk släpas iväg av CIA för att torteras i Egypten, t ex. Nu tror jag inte just det är vad som skulle vänta Ronaldo, men en rättvis rättegång? Sådana finns inte i USA.

Tycker du det är rimligt att Ronaldo duckar en stämning i USA resten av livet pga detta? Att alla som blivit anklagade för något i USA - typ Bosse Hansson - bara åker hem och duckar?
Citera
2019-05-15, 10:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Tycker du det är rimligt att Ronaldo duckar en stämning i USA resten av livet pga detta? Att alla som blivit anklagade för något i USA - typ Bosse Hansson - bara åker hem och duckar?

Ja. Ska vi ta det lite längre? Skulle du inställa dig om du stod anklagad för brott i Nordkorea?
Citera
2019-05-15, 10:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ja. Ska vi ta det lite längre? Skulle du inställa dig om du stod anklagad för brott i Nordkorea?

Jag tror vi ger oss där. Du tycker USAs rättssystem är i paritet med Nordkoreas, då får vi agree to disagree.

Även om jag köpte det för diskussionens skull kvarstår följande: det är INTE pga USAs bristande rättssäkerhet Ronaldo håller sig borta. Han skulle duckat alla rättssystem i världen. Så länge han kan ducka tänker han göra det.
Citera
2019-05-15, 10:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jag tror vi ger oss där. Du tycker USAs rättssystem är i paritet med Nordkoreas, då får vi agree to disagree.

Även om jag köpte det för diskussionens skull kvarstår följande: det är INTE pga USAs bristande rättssäkerhet Ronaldo håller sig borta. Han skulle duckat alla rättssystem i världen. Så länge han kan ducka tänker han göra det.

Det säger jag inte. Det jag är ute efter är om det kan vara ett rimligt skäl eller inte att utebli för att man inte litar på rättssystemet.

Vad Ronaldo hade gjort eller inte gjort om han stod anklagad t ex i England eller Tyskland, det vet vi inte, så det är ren spekulation från din sida.

Det som vi faktiskt vet däremot är att USA beter sig som en bananrepublik när det gäller att döma oskyldiga till långa fängelsestraff.

Att Ronaldo vägrar inställa sig till ett sådant system är inte rimligt att klandra honom för. Du kan spekulera i hans motiv hur mycket du vill, men det är inte ett skäl att inte låta barn ha honom som favoritspelare.
Citera
2019-05-15, 11:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Det säger jag inte. Det jag är ute efter är om det kan vara ett rimligt skäl eller inte att utebli för att man inte litar på rättssystemet.

Vad Ronaldo hade gjort eller inte gjort om han stod anklagad t ex i England eller Tyskland, det vet vi inte, så det är ren spekulation från din sida.

Det som vi faktiskt vet däremot är att USA beter sig som en bananrepublik när det gäller att döma oskyldiga till långa fängelsestraff.

Att Ronaldo vägrar inställa sig till ett sådant system är inte rimligt att klandra honom för. Du kan spekulera i hans motiv hur mycket du vill, men det är inte ett skäl att inte låta barn ha honom som favoritspelare.

Klart det blir spekulativt när vi vet så lite. Jag spekulerar i att han duckat oavsett land han var anklagad i, du spekulerar - eller tycker åtminstone det är rimligt - att han duckar just USAs rättsysstem pga bananrepublik-juridik.

Barnen får ha Ronaldo som favoritspelare bäst de vill, men att de bär hans tröja så länge han duckar skaver i mina ögon. Föräldrar som känner till anklagelserna men skiter i det, ja det provocerar en aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in