2019-05-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Nej, det går inte att jämföra påtvingad organdonation med att ha ihjäl ett foster.

Bra argumenterat. Jag kontrar väl med jo det går visst.
Citera
2019-05-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Nej naturligtvis inte. Däremot har jag rätt att skydda min egen kropp. Och om någon enbart kan överleva genom att ta min kropp i anspråk mot min vilja så kan inte den individens överlevnad garanteras. Har jag själv valt att upplåta min kropp åt någon annan är det en annan sak.

Jag lär mig bra när någon är konsekvent i sina resonemang. Tycker du det ska vara tillåtet att någon använder din kropp mot din vilja, om det är enda sättet för den att leva?

Alltså du är helt immun mot logiska resonemang. Du har dessutom en genomrutten syn på relationen mellan mor och foster. Du är medveten om att ditt resonemang medger att barnet är en egen individ och att abort är självförsvar mot en parasit? Jag ger upp!
Citera
2019-05-17, 23:53
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Bra argumenterat. Jag kontrar väl med jo det går visst.
Nej, du kan inte jämföra det. Vi snackar abort din jävla ärkenöt. INTE organdonation. Satans jävla idiot!
Citera
2019-05-17, 23:53
Medlem
Citat:
Vaddå "och"... Sluta för i helvete.

Är du efterbliven? Antingen får man diskutera abort i den här tråden eller också inte. När jag diskuterar abortfrågan hetsar du om att enbart Alabamas abortlagar får diskuteras, trots att du själv lägger ut texten om dina egna åsikter i abortfrågan i vartenda inlägg.
Citera
2019-05-17, 23:54
Medlem
Citat:
Nej, du kan inte jämföra det. Vi snackar abort din jävla ärkenöt. INTE organdonation. Satans jävla idiot!

Nej vi snackar om huruvida rätten till liv går före rätten till självbestämmande över den egna kroppen. Sluta hetsa upp dig.
Citera
2019-05-17, 23:55
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Är du efterbliven? Antingen får man diskutera abort i den här tråden eller också inte. När jag diskuterar abortfrågan hetsar du om att enbart Alabamas abortlagar får diskuteras, trots att du själv lägger ut texten om dina egna åsikter i abortfrågan i vartenda inlägg.
Du dillar ju hela tiden om annat än abortlagar i alabama.

Ja, du!
Citera
2019-05-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
Alltså du är helt immun mot logiska resonemang. Du har dessutom en genomrutten syn på relationen mellan mor och foster. Du är medveten om att ditt resonemang medger att barnet är en egen individ och att abort är självförsvar mot en parasit? Jag ger upp!

Mitt resonemang är vad som byggt de fria demokratierna i väst. Där kan ingen ta en annans kropp i anspråk mot deras vilja.
Citera
2019-05-17, 23:57
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Nej vi snackar om huruvida rätten till liv går före rätten till självbestämmande över den egna kroppen. Sluta hetsa upp dig.
Nej, om abortlagar i alabama
Citera
2019-05-17, 23:57
Medlem
Citat:
Du dillar ju hela tiden om annat än abortlagar i alabama.

Ja, du!

Nej det gör jag inte. Jag diskuterar huruvida rätten till liv går före rätten till den egna kroppen. Det är inte mitt fel att du har så svårt att förstå.
Citera
2019-05-17, 23:59
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Mitt resonemang är vad som byggt de fria demokratierna i väst. Där kan ingen ta en annans kropp i anspråk mot deras vilja.
Du vill ju själv att andra skall bestämma huruvida någon skall donera organ mot dess vilja. Du har själv skrivit det.

I alabama kränker man inte liv. Ingen slaktfabrik för barn.
Citera
2019-05-17, 23:59
Medlem
Citat:
Nej, om abortlagar i alabama

Ja men den här tråden består till stor del av allmänna resonemang om abort, bland annat alla dina personliga åsikter i frågan och diskussioner om abort med olika användare. Det är ok.
Citera
2019-05-18, 00:01
Medlem
Citat:
Du vill ju själv att andra skall bestämma huruvida någon skall donera organ mot dess vilja. Du har själv skrivit det.

I alabama kränker man inte liv. Ingen slaktfabrik för barn.

Nej jag har skrivit att om man anser att rätten till liv är viktigare än rätten till den egna kroppen, då är det omoraliskt att inte använda andras kroppar för att rädda liv. Du verkar tycka att rätten till den egna kroppen är viktigare än att andra får leva.
Senast redigerad av beyondantares 2019-05-18 kl. 00:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in