Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Vad säger ni om min teori?
Teori: Mätningsinstituten försöker medvetet blåsa upp SD:s siffror inför EU-valet.
Syftet är dels att få SD:s väldigt små framsteg att verka som ett enormt misslyckande samtidigt som man skapar samma osäkerhet som vid valet 2018 där SD fick ett betydligt sämre resultat än som man förväntade i mätningarna.
Detta märks tydligt då flera undersökningar visar att SD-väljarna är de absolut minst entusiastiska till att rösta på EU-val. 9 av 10 av 7-klöverns partier röstar i EU-val, medan endast 5 av 10 SD:are tar sig till vallokalen.
Alltså: Stor risk för katastrofval för SD där de hamnar på fjärde plats bakom KD, M och S.
Jag tror inte på Din teori, det ser inte ut som om man blåser upp SD:s siffror. Problemet är istället att det är omöjligt att veta vilka som kommer att GÅ och rösta. Så pessimistisk är inte jag att endast 50% av SD-sympatisörerna orkar lägga sin röst.
Nu tror jag istället att det blir M och S som får problem med dels plånboksfolket och dels utanförskapsfolket. Vad har egentligen Muslimerna för skäl att rösta, inga alls. Däremot tror jag NU att SD-folket är lite uppretade och för lättare att ge sin missnöjesröst mot hela skiten, fast man själv är med i skiten så att säga...

...
Men det skall naturligtvis bli intressant att se vad som blir utfallet den 26 maj, jag tror inte Du får rätt här.