Citat:
Ursprungligen postat av
benganbanan
Fast något som är ofrivilligt hos en kvinna är inte per definition ofrivilligt hos mannen. Om en kvinna inte vill bli gravid är 100% av ansvaret att inte bli gravid hennes. Om en man inte vill bli far är ansvaret helt hans eget. Om en man och kvinna inte vill ha barn tillsammans så är båda ansvariga över sina egna handlingar, men inte över varandras. Detta är inte svårt att förstå om man har en normalt fungerande mänsklig hjärna.
Den dagen kvinnor inte väljer att mörda barn framför att ta eget ansvar över sina liv kan jag skita i "ert". Men med tanke på den ansvarslösa och egoistiska retoriken från abortförespråkare ser det dystert ut.
jepp men en man kan inte tvinga sin vilja på en kvinna, och hon sitter på den direkta makten här eftersom jo det gäller hennes livmoder, hade fostret suttit i mannen så hade omvänt gällt, han hade suiit med det slutvalet.
Sorry, men inte kvinnors fel att det ser ut så.
han får försöka resonera med henne, that's it.
Sen är det inte jag här som sitter och försöker skjuta allt ansvar över oönskade graviditeter på den andre parten, eller försöker ta bort mäns rättigheter i dessa saker, det är mina debattmotståndare.
jag tycker män som blir oönskat gravida så att säga ska ha all rätt avsäga sig praktiskt ansvar för detta barn.
Ansvarslöst och egoistiskt är de som ägnar sig åt våldtäkt, och div. beteende där man medvetet lurar på andra graviditeter och ofrivilliga barn ex.
men jag kan lova dig att den ligan leder inte direkt kvinnor i i världen.