2019-05-16, 16:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vill du ha rätten att stoppa in snoppen eller inte?

Jag har inte den rätten. Den ger ni mig sporadiskt. Alltså bestämmer ni ver er kropp och det är ert ansvar.
Citera
2019-05-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Alabama är dessutom den stat som har högst fattigdom där få har sjukförsäkring, var 5:e innevånare är beroende av matkuponger, har en barnadödlighet som är på 8 av 1000 bland de som saknar sjukförsäkring är siffran 17 av 1000 (barnadödligheten i Sverige är 3 av 1000)
Verkar vara en utmärkt idé att se till att fattiga människor utan sjukförsäkring tvingas att föda fler barn kanske kommer barnadödligheten att stiga till nivåer som ses utanför välfärdsstater

Ingen tvingar någon att föda barn. Man kan sterilisera sig, äta p piller, använda kondom eller sluta ha sex med män man inte vill ha barn med.
Citera
2019-05-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Återigen blundar du för verkligheten, helt otroligt. Det är inte konservativa kvinnohatare som står för detta beslutet, du är uppenbarligen emotionellt styrd i frågan. Eller anser du att en majoritet av kvinnorna i Alabama hatar just kvinnor? Ett påstående som kräver uppbackning isf.

Varför är det ok att forskare, en majoritet män förövrigt, bestämmer vad som ska anses vara ett foster av mänskligt värde, men inte ok när en majoritet kvinnor i Alabama beslutar om sina egna kroppar och va de anser inneha ett mänskligt värde?

ehh joo, vilka beslutade kring detta? hmm? tror du det skedde via nån slags folkval i Alabama? nej det var ett val som gjordes av just ett fåtal konservativa gubbs i Alabamas senat, som bara har 4 kvinnor! nota bene.

därför att forskare/ experter vet något i saken. är endast vettenskap som kan ge klara besked i dessa frågor när ett foster börjar utveckal ditt eller datt.
Sen är det upp till våra lagar att bestämma vad av "ditt och datt" som ska ha någon betydelse i saken.

vad en majoritet av befolkningen i Alabama tycker i saken vet vi inget om.
Citera
2019-05-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Man kommer att kunna producera ägg, livmoder o.s.v. via stem-celler och sedan sätta i dessa i roboten. På så vis finns det inte längre någon nytta med kvinnor i samhället, då de är sämre produktivt på alla parametrar.

Haha sure...
Lycka till hörredu...
Citera
2019-05-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brownisboring
Mig veterligen finns betydligt fler ensamstående mammor än pappor, mammor tar i VARJE samhälle på jorden ett större ansvar än pappor för sina barn. Vilket visar på att kvinnor TAR sitt ansvar, männen tar inte lika stort ansvar för sin avkomma nånstans. Att göra abort är att ta sitt ansvar i vissa fall. Männen är kraftigt överrepresenterade i våldtäkt mot barn och kvinnor över hela vår jord, och snart får kvinnan i Alabama inte göra abort när hon 16år gammal blivit våldtagen av sin farbror...jag SPYYYYYYR
Och vad gör männen under tiden? Visar upp våldtäktsoffrets stringtrosor i rätten för att slippa straff, alla förstår ju att en kåt man saknar hjärna. Vi behöver ställa betydligt högre krav på män from nu

Över 80% av skiljsmässor initieras av kvinnan. Så i de allra flesta fall är det kvinnan (med hjälp av staten) som tvingat bort pappan från sina barn. Det är extremt ovanligt att män gör kvinnor gravida och sedan bara drar (sålänge vi inte talar om afrikanska män då).
Citera
2019-05-16, 16:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad är en mänsklig rättighet? Abort är ett medicinskt ingrepp som läkare och ”läkare” utfört sen urminnes tider. Det är lika urbota korkat att förbjuda abort som att förbjuda läkare att gipsa ben.

Förbud mot abort innebär inte förre aborter utan endast fler osäkra. Det enda som bevisligen får ner aborttalen i en region är bra sexualundervisning och gratis preventinmedel!

Nu vill inte jag totalförbjuda aborter. Huruvida det leder till fler eller färre aborter i Alabama får vi se över tid.

I Sverige har vi också förbjudit abort efter en särskild vecka i de flesta fall och jag har inte hört att vi har någon svartmarknad för lägenhetsaborter.
Citera
2019-05-16, 16:35
Medlem
Om vi säger såhär då. Inga barn får aborteras enligt Alabama. De har rätt att överleva även när modern inte vill upplåta sin kropp åt dem, så hennes frihet är underordnad barnets rätt till liv. Gäller det alla fall där barn behöver en annans kropp för att överleva? Cancersjuka som behöver kompatibel benmärg tex. Det ska lagstiftas om det också? Barn har rätt att ta vuxnas kroppar i anspråk för sin överlevnad oavsett den vuxnas önskan. Vi upprättar nationella register och så rings man upp när en annan människa behöver ett organ. Ett mänskligt liv går före individens frihet.

För er som svarar att man har ansvar enbart för de liv vi skapar, inte att rätten till liv är det viktiga, kan vi inskränka frågan till att gälla föräldrar och far/morföräldrar. Även om du inte har kontakt med dina barn/barnbarn är du enligt lagen skyldig att donera de organ de behöver för sin överlevnad. Iaf i Alabama.
Citera
2019-05-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Frågan är väl var gränsen skall gå för det också.

Barn så unga som 10 år har ingått äktenskap i USA under en femtonårsperiod, visar en ny sammanställning.
https://www.metro.se/artikel/ny-studie-%C3%B6ver-200-000-barn%C3%A4ktenskap-i-usa

Hej Micro!

ja jisses ...jag såg dokumentären om detta.
Kan tipsa om du missade den.
https://www.svtplay.se/video/21765950/korrespondenterna/korrespondenterna-sasong-22-barn-vid-altaret
Citera
2019-05-16, 16:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, så som kivnnor idag säger nej till en upptäckt oönskad graviditet och gör en abort.

Inte svårare än så.

men! ska vi nu leva i en värld där vi betraktar ett nyss befruktat ägg som en egen juridisk person värd mänskliga rättigheter av sorten, få mig att överleva framför alla andras rättigheter ex. mina föräldrars rättigheter bestämma över sina kroppar. så går det ju lika bra stoppa in detta ovärderliga nyss befruktade ägg med samma tvång i en manskropp som "inkubator" istället för i en kvinnas ,eller hur?

Nej P-piller har en uppsjö rätt svåra biverkningar, vissa tål dem inte alls. Detta har inte kondomer alls.

Sterilisera dig eller avstå sex då. Din kropp, ditt ansvar.
Citera
2019-05-16, 16:36
Medlem
Det är globalisterna som vill ha dessa strikta abortlagar. De gillar inte att kvinnor, som blir våldtagna av invandrare, gör aborter.

Globalisterna vill att våldtäktsmän och annat drägg ska få rätt att föra sina gener vidare. Jag tror inte de kan få till en sådan lag i Sverige som tur är, men i och med massinvandringens våldtäkter på svenska kvinnor så lär det vara en våt dröm för globalisterna.

Allt är självklart maskerad som konservativ drain-the-svamp politik för att skydda globalisterna.
Citera
2019-05-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullibull
Är du då också lika fine med att man gör smink och vacciner av alla dina döda bebisar?

vacciner/ forskning/ medicin etc kan man få lov göra med ett aborterat embryo ja,,,iom att detta räddar utvecklat liv.
men smink? ne
Citera
2019-05-16, 16:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Frågan om förbud handlar inte om för eller emot abort. Om du är MOT abort borde du stå utanför skolor och dela ut kondomer - det ger effekt. Förbud gör det inte.

Har du ingen aning om i det här fallet. Får vi se över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in