2019-05-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du kan ju fortfarande välja att inte skaffa barn över huvud taget, om nu allt är så orättvist. Har du inte tänkt på det?

Och nej, jag kommer inte tänka om. Jag anser fortfarande att ett foster redan är ett existerande liv och inte bara en sammanslagen spermie och ett ägg. Ett liv som utvecklas från det blir till fram tills det dör. Och du försvarar att vi ska döda detta mänskliga liv aktivt i förtid.

En del kallar det abort. Andra kallar det överlagt mord.

Nej, har du sex, även om du skyddar dig så löper du en viss % risk att bli oönskat gravid.

För att just kunna välja att itne skaffa barn 100% säkert så krävas antingen total celibat eller aborträtt.
för en kvinna.

Och nej, jag anser det inte vara värdigt ett modernt civiliserat samhälle som lever efter kunskap/ vetenskap och teknik att kräva sexuell celibat eller att människor ska tvingas ta hand om oönskade barn eller att barn ska behöva leva som just oönskade.
Citera
2019-05-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att män är fertila och äger sexlust och kassa på att skydda sig, kassa på att ta hand om barn är heller inte kvinnors fel eller ansvar.

Källa på att män är sämre på att ta hand om barn, tack.
Citera
2019-05-16, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fast det är ju kvinnans kropp eller hur? Ingen rättighet utan ansvar.

Det är dina spermier eller hur?
Inga spermier inga barn, inget barn ingen abort.

Sluta producera och/ eller spruta spermier lite överallt. Så löser det sig ska du se.
Citera
2019-05-16, 15:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
mannen har inte ansvar över kvinnans kropp,. lika lite som kvinnan har ansvar över mannens...get it?

Foster finns i KVINNANS kropp som är HENNES inte hans.
Spermier däremot, som orsakar foster, finns i mannens så dessa kan han ta 100% ansvar över och indirekt förhindra både aborter och oönskat faderskap.

Sätt igång!

Ska mannen ha ansvar i frågan om en graviditet, ska han också ha rättigheter i samma fråga. Punkt slut.
Citera
2019-05-16, 15:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nej, har du sex, även om du skyddar dig så löper du en viss % risk att bli oönskat gravid.

För att just kunna välja att itne skaffa barn 100% säkert så krävas antingen total celibat eller aborträtt.
för en kvinna.

Och nej, jag anser det inte vara värdigt ett modernt civiliserat samhälle som lever efter kunskap/ vetenskap och teknik att kräva sexuell celibat eller att människor ska tvingas ta hand om oönskade barn eller att barn ska behöva leva som just oönskade.

Du kan sterilisera dig eller strunta i sex. Det är din kropp, ditt val.
Citera
2019-05-16, 15:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det är dina spermier eller hur?
Inga spermier inga barn, inget barn ingen abort.

Sluta producera och/ eller spruta spermier lite överallt. Så löser det sig ska du se.

Enbart spermier kan inte bli till en graviditet. Det är dina äggstockar, ditt ansvar.
Citera
2019-05-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Källa på att män är sämre på att ta hand om barn, tack.
Inte sämre som i kunna ta hand om barn, eller göra ett bra jobb när de väl gör det. utan sämre som i att de som grupp inte gör detta till 50%.

För att få data på detta läs average statistik i frågan på SCB.

jag är en övertygad pappa- troende.
jag är uppvuxen med en föräldraledig och mycket närvarande pappa, och sjujävla bra på att ta hand om barn..
Jag har personligen nästan synen att män är bättre på detta än kvinnor iom detta...allright?
Citera
2019-05-16, 15:34
Avslutad
Citat:
Fast det är ju kvinnans kropp eller hur? Ingen rättighet utan ansvar.
Vill du ha rätten att stoppa in snoppen eller inte?
Citera
2019-05-16, 15:34
Medlem
Citat:
jepp det blir ju förmodligen resultatet, kvinnor i Alabama kommer sluta vilja ha sex.
Eller flytta från delstaten till nån annan stat med betydligt bättre syn på kvinnor.

Bra för Alabamas män, eller hur?

Kvinnor kommer inte sluta ha sex. Däremot kommer de tänka till mer angående vem hon har sex med och bli mindre slampig överlag. Detta gynnar män (och kvinnor) som vill starta familjer. Ingen familjeman vill ha en slampa.
Citera
2019-05-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vill du ha rätten att stoppa in snoppen eller inte?

Det är upp till kvinnan.
Citera
2019-05-16, 15:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Men då finns det trots allt hjälp. Dessutom finns det piller för kemisk abort tidigt. Dock är jag inte insatt i hur de fungerar. Abort är ingen mänsklig rättighet.

Vad är en mänsklig rättighet? Abort är ett medicinskt ingrepp som läkare och ”läkare” utfört sen urminnes tider. Det är lika urbota korkat att förbjuda abort som att förbjuda läkare att gipsa ben.

Förbud mot abort innebär inte förre aborter utan endast fler osäkra. Det enda som bevisligen får ner aborttalen i en region är bra sexualundervisning och gratis preventinmedel!
Citera
2019-05-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Kvinnor kommer inte sluta ha sex. Däremot kommer de tänka till mer angående vem hon har sex med och bli mindre slampig överlag. Detta gynnar män (och kvinnor) som vill starta familjer. Ingen familjeman vill ha en slampa.

De kommer garanterat ha mindre sex, med män. Och visst är detta nu vad män vill att det ska bli ännu svårare få sex som man med kvinnor just, så ja, då har ni ju fixat det fint i Alabama.
Senast redigerad av Merapi 2019-05-16 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in