Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Inuti en kvinna ja, men fortfarande en blivande enskild individ som vid abort berövas sin framtid. Ett foster är något speciellt, inte som ditt eller mitt ben eller öra.
Och att "mänsklighetens män inte gör sitt jobb därvidlag", är en ganska grov generalisering. Och även kvinnan har väl ett ansvar för sina handlingar, både mot mänskligheten och mot fostret som hon varit med att tillverka?
Och som jag sa, jag är inte insatt i den aktuella lagen i Alabama, men att så lättvindligt genomföra så många aborter som i Sverige, är inte försvarbart.
"blivande" ja....ganske exakt lika "blivande" framtid om du fixar så några av dina spermier får lov att träffa äggceller i sin korta existens.
men inte existerande enskilda individer. där får du allt tänka om.
Svenska män tar ex. bara ut 24% av föräldraledigheten, de tar ut betydligt mindre deltid, vab samt övrigt med sina barn, och svenska män är några av de mest jämställda i världen.
så betänk då ex. australiska män, eller nån annan nations.
jepp kvinnor är ansvariga över sina handlingar och de risker dessa handlingar kan leda till ex. nu oönskat graviditet.
men! kvinnor är nu i den fysiska positionen att de har bara två val...antingen föda eller göra abort, så de tvingas just ta sitt ansvar av praktiskt nödvändighet.
medan män mer kan sitta på sina små stjärtar och tycka att äääääää det får kivnnor "fixa".
eller kvinnor SKA fixa allt som har med den mänskliga reproduktionen att göra, jag ska inte behöva göra ett skit, jag är ju bara kåt, tra-la-la-la