2019-05-15, 19:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
För att inte tala om hur mycket du snyltar på genialiska kvinnor vars bedrifter du aldrig kommer att komma i närheten utav!
Snylta = leva på andra. Jag lever inte på kvinnliga genier. Jag bryr mig inte ens om dem.

merapi snyltar som kvinna på manliga genier när hon säger att "upplysningens ideer var allmänna". Men det var ändå Darwin som skrev Origin of species som ändrade hela vår världsbild. Inte någon kvinna.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-15 kl. 19:27.
Citera
2019-05-15, 19:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
2. Att ha läst/läser historia i skolan är ingen merit för ens historiekunskaper. Tvärt om.
Skolans syn på det förflutna är statisk, ensidig, naiv och fel.
Det skulle jag säga är en typisk kvinnlig åsikt? Och en känslostyrd sådan. Att alltid ifrågasätta allt. Inte för att historielektionerna på gymnasiet var perfekta. Men att ständigt påpeka att man ska prata om andra historiska personer som ingen kände till men som man hoppas är lika intressanta och viktiga är helt meningslöst. Historierevision är snarare politik än historia. merapi är politiskt intresserad, inte historiskt intresserad. Hon bör hålla sig till politiken.
Citera
2019-05-15, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Snylta = leva på andra. Jag lever inte på kvinnliga genier. Jag bryr mig inte ens om dem.

merapi snyltar som kvinna på manliga genier när hon säger att "upplysningens ideer var allmänna". Men det var ändå Darwin som skrev Origin of species som ändrade hela vår världsbild. Inte någon kvinna.
Jaså, på vilket sätt lever Merapi mer på historiens genier än du?
Citera
2019-05-15, 20:22
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jaså, på vilket sätt lever Merapi mer på historiens genier än du?
Alla feminister som inte kan säga att det bara (99%) var män som initierade Upplysningstiden, utan påstår att det fanns lika många kvinnor, snyltar på män och deras upptäckter. Man kan också använda orden nedvärderar, osynliggör, förminskar. Lustigt, det är annars ord som feminister använder om män. merapi är en typisk kvinnlig förminskare av manliga upptäckter. En typisk härskarteknik.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-15 kl. 20:25.
Citera
2019-05-15, 21:06
Avslutad
Citat:
Alla feminister som inte kan säga att det bara (99%) var män som initierade Upplysningstiden, utan påstår att det fanns lika många kvinnor, snyltar på män och deras upptäckter. Man kan också använda orden nedvärderar, osynliggör, förminskar. Lustigt, det är annars ord som feminister använder om män. merapi är en typisk kvinnlig förminskare av manliga upptäckter. En typisk härskarteknik.
Seså, ge nu ditt erkännande till samtliga de kvinnor som åstadkommit betydligt mer för mänskligheten än du nånsin kommer att göra.
Citera
2019-05-15, 23:07
Medlem
Citat:
Nej, det finns inga kvinnliga genier i mina historieböcker. Upplysningen är 100% styrd av män.

Det hindar inte existensen av kvinnliga genier.

Citat:
Det är fortfarande inte sant att åsikten "jag tycker tyska bilar är bäst" leder till "alla svenska bilar är skit".

Visst vill du tycka att en VW bubbla är BÄST! mycket bättre än en Volvo ex. så får du ju tycka det, gör det inte till en sanning för det.
Senast redigerad av Merapi 2019-05-15 kl. 23:22.
Citera
2019-05-15, 23:21
Medlem
Citat:

Men din nöt, "Upplysningen idéer" syftar på tanken på att förnuft, logik , vetenskap etc ska stå över ex religionens mumbojumbo, eller tanken på att alla människor ska ha ett lika värde inför lagen ex.

Och ja! dessa tankar är garanterat mycket gamla, eftersom de är så självklara, och ja just "allmänt gods".

Sen var tror du hände med Darwins upptäckt? hmm? tror du Darwin placerade denna sin upptäckt, byggt just på upplysningens ideal av logik, forskning och sunt förnuft, på en liten dammig hylla i sitt bibliotek? eller tror du denna upptäckt att människan förmodligen inte dök upp på jorden den sjätte dagen enligt än ännu dammigare bibel, utan är en mycket längre process som sprungit ut från apor, spred sig bland människor och blev just..."allmänt gods"?

Om jag nu skulle snylta på det manliga geniet Darwin, så gör ju män som du det i ännu högre grad, du tom buntar ihop dig själv, som man på samma plats som han enbart i egenskap av att ni delar samma könsorgan, Du talar om att män är bäst, baserat på ett ytterst fåtal män i en värld som aktivt förbjöd kvinnor alla möjligheter som den gav män.

Att du fan inte skäms.

Ta nu och läs på lite om upplysningstidens alla kvinnliga genier...
du kan börja med Wollstonecraft, ta dig vidare över madame Stäel till ex olympe de Gouges, som var betydligt modigare och före sin tid än åtskilliga av hennes revolutionskamrater.
Sen kan du läsa om Chatelet, en kvinnlig fysiker.

Sen kan du faktiskt ta och hålla käft.
Citera
2019-05-16, 11:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Seså, ge nu ditt erkännande till samtliga de kvinnor som åstadkommit betydligt mer för mänskligheten än du nånsin kommer att göra.
Javisst har de kvinnor som åstadkommit mer än jag åstadkommit mer än jag. Eller vad var frågan?

Nu är det din tur. Skriv nu ditt erkännande till män som åstadkom mer än kvinnor under Upplysningen. Är du riktigt i form kan du erkänna att män åstadkom i princip allt (99%).
Citera
2019-05-16, 12:13
Avslutad
Citat:
Javisst har de kvinnor som åstadkommit mer än jag åstadkommit mer än jag. Eller vad var frågan?

Nu är det din tur. Skriv nu ditt erkännande till män som åstadkom mer än kvinnor under Upplysningen. Är du riktigt i form kan du erkänna att män åstadkom i princip allt (99%).
Det var allt ett dåligt erkännande.

Säg efter mig:”Kvinnor har åstadkommit mer än jag nånsin kommer att åstadkomma! Jag är en ynka lus i jämförelse med de kvinnliga genierna som har bidragit till att jag idag får leva ett så bekvämt liv. Jag ber därför om ursäkt för att jag anklagat kvinnor för att snylta på män när jag själv är en man som snyltar på kvinnor.”
Citera
2019-05-16, 14:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det var allt ett dåligt erkännande.

Säg efter mig:”Kvinnor har åstadkommit mer än jag nånsin kommer att åstadkomma! Jag är en ynka lus i jämförelse med de kvinnliga genierna som har bidragit till att jag idag får leva ett så bekvämt liv. Jag ber därför om ursäkt för att jag anklagat kvinnor för att snylta på män när jag själv är en man som snyltar på kvinnor.”
Jag känner inte till en enda kvinna som gjorde något för Upplysningen, och inte du heller. Ni tre kvinnor i den här tråden är alltid 100% ointressanta att läsa, varje argumentation med er slutar alltid i OT Goddag Yxskaft. Nu tillbaka till topic.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-16 kl. 14:40.
Citera
2019-05-16, 14:50
Avslutad
Om nu kvinnor bidragit till färre tekniska och politisla framgångar än män, vad har det för betydelse? Endast någon med sjukligt dålig självkänsla kan tänkas bli kränkt över det och ingen av vikt lägger någon värdering i konstaterandet heller.

Typiskt offekfta att haka upp sig på något som KAN tolkas som något negativt och sen stå där och slira...

Ni kvinnor i tråden som argumenterar för att män är mer känslosamma, gör inte ett bra jobb... snarare motbevisar ni er själva.

Ex.

Man: kvinnor är mer kännslosamma.
Kvinna: NÄE JÄVLA KVINNOHATARE!!! AAAAAAA.

Det är såhär ni låter...
Citera
2019-05-16, 14:54
Avslutad
Citat:
Jag känner inte till en enda kvinna som gjorde något för Upplysningen, och inte du heller. Ni tre kvinnor i den här tråden är alltid 100% ointressanta att läsa, varje argumentation med er slutar alltid i OT Goddag Yxskaft. Nu tillbaka till topic.
Merapi räknade upp några. Tänk, så mycket kvinnor bidragit med till världen till skillnad från dig!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in